Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-17, 16:01
  #997
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Då skulle de inte ha lottat Italien mot Sverige...

Möjligtvis så hade man kunnat valt Grekland istället men jag tror hellre man slipper Irländarna faktiskt.

Hursomhelst så tror jag inte ett dugg på lottningarna i fotboll, oavsett om det är FIFA eller UEFA som anordnar dessa.
Citera
2017-10-17, 16:05
  #998
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Italien kommer till Friends i första mötet med inställningen att man ska ta med sig ett kryss hem och det är precis vad man lyckas göra.

Ytterst farlig inställning i så fall, till och med mot Sverige. Bortamål viktas högre så petar Sverige in ett enda mål i Italien med ditt upplägg måste italienarna göra minst 2 mål för att inte förlora.

Tillägg: Gäller 0-0. 1-1, 2-2 osv vore värre för Sverige.
__________________
Senast redigerad av Savoy 2017-10-17 kl. 16:08.
Citera
2017-10-17, 16:11
  #999
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Exakt! Blir så trött på snack om uppgjort när Sverige var bästa oseedade lag.

Däremot har Sverige en sån ofattbar otur med VM-lottningar att man bara vill spy. Alltså det är vedervärdigt fanimej Tvåa efter Tyskland, ut mot Portugal, tvåa efter Frankrike, ut mot Italien (antagligen)
"Sverige är inte bättre än så här"...my arse! Jo, det är Sverige! Det är bara så att vi haft en sjuklig otur de senaste lottningarna. Vilka lag hade fixat ovanstående lottningar...Spanien kanske. Kommer inte på ett enda till

Hela kvalsystemet är ett enda stort och dåligt skämt. Om det inte är Sverige som råkar ut för detta så kan det lika gärna vara ett annat land som är på samma nivå. Detta är nackdelen när man vill ha ett mästerskap som är globalt och inte nödvändigtvis ett mästerskap där de allra bästa är med. Det är också på grund av detta som VM-slutspelet är så fruktansvärt trist att kolla på fram tills semifinalerna.

Att ha ett sådant system fungerar bra i individuella sporter som t.ex bordtennis och längdskidåkning, för att ta några exempel så att inte bara ett land dominerar. Men när det är en lagsport så är det helt onödigt och det sänker bara nivån.
Citera
2017-10-17, 16:15
  #1000
Avstängd
Stukatjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Ytterst farlig inställning i så fall, till och med mot Sverige. Bortamål viktas högre så petar Sverige in ett enda mål i Italien med ditt upplägg måste italienarna göra minst 2 mål för att inte förlora.

Tillägg: Gäller 0-0. 1-1, 2-2 osv vore värre för Sverige.

Naturligtvis menar jag att man söker ett kryss med något/några bortamål gjorda. Italien är ju trygga med att man vinner returen på hemmaplan sen. Spelmässigt är det ganska troligt att det ser ut som att det här dubbelmötet är helt jämnt sett över 180 minuter. Kanske kommer vi t.om. ha ett visst spelövertag. I slutändan gör vi ändå ett par individuella misstag som straffar oss tyvärr. Misstänker att det blir några tunga avstängningar efter första mötet också.
Citera
2017-10-17, 16:17
  #1001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Möjligtvis så hade man kunnat valt Grekland istället men jag tror hellre man slipper Irländarna faktiskt.

Hursomhelst så tror jag inte ett dugg på lottningarna i fotboll, oavsett om det är FIFA eller UEFA som anordnar dessa.

Du tror alltså Hierro visste vilka bollar som var vilka?

Jag tror inte lottningen är riggad, däremot kan vi vänta en domare som dömer till Italiens fördel. Men det betyder ju inte att de är garanterade segern.
Citera
2017-10-17, 16:19
  #1002
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Spelmässigt är det ganska troligt att det ser ut som att det här dubbelmötet är helt jämnt sett över 180 minuter. Kanske kommer vi t.om. ha ett visst spelövertag. I slutändan gör vi ändå ett par individuella misstag som straffar oss tyvärr. Misstänker att det blir några tunga avstängningar efter första mötet också.

Jo det där är ju det otäcka med Italien, det kan se ut som man kan lägga champagnen på kylning när det är 5-10 minuter kvar, men i 90+3 kommer en nick som är omöjlig att ta, eller en svensk tar bollen med handen eller nåt...hopplöst lag att möta.
Citera
2017-10-17, 16:19
  #1003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Du tror alltså Hierro visste vilka bollar som var vilka?

Jag tror inte lottningen är riggad, däremot kan vi vänta en domare som dömer till Italiens fördel. Men det betyder ju inte att de är garanterade segern.

Nej jag tror inte han vet ett skit. Har du sett ett trolleritrick förut?
Citera
2017-10-17, 16:22
  #1004
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nej jag tror inte han vet ett skit. Har du sett ett trolleritrick förut?

Hur menar du att det går till då? För jag hänger inte med..
Citera
2017-10-17, 16:22
  #1005
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Möjligtvis så hade man kunnat valt Grekland istället men jag tror hellre man slipper Irländarna faktiskt.

Hursomhelst så tror jag inte ett dugg på lottningarna i fotboll, oavsett om det är FIFA eller UEFA som anordnar dessa.

Antar att du inte läst något om det? Framgick väldigt tydligt i italiensk media (såväl bland tidningar som twittrande supportar) innan lottningen att Sverige var laget man helst ville undvika, följt av Irland.
Citera
2017-10-17, 16:23
  #1006
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Antar att du inte läst något om det? Framgick väldigt tydligt i italiensk media (såväl bland tidningar som twittrande supportar) innan lottningen att Sverige var laget man helst ville undvika, följt av Irland.
Du har förstås exempel att visa?
Citera
2017-10-17, 16:29
  #1007
Medlem
2mass avatar
Jag börjar hålla på landslaget igen - vi får svåraste kvalgruppen och svåraste playoffmotståndare. Min otur är starkare än resterande miljontals svenska fotbollsfans ev tur tillsammans...

Vi har iallafall en chans, vilket vi inte hade haft med Zlatan i laget. Med Zlatan i laget hade vi slutat trea i gruppen. Men det är stor fördel Italien.
Citera
2017-10-17, 16:30
  #1008
Medlem
Någon som lyckas köpa biljetter till hemmamatchen?
Sidan ligger halv om halvt nere för mig, och dom gångerna man kommer in finns ej matchen upp till försäljning än...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback