2017-10-17, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Kan de inte? Såg du inte hur fort de hoppade på storyn när Hanna Wigh anklagade Linus Bylund för precis samma sak? Inte nog med att Aftonbladet skriver om det och namnger Bylund fast han inte ens varit åtalad så tar just Virtanens vän och kollega Anders Lindberg upp det fallet som om det vore en självklarhet att han är skyldig och anklagar SD för att ha problem med våldtäktskultur.

Det är ju egentligen det som folk finner så satans falskt, dessa dubbla måttstockar.

Inte konstigt nu att folk frågar sig varför just DETTA fall är ett fall där media måste vara tysta, eller tycker inte du det?

Fast det är ändå alltid annorlunda med folkvalda politiker. De ska granskas hårdare.

Tycker ändå att någon tidning borde ta upp fallet med Virtanen, såklart, men din jämförelse går inte riktigt i hamn.
Citera
2017-10-17, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Älskar verkligen att SJW attackerar Aftonbladet!
Aftonbladet är väl SJW's bibel eller agendamaskin.

Jag blir alltid så förvånad av dessa människor. Aldrig nöjd. Vänder alltid på kappan. Inget är heligt. Ingen eller något är fredligt eller allierad. Alla kan attackeras.

OnT:
Varför har inte Cissi bara anmält? Hon är väl en stark kvinna som hatar alla män och uppmanar alla sin följare att hata män. Nu har ju ett öppet mål som kan ge henne lite vatten på hjulet. Men nej, istället sätter hon sig ner i båten och är tyst. Jag gissar på att hon inte kommer döma sig själv för sin feghet utan istället döma oss män och samhället.

INGEN! Ingen förbjuder eller pressar henne mot att inte anmäla.
Anmäl eller inte.. Vore nog vist att inte anmäla om det ligger en hund begravd
Fast Wallin anmälde väl 4 år efter den påstådda våldtäkten? Och 11 år tog det att gå ut med namnet.
Citera
2017-10-17, 13:35
Medlem
JDAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Cissi har en chans att gå segrande ur denna kamp mot vänsterfalangen inom svensk media.
Hon är Feminist och får starkt stöd från andra feminister, att gå emot svenska feminister kan vara förenligt med fara för ens trovärdighet m.m..
Hur som helst är det ett stort nöje att se på när kvinnor, tjejer, hens, flashbackare, sverigedemokrater och feminister hänger ut och attackerar delar av kultureliten

Varför tar inte expressen upp detta, är inte dom huvudkonkurrenter till aftonbladet?

Du menar alltså att det nu kommer bli ett slags krig mellan feminister och journalister låter intressant ang värdegrund och kvinnosyn.
Citera
2017-10-17, 13:36
Medlem
Justitiemords avatar
Göteborgs Postens Adam Cwejman har vaknat!

Stå aldrig på förtryckarens sida
Tystnaden från mannens kollegor och anhängare är, inte oväntat, total. Det är som Aftonbladets ledarskribent Anders Lindberg så träffande beskrivit partikulturen inom Sverigedemokraterna: "Fram tonar en bild där en liten grupp män med makt håller varandra om ryggen" (AB 26/7).
Citera
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Fast Wallin anmälde väl 4 år efter den påstådda våldtäkten? Och 11 år tog det att gå ut med namnet.

Läs tråden så läser du mitt svar.
Jag har inte varit så intresserad av detta. Jag har läst ikapp mig nu och såg att hon anmälde 2011 eller något sånt.

Vet nån vad som hände med den anmälan?
Citera
Medlem
Raktinyllets avatar
Hanif Bali briljerar som vanligt

https://twitter.com/hanifbali/status/920237594067324928
Citera
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Man ska ligga med Carl bildt eller någon bra vänster vriden typ för att klättra inom media. Jonas gardell är direkt toppen om man suger hans svettiga balle. FV är ju ingen kändis enligt mig, sett han i hotell baren på Söder. La inte många minuter på att kolla på han.

han måste ju ändå sitta med en del kontakter vilket förklarar tystnaden men sen också varför så måste måste ha legat med honom.
Citera
Medlem
Någon som har en uppdaterad status på Fredrik, jobbar han på Abl idag eller har han tagit time-out/sjukskrivit sig (för vad i så fall)? Har han kallats in till polisförhör? Ger han någon respons på social medier?
Citera
2017-10-17, 13:38
Medlem
remixutoheavens avatar
Kan det inte vara så att alla har vetat om detta, dvs att Virtanen är en tickande bomb, men valt att titta bort? Och nu pågår en stor och omfattande damaged control på AB samt de resterande blaskorna innan man publicerar. Vem vet vad och vad vet vem så att det inte blir backfired.
Senast redigerad av remixutoheaven 2017-10-17 kl. 13:40.
Citera
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Högermobben?? Så vänstern och mitten uppskattar tilltag som detta menar du? Alla människor med en själ känner hat gentemot våldtäktsmän och deras försvarare. J*vla trams att göra allt till en höger-vänster fråga.

Mvh

Media har redan gjort det till en vänster-höger fråga: De gjorde ett drev när SD-politiker anklagades för det men är tysta en en vänsterjournalist anklagas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
MSM har vaknat!

Stå aldrig på förtryckarens sida
Tystnaden från mannens kollegor och anhängare är, inte oväntat, total. Det är som Aftonbladets ledarskribent Anders Lindberg så träffande beskrivit partikulturen inom Sverigedemokraterna: "Fram tonar en bild där en liten grupp män med makt håller varandra om ryggen" (AB 26/7).

Psykopater förstår inte vad dubbelmoral är, än mindre varför den upprör empater...
Citera
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Fast det är ändå alltid annorlunda med folkvalda politiker. De ska granskas hårdare.

Tycker ändå att någon tidning borde ta upp fallet med Virtanen, såklart, men din jämförelse går inte riktigt i hamn.

Jag vet inte egentligen. Media är nog fan större makthavare än politiker många gånger. Jag tror Virtanen har minst lika mycket reell makt i Sverige som Bylund till exempel.

Bylund kan jobba med att utforma motioner som röstas ner i Riksdagen och driva opinion på sitt eget lilla sätt, men Virtanen har en av Sveriges största megafoner i kraft av krönikör på landets största tidning. Vem har egentligen mest makt?

Sen är det det där med att granska granskarna - som ju rent generellt är en viktig princip.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in