2017-10-17, 12:57
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huxtable
aliceerikssonfalk Är född 1994 och har också legat med FV när jag praktiserade på ett mediebolag. Han var sliskig men made me feel special antar jag. Han tyckte det var najs med vår årgång för vi rakade oss alltid, minns jag att han sa. Både han och jag var väldigt fulla.❤❤❤

haha det var också ett sätt att uttrycka sig. Raka sig alltid.. Vilket svin FV värkar vara.
Citera
2017-10-17, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Mycket humor just nu på twitter angående Anders Lindbergs tidigare ledare/krönika om den ruttna kulturen hos SD vad gäller sexuella trakasserier. Så sitter han själv i samma redaktion som journalisten som just nu anklagas för att vara en av Stockholms värsta serievåldtäktsmän.

Serivåldtäktsman?? Är det ett önsketänkande el vilka fler fall/anklagelser syftar du på?
Citera
2017-10-17, 13:00
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Namnen som "hängs ut" i twitterflödet: Soran Ismail, Timbuktu, Mårten Andersson, Genusfotografen, Behrang Miri, Fredrik Virtanen och Martin Timell.

haha detta blir en spännande vecka, får bunkra upp med popcorn
Citera
2017-10-17, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Huxtable
Kommentarer från Cissis senaste Instagram idag:

Intressant, men av vad jag förstår är det bara två av dessa kommentarer som handlar om Virtanen. Den första anekdoten är förvisso skruvad, men inget som går utöver vanligt rövhålsskap. Vid den andra förelåg högst antagligen samtycke. Den sista är mest tantgnäll, även om det må vara ett riktigt övergrepp där bakom.
Citera
2017-10-17, 13:02
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
haha det var också ett sätt att uttrycka sig. Raka sig alltid.. Vilket svin FV värkar vara.

Han verkar ha legat runt en del. Många som verkar ha gjort det frivilligt ifall man nu läser kommentarerna. Men han kanske är "den man ska ligga med" för att kunna skapa sig en karriär?
Citera
2017-10-17, 13:03
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Älskar verkligen att SJW attackerar Aftonbladet!
Aftonbladet är väl SJW's bibel eller agendamaskin.

Jag blir alltid så förvånad av dessa människor. Aldrig nöjd. Vänder alltid på kappan. Inget är heligt. Ingen eller något är fredligt eller allierad. Alla kan attackeras.

OnT:
Varför har inte Cissi bara anmält? Hon är väl en stark kvinna som hatar alla män och uppmanar alla sin följare att hata män. Nu har ju ett öppet mål som kan ge henne lite vatten på hjulet. Men nej, istället sätter hon sig ner i båten och är tyst. Jag gissar på att hon inte kommer döma sig själv för sin feghet utan istället döma oss män och samhället.

INGEN! Ingen förbjuder eller pressar henne mot att inte anmäla.
Anmäl eller inte.. Vore nog vist att inte anmäla om det ligger en hund begravd
Citera
2017-10-17, 13:03
Bannlyst
Cissi har en chans att gå segrande ur denna kamp mot vänsterfalangen inom svensk media.
Hon är Feminist och får starkt stöd från andra feminister, att gå emot svenska feminister kan vara förenligt med fara för ens trovärdighet m.m..
Hur som helst är det ett stort nöje att se på när kvinnor, tjejer, hens, flashbackare, sverigedemokrater och feminister hänger ut och attackerar delar av kultureliten

Varför tar inte expressen upp detta, är inte dom huvudkonkurrenter till aftonbladet?
Senast redigerad av Marion86 2017-10-17 kl. 13:05.
Citera
2017-10-17, 13:12
Medlem
Börjar man gräva på expressen så dyker säkert upp skit där också. Tror inte att Aft och expressen är såå mycket konkurrenter.. Mer kollegor.
Citera
2017-10-17, 13:12
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
OnT:
Varför har inte Cissi bara anmält? Hon är väl en stark kvinna som hatar alla män och uppmanar alla sin följare att hata män. Nu har ju ett öppet mål som kan ge henne lite vatten på hjulet. Men nej, istället sätter hon sig ner i båten och är tyst. Jag gissar på att hon inte kommer döma sig själv för sin feghet utan istället döma oss män och samhället.

INGEN! Ingen förbjuder eller pressar henne mot att inte anmäla.
Anmäl eller inte.. Vore nog vist att inte anmäla om det ligger en hund begravd

Att anmäla en våldtäkt som inträffade för elva år sedan kommer inte leda någonstans. Det lär läggas ner efter två sekunder.
Bra mycket bättre att outa honom på internet för att få fler kvinnor att träda fram och vittna om Virtanens (eventuella) grisande. Om tillräckligt många kliver fram så är det Game Over för Virtanen (vilket det kanske redan är), vilket är ett bra mycket bättre resultat/straff än en nedlagd anmälan.
Citera
2017-10-17, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vilka fler än Wallin anklagar honom? Eller anklagar hon honom för flera våldtäkter? (Inte läst hela tråden.)

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Någon annan kändiskvinna påstod att han kallat henne för "hora". Minns inte vem för jag är inte så bra på att komma ihåg svenska kändisar, men det står tidigare i tråden. Men i övrigt har det (ännu) inte framkommit några ytterliga anklagelser om våldtäkt, vad jag har sett.

Jag antar att du syftar till Jenny Nordbergs tweet, som citerats i ett par andra Virtanen-trådar:

Citat:
Läs Cissi Wallin om Fredrik Virtanen. Som också kallat mig för hora. cissiwallin's photo https://instagram.com/p/BaT0d-bHRTr/

Jag tycker ändå det är rätt remarkabelt, i och med att Jenny Nordberg vad jag vet är en såpass respekterad journalist. Guldspade-vinnare och typ ett av SvDs tyngsta namn. Tror hon bor i NYC.

Men visst, det där är långt ifrån våldtäkt. Kanske dock ett tecken på att inte alla inom mediesfären är redo att hålla Virtanen om ryggen.

"Våldtäkt", föresten: det är ju inte helt lätt att bedöma vad som ska ha hänt baserat på CWs instagram och Nyheter24-artikel. Skedde penetrering? Vad gäller hans försök att föra in kuken i munnen på henne så låter det ju snarast som att han misslyckats. Därmed inte sagt att Virtanen inte är ett svin.
Citera
2017-10-17, 13:13
Medlem
Pungs avatar
För att begripa tystnaden i media och på Twitter, måste man förstå hur väldigt hierarkiskt och ängslig kändis- och tyckar-pyramiden är. Olika identitetsgrupper har rangordning i förhållande till varandra, en bög står över en kvinna, men en invandrare står över en bög.

Det är sådan här rangordning som kändistyckarna förhåller sig till innan de sätter igång att tycka.

På samma sätt är det med kändisar. Olika kändisar har olika personlig status. Och de olika pyramiderna kan också mätas mot varandra.

När Jan Guillou tycker något så är hans kändisstatus så hög att även gapigafeminister håller tyst. "Vit man"-släggan är kraftig (då vit man står lägst i identitetspyramiden) men rår ändå inte på de största fiskarna i kändispyramiden. Den är mer lämplig på medelmåttor som Alex Schulman, Sigge Eklund, Fredrik & Philip och liknande i pyramidens nedre halva, dit också Fredrik Virtanen hör.

Och så där håller kändisvärlden på. Ständigt markerar och kommer med gliringar, känner av och ser till att fjäska för rätt personer och hacka på det som är okej att hacka på, bli upprörda över rätt saker och bagatelliserar andra.

Till den nedre botten av kändispyramiden hör personer som Marcus Birro, Martin Melin, Linda Rosing men också Cissi Wallin.

Det pågår nu ett krig mellan Cissi Wallin och Fredrik Wirtanen. Det kan vara för att han utifrån hennes feministiska glasögon har "utnyttjat" hennes underläge för att få ligga, vilket i hennes ögon är våldtäkt, eller så kan hon vara kränkt av något annat. Det spelar mindre roll. Det intressant är hur kriget förs. Det ligger i sakens natur att detta inte sker öppet. Att inte kommentera är en del av kriget.

Fredrik står på mitten av kändispyramiden men i botten av identitetspyramiden. Cissi är i botten av kändispyramiden, men över Fredrik i identitetspyramiden.

Fredriks svar är att inte svara. Behandla Cissi som en desperat person som vill komma i rampljuset, förknippas med honom, bli omskriven igen. Han markerar därför att han inte ger hennes uppmärksamhet. Han sänder signalen till publiken att: "titta på henne, hennes utspel bevisar att hon är underst i kändispyramiden. Välj min sida".

Cissi däremot vill göra det offentligt. För hon har inte makt att fälla någon genom att dra i trådar. Hennes chans är att andra hakar på. När hon försöker övertyga publiken lyfter hon fram att han står lägst i identitetspyramiden. Han är en vit man, en kulturman, en maktman, vit.

Samtidigt kan hon inte låta bli att visa bitterhet. Hon blev varse 2011 att identitetspyramiden inte var det enda som räknades, utan också positionen i kändispyramiden. Ingen ville förena sig i hennes kamp mot Virtanen då. Så nu är hon kränkt över det och ska göra kriget offentligt, där identitetspyramiden får större betydelse.

Och här uppstår nu tystnaden hos de ängsliga, som alltid känner av och förhåller sig till vilken sida som är högst i pyramiderna. I vanliga fall är det enkelt, och deras reaktioner kommer omedelbart.

Men här blev det svårare. Virtanen är helt klart en viktig figur. Han kan kanske ordna praktik på Aftonbladet, han känner folk, kan fixa en intervju med andra kändisar, presentera mig för viktiga snubbar.

Men så har vi ju identitetspyramiden. Där är Virtanen på botten sedan tidigare. Och även om han inte kommer bli dömd eller ens offentligt degraderad så kommer det ändå påverka. Kanske kommer han inte i framtiden kunna fixa kontakter. Eller så kommer han det, och vara tacksam för de som stod vid hans sida i denna svåra stund. Eller så blir han en Billy Butt, en Julian Assange. Hur gör de andra? Aaaaah, ingenting. Vad ska jag göra, vad ska jag tycka, jag vet inte, jag håller mig undan så jag kan se lite hur det går först.
Citera
2017-10-17, 13:15
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Att anmäla en våldtäkt som inträffade för elva år sedan kommer inte leda någonstans. Det lär läggas ner efter två sekunder.
Bra mycket bättre att outa honom på internet för att få fler kvinnor att träda fram och vittna om Virtanens (eventuella) grisande. Om tillräckligt många kliver fram så är det Game Over för Virtanen (vilket det kanske redan är), vilket är ett bra mycket bättre resultat/straff än en nedlagd anmälan.

Jag är inte så insatt. Jag blir rätt ointresserad när Cissi börjar skrika.

Ja, jag håller med. Häng ut honom bara. Skit ska ha skit!
Våldtäktsmän ska fan inte ha någon gräddfil i livet. Outning och offentligt mobbning och förakt är det de förtjänar. Ingen respekt eller förödmjukelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in