Citat:
Ursprungligen postat av
Stone
Säker att jag läste det under "Det ryktas att" på Firman Boys egen hemsida. Så någon sanning borde väl det finnas i detta. Men har du bättre kunskaper om detta så lämnar jag saken därhän.
FV kan i och för sig ljuga, men jag tror i det här fallet att "det ryktas" har fel:
"En gång för länge sedan, på det paradisiska 00-talet, var det rea hos kläd*butiken Nitty Gritty och jag köpte en assnygg grå jacka med ett stort märke på armen. Samma kväll råkade jag hamna på brittpopmusikklubben Bangers ’n Mash.
– Står du upp för jackan, eller?
Att gå på fotbollskilleklubb med Stone Island-märke visade sig lika smart som att vara en sockerbit i en bisvärm. Nu blev min oturlighet strax bara komik eftersom klubbarrangörerna Robert Plaszczyk och Weeping Willows- Magnus kunde intyga att jag var okunnig om både fotboll och medföljande brittiska lad-romantik. Mina val av klädmärken signalerade inte delaktighet i någon häftig huligankultur. Jag hade bara köpt en jacka och ville dricka bärs till The Smiths. All jolly good.
Men i firmakretsar på nätet förvrängdes incidenten och jag fick rent av ta emot hot om att behöva stå upp för jackan om de någonsin såg mig på stan."