2017-10-17, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
På Cissis Instagram (inlägget idag) haglat det nu av kvinnor som har erfarenhet av FV.
Haglar? Jag ser bara två inlägg!?!
Citera
2017-10-17, 11:32
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
det rensas friskt bland Aftonbladets facebook kommentarer nu

Haha...underbart! Om CW anser sig varit motarbetad av kollegor och etablissemang tidigare, undrar hur det blir framöver? 😂
Citera
2017-10-17, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litauen
Ja, samma person som var inblandad i ett av tv-historiens mest pinsamma ögonblick.
https://www.youtube.com/watch?v=3gE-J23zVL0

En av kommentarerna från videon var ju intressant: ''Trevlig? Som han är mot yngre tjejer i Stockholmsnatten? Men du, det vet du nog inget om, heller inget han kommer berätta för dig..''

Kommentaren skrevs för 8 år sedan...
Senast redigerad av SonOfZodiac 2017-10-17 kl. 11:37.
Citera
2017-10-17, 11:34
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:

Stoltheten över ett väl förrättat värv kommer att skina på kontoret hos AB idag, sopa snusket under mattan bara!
Citera
2017-10-17, 11:36
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
det rensas friskt bland Aftonbladets facebook kommentarer nu :D

Haha, hur fan känner man sig när man sitter där och massraderar? Som en gränsvakt vid Berlinmuren? "Håll tillbaka folket till varje pris, allt faller ihop annars!"

Se på er själva, journalister. Bara se på er själva.
Citera
2017-10-17, 11:36
Medlem
På Aftonbladets Facebook lade man för en timme sedan ut ett inlägg om sexuella trakasserier som drabbat Anja Pärson.

Ett axplock ur kommentarsfältet;

Citat:
Så att alla ser det här;

En svensk mediaprofil som jobbar på Aftonbladet står anklagad för att ha våldtagit en annan känd svensk mediaprofil. Men ni verkar inte vara intresserade av att rapportera om detta, konstigt. Hur fan kan ni sopa det här under mattan? Ni är ett jävla skämt.
Citat:
Ni kanske kunde göra ett reportage om cissi wallin och de sexuella trakasserier hon råkat ut för
Citat:
Och er egen journalist låtsas vi som det aldrig hänt?
Citat:
Som Fredriks lakejer censurerat här nu
Citat:
Ska ni Aftonbladet bara tysta ner att en av era största profiler anklaga för en en våldtäkt och har en lång historia av bete sig som ett svin?
Citat:
Charmig städning bland kommentarerna. Det är ju just denna tysthetkultur som gör det möjligt för dessa män att bete sig illa.

Kommentar 1 är nu raderad.

https://www.facebook.com/aftonbladet/posts/1791114494232078
Citera
2017-10-17, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Säker att jag läste det under "Det ryktas att" på Firman Boys egen hemsida. Så någon sanning borde väl det finnas i detta. Men har du bättre kunskaper om detta så lämnar jag saken därhän.

FV kan i och för sig ljuga, men jag tror i det här fallet att "det ryktas" har fel:

"En gång för länge sedan, på det paradisiska 00-talet, var det rea hos kläd*butiken Nitty Gritty och jag köpte en assnygg grå jacka med ett stort märke på armen. Samma kväll råkade jag hamna på brittpopmusikklubben Bangers ’n Mash.
– Står du upp för jackan, eller?
Att gå på fotbollskilleklubb med Stone Island-märke visade sig lika smart som att vara en sockerbit i en bisvärm. Nu blev min oturlighet strax bara komik eftersom klubbarrangörerna Robert Plaszczyk och Weeping Willows- Magnus kunde intyga att jag var okunnig om både fotboll och medföljande brittiska lad-romantik. Mina val av klädmärken signalerade inte delaktighet i någon häftig huligankultur. Jag hade bara köpt en jacka och ville dricka bärs till The Smiths. All jolly good.
Men i firmakretsar på nätet förvrängdes incidenten och jag fick rent av ta emot hot om att behöva stå upp för jackan om de någonsin såg mig på stan."
Citera
2017-10-17, 11:41
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
På Cissis Instagram (inlägget idag) haglat det nu av kvinnor som har erfarenhet av FV.

Yes Nu är bollen i rullning Virren lär inte gå helskinnad han har även haft anställning hos SR public service bör vara intresserad.

Någon som vet om Virren uttalade sig om Hanna Wigh och Bylund?
Citera
2017-10-17, 11:44
Medlem
docentdisciplins avatar
Någonting kommer nog kanske att hända, det är märkligt tyst från AB och skribenterna. De uppvisar delvis konstigt beteende på twitter eller total frånvaro, enstaka RTs i total irrelevanta ämnen. Total tystnad om metoo kampanjen. Jag menar, man hade nog förväntat sig spaltmeter av krönikor och reportage om metoo trenden, veckans sociala snackis, men ingenting än så länge, något om Anja kanske flimmrade förbi. De missar ju höstens kanske årets händelse.
Citera
2017-10-17, 11:48
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:

Så mycket var det fria ordet värt! Är alla floskler dom spritt genom åren bara användbara i väl valda sammanhang? Som "allas lika värde" eller klassikern: "vi gillar olika"

Summering:

1. Sexskandal i SD (Wigh) till sin form svår att utreda, ord mot ord=svarta krigsrubriker i pressen.

2. Sexskandal på AB (virtanen) till sin form svår att utreda, ord mot ord=alla i personalen sätts på att radera det fria? Ordet.

Läste en annan kommentar i denna tråden: journalister, se på er själva. Bara se på er själva!
Citera
2017-10-17, 11:50
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Någon annan kändiskvinna påstod att han kallat henne för "hora". Minns inte vem för jag är inte så bra på att komma ihåg svenska kändisar, men det står tidigare i tråden. Men i övrigt har det (ännu) inte framkommit några ytterliga anklagelser om våldtäkt, vad jag har sett.

Att bli kallad hora får väl ändå bokföras i posten för allmäna livskostnader och inte som något övergrepp? Vilken människa i världen har inte blivit kallad både ett och annat?

En sak jag tycker borde understrykas mer är att det med högsta sannolikhet inte var någon Rohypnol inblandad annat än möjligtvis i Virtanens blod. Det är lätt att hävda att man blivit drogad för då hamnar ens ansvar på noll, jag och mina vänner brukar till och med skämta om just det, om någon blivit odrägligt full så har den blivit drogad i baren.
Citera
2017-10-17, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Yes Nu är bollen i rullning Virren lär inte gå helskinnad han har även haft anställning hos SR public service bör vara intresserad.

Någon som vet om Virren uttalade sig om Hanna Wigh och Bylund?

Människor omkring mig tror på det som står i AB o Exp. Står det inte där så har det inte hänt.
Står det där så står det om SD, TRump och han Wein vad han nu heter och det är sant.
Skriver alla tidningar världen över om TRump på ett lika illa sätt som våra tidningar?
Att TRump uppför sig illa eller nån SDare gör bort sig eller ens skvallras om från et annat läger det slår vi upp STORT men om Virtanen gjort något.........schh,,,får vi be om största möliga tystand,,circus sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in