2017-10-14, 22:52
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Grande Napoli, detta är deras år. Jag kan känna det i hela kroppen!
De borde vaska champions league. Vila Mertens och Insigne i veckan.
Citera
2017-10-14, 23:03
Medlem
sebastian_s avatar
Lazios nya blonda ängel leder ny skytteligan på 11 mål 8 matcher och visade idag hur bra han kan vara mot kvalificerat motstånd, och inte bara de 2 målen.
Citera
2017-10-15, 08:45
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Vilken perfekt match att se på. Avslutningen när Juventus är så där som bara de kan vara och får en feldömd straff i 95e minuten, och missar den. Jag var skakig i kroppen under hela non mollare mai efter matchen.
Så symtomatiskt när Mertens inte fick straff i slutet av den matchen i en situation som var mer straff, och att Napoli ändå klarar det.

Magstarkt att kalla straffen för feldömd när domaren tar till videogranskning för att kunna säkerställa beslutet. Är Sebastian månne en skickligare domare än yrkesmännen som dömer i Serie A?

Straffen är hundraprocentig. Det är inte ens öppet för diskussion. Så långt är VAR i Serie A en succé. Domaren slipper fatta tuffa beslut på instinkt och får en ärlig chans att göra rätt bedömning. Så långt har alla beslut som tagits via VAR i ligan varit korrekta.
Citera
2017-10-15, 22:29
Medlem
JayGatsbys avatar
Trodde kroaten att han skulle komma undan med att kasta ut bollen och låtsas som att den inte gick in?
Detta är Serie A med avancerad kamerateknik, inte kroatiska division 2.
Citera
2017-10-15, 23:17
Medlem
JayGatsbys avatar
Bra derby. Hur länge till får Montella?
Känns som Ancelotti hade kunnart styra upp det här gänget.
Citera
2017-10-16, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Bra derby. Hur länge till får Montella?
Känns som Ancelotti hade kunnart styra upp det här gänget.

Fantastisk andra halvlek. Men eftersom Milan faktiskt gjorde en bra andra halvlek kan det ha "räddat" Montella. Åtminstone temporärt...

På tal om att sparka tränare så fortsätter jag att följa Rastelli. Tror att han ryker före Montella.
Citera
2017-10-16, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Magstarkt att kalla straffen för feldömd när domaren tar till videogranskning för att kunna säkerställa beslutet. Är Sebastian månne en skickligare domare än yrkesmännen som dömer i Serie A?

Straffen är hundraprocentig. Det är inte ens öppet för diskussion. Så långt är VAR i Serie A en succé. Domaren slipper fatta tuffa beslut på instinkt och får en ärlig chans att göra rätt bedömning. Så långt har alla beslut som tagits via VAR i ligan varit korrekta.
Fick inte Juve en helt absurd straff trots VAR för några omgångar sedan? Jag minns att jag satt och kollade på matchen och tyckte att det var helt skandalöst.
Citera
2017-10-16, 15:01
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Fantastisk andra halvlek. Men eftersom Milan faktiskt gjorde en bra andra halvlek kan det ha "räddat" Montella. Åtminstone temporärt...

På tal om att sparka tränare så fortsätter jag att följa Rastelli. Tror att han ryker före Montella.
Fantastisk helg. Årets två bästa matcher skulle jag vilja påstå. Och ja, för Milan blev det dubbelt fel med den andra halvleken. Nu är de för långt efter poänmässigt för att nå fjärdeplatsen med Montella, samtidigt kommer de inte sparka honom.
Citera
2017-10-16, 15:24
Medlem
sebastian_s avatar
Kul kamp mellan Hadanovic och Allison som ligans bästa målvakt för övrigt. De två ligger nivåer över de andra målvakterna i ligan. Hadanovic räddning på Bonaventuras låga skott från nära håll gav Inter tre poäng. Exempelvis Donnarumma hade aldrig kunnat göra den räddningen
Citera
2017-10-16, 17:49
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige

Du tycker alltså straffen juventus fick mot atalanta var korrekt? Bland det sjukaste jag sett. Domaren dömer straff för hands, tittar på VAR. På reprisen ser man tydligt att bollen tar på axeln. VAR ordnar inte problemen med inkompetenta domare tyvärr. Bättre och ha ett "situationsrum" som i hockeyn eller liknande. Går snabbare då också.

Straffen mot lazio var väl mer svårbedömd. På bollen men en väldigt tuff satsning. Så den känns väl ok.
Citera
2017-10-17, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...

Och mycket riktigt verkar det nu som att Rastelli fått sparken.
Citera
2017-10-17, 14:52
Medlem
JayGatsbys avatar
Sverige-Italien i play-off alltså. Mamma mia...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in