Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Jag kommer ihåg hur jävla upprörd jag var att Baggio inte var med. Samtidigt hade gli Azzurri Totti och Del Piero samtidigt som Zola briljerade i PL. Så man hade fyra 10or av absolut världsklass.
Jag har tidigare hävdat att gli Azzurri 2002 var bättre än 2006. Det som kanske skulle kunna göra 2006 lika bra eller kanske t o m bättre, var Pirlo.
Hela mästerskapet var egentligen bättre 2002. Många stjärnspelare i finallagen 2006 var bättre eller åtminstone fräschare 2002. Zidane, Henry, Trezeguet,Thuram, Viera. Totti, Del piero, Buffon(tveksamt), Inzaghi.
I vm 2002:
Portugal hade ett fantastiskt lag från em 2000 med Figo och Rui Costa. De gick till semifinal 2006, men 2002 var de bättre.
Argentina hade Veron, Batistuta och Crespo på anfallet och var favoriter till slutsegern.
Brasilien hade ett bättre lag än det överskattade 2006-laget. En Ronaldinho på väg upp istället för på väg ner, En riktig Ronaldo istället för köttbullen 2006, en fantastisk Rivaldo.
Ett av problemen med 2002 var att turneringen började redan 30 maj(!), det måste ha varit väldigt uttmattande för de europeiska spelarna med tidsomställningen och allt.
2002 var det mest profilstarka och bländande mästerskapet jag har sett på pappret, och det mest frustrerande och korrupta skitet jag har sett i verkligheten, med Korea och Turkiet i bronsmatchen...