2017-10-17, 01:42
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Kanske någon runt omkring gör en anmälan? Om det nu ens går vill säga. Finns ju ett enormt följe kring båda personerna och detta lär ju uppröra en hel del...

Om det hela rinner ut i sanden lär ju båda tappa rejält med trovärdighet i fortsättningen, men kanske mest VF... Jag vet inte varför men jag tror att Cissis anhängare hellre väljer att fria än att fälla...

Rent tekniskt är det väl möjligt om preskriptionstiden inte gått ut, men utan ett erkännande (vilket är föga troligt i min mening) lär en sådan anmälan avskrivas ganska omgående om det rör sig om en nio år gammal händelse.

Problemet med historier likt dessa, vilket jag påpekat i fler trådar, är att de aldrig tycks leda någon vart. Vad som händer är att en anklagelse levereras medan allt sedan rinner ut i sanden, av olika skäl, och kvar blir bara motstridiga utsagor som sedan flitigt nyttjas av de som vill slå mynt av dem.

Jag har, som sagt, absolut inget till övers för uppblåsta och narcissistiska idioter som Virtanen men att helt okritiskt konstatera att han är en våldtäktsman bara för att man ogillar honom och för att Wallin påstår den saken är i min mening galet.
Citera
2017-10-17, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Teamwork baby! High five!

Oj opassande smajli kanske?

Hehe. High Five.

Nu var ju artikeln fr -08 och boken skrevs mellan -02 och -05. Vet inte hur det korrelerar med det andra.
Citera
2017-10-17, 01:44
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Nu påståd hon sig inte blivit våldtagen av statistiken utan av en namngiven man som är vit.

Om övergreppet inte är en del av ett statistiskt mönster så kan inte jag se någon annan orsak att påpeka hudfärg än att Cissy Wallin ser hudfärgen som sådan som fiende
Citera
2017-10-17, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Detta kommer bara ebba ut.
Kanske blir CW dömd för förtal på kuppen.
Fredrik Virtanen fortsätter skriva sin skit och allting är som vanligt om en vecka igen..

TYVÄRR

Aftonbladet har väl inte skrivit något?
Citera
2017-10-17, 01:46
Bannlyst
Så, några tweets av Calle Schulman, #metoo #me too och inte ett ljud i MSM. It didn´t happen...
Citera
2017-10-17, 01:50
Medlem
Svenska folket går locco på Virtanens FB
På Aftonbladets FB och deras twitter.
Kul att se!
Citera
2017-10-17, 02:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Kul att se!

Länkar?
Citera
2017-10-17, 02:10
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Kul att se!
En av Sveriges tyngsta medieprofiler är en våldtäktsman. Svensk ljugmedia rapporterar ingenting, klart som fan att folk blir förbannade. Journalister visar gång på gång att de är avskum
Citera
2017-10-17, 02:23
Medlem
ace_secs avatar
Frågan är hur många fler han har gett sig på. Våldtäktsmän brukar tyvärr begå mängder av övergrepp.

Wallin är nog toppen på isberget.

Förstår dock att han behöver våldta för att få ligga - han ser ju för jävligt ut!
Citera
2017-10-17, 02:24
Medlem
Citat:
Kul att se!

Paaa sitt inte där på din bleka vita svennebanan röv utan länka till godiset!
Citera
2017-10-17, 02:25
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
En av Sveriges tyngsta medieprofiler är en våldtäktsman. Svensk ljugmedia rapporterar ingenting, klart som fan att folk blir förbannade. Journalister visar gång på gång att de är avskum
Precis som i kyrkan där prästerna försvarar förövare fullt ut. Så vidrigt och jag tror det här är toppen på ett isberg.
Citera
2017-10-17, 02:27
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Troligen klarar sig Helin, men det är fan inte helt klart. Det beror på vad pressen gör. Men visst, för dem är det nog bekvämare att skriva krönikor om Weinstein istället.
Precis. En journalist med ryggrad hade ju givetvis ringt Jan Helin nu på morgonen. Kanske kan Chang få till ett scoop här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in