Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-16, 18:32
  #4681
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Kruxet är att historien per definition är osann tills dess den bevisats sann i svensk domstol. Jag är inte helt obekant med din tanke att bevisbördan skall vara bakvänd, men det är den dessbättre (för oss med hyfsat rättsmedvetande) inte.

Är du seriös?

Nej, man kallar inte en anmälan 'en rövarhistoria', 'en falsk story' etc med hänvisning till att MGM inte är dömd ännu.
Citera
2017-10-16, 19:06
  #4682
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Är du seriös?

Nej, man kallar inte en anmälan 'en rövarhistoria', 'en falsk story' etc med hänvisning till att MGM inte är dömd ännu.
Nej, jag är helt allvarlig - det är så svensk lag är skriven. Alla påsåenden är per definition osanna tills dess de bevisats sanna i domstol. Jag förstår att det här kommer som lite av en överraskning, men så är det.

Därifrån till att 'uppsåtligen ha farit med osanning' eller 'falska påståenden' är det naturligtvis långt, men något dylikt har jag aldrig påstått. Men rent juridiskt betyder det att om person A anklagar person B för våldtäkt och det i domstol fastställs att person b inte gjort sig skyldig till brott så är påståendet att person B begått våldtäkt inte sant.

Solly.
Citera
2017-10-16, 19:44
  #4683
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej, jag är helt allvarlig - det är så svensk lag är skriven. Alla påsåenden är per definition osanna tills dess de bevisats sanna i domstol. Jag förstår att det här kommer som lite av en överraskning, men så är det.

Påstående: Himlen är blå.

Sant eller osant? Rövarhistoria? Falsk story?

Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Därifrån till att 'uppsåtligen ha farit med osanning' eller 'falska påståenden' är det naturligtvis långt, men något dylikt har jag aldrig påstått. Men rent juridiskt betyder det att om person A anklagar person B för våldtäkt och det i domstol fastställs att person b inte gjort sig skyldig till brott så är påståendet att person B begått våldtäkt inte sant.

Solly.

Nej, så funkar det inte ens juridiskt, och som du nog inser skulle väldigt många flera dömas för falsk tillvitelse om det var så.

Sen vet du säkert att långt ifrån alla brott som begås leder till en fällande dom. Det betyder inte att GM inte har begått brottet.

Slutligen finns det även de som blir dömda trots att de inte har begått brottet.
Citera
2017-10-16, 19:55
  #4684
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Nej, så funkar det inte ens juridiskt, och som du nog inser skulle väldigt många flera dömas för falsk tillvitelse om det var så.
Jo, så funkar det rent juridiskt (dock verkar du ha svårt med skillnaden på just 'juridiskt' kontra 'moraliskt'). Om du läser mitt inlägg en gång till skall du se att jag dessutom påpekar att det inte handlar om 'uppsåtligen ha farit med osanning' eller 'falska påståenden'.
Citera
2017-10-16, 20:20
  #4685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jo, så funkar det rent juridiskt (dock verkar du ha svårt med skillnaden på just 'juridiskt' kontra 'moraliskt'). Om du läser mitt inlägg en gång till skall du se att jag dessutom påpekar att det inte handlar om 'uppsåtligen ha farit med osanning' eller 'falska påståenden'.

Jag har svarat dig per DM. Trådens läsare hänvisar jag till mina tidigare svar.
Citera
2017-10-16, 22:30
  #4686
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Jag har svarat dig per DM. Trådens läsare hänvisar jag till mina tidigare svar.

Ägda bitches!

Gå nu in och häng Virtanen eller är han ursäktad för att han är "feminist" och medlem i PK klubben och vänsterfalangen?
(FB) Fredrik Virtanens rape-gate och den akuta bristen på journalistik
__________________
Senast redigerad av KaptenMykonos 2017-10-16 kl. 23:18.
Citera
2017-10-16, 23:29
  #4687
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenMykonos
Ägda bitches!


På vilket sätt skulle jag vara ägd? Denna händelse mellan 2 SD riksdagsledamöter handlar bara om SD och dessa smutsiga byk. Den som är ägd nu är SD för Linys Bylund smiter undan men sitter ändå kvar i ledningen. När det blir dags att snacka skärpta straff för sexualbrottslingar så har Bylund kastrerat SD så länge han sitter kvar. Ägd är SD och av sexualbrottslingen Bylund.
Citera
2017-10-17, 00:09
  #4688
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenMykonos
Ägda bitches!

Gå nu in och häng Virtanen eller är han ursäktad för att han är "feminist" och medlem i PK klubben och vänsterfalangen?
(FB) Fredrik Virtanens rape-gate och den akuta bristen på journalistik

Ajdå, ja om Fredrik Virtanen ska få våldta Cissi Wallin är det väl inte mer än rätt att Linus Bylund ska få våldta Hanna Wigh...
__________________
Senast redigerad av Magro 2017-10-17 kl. 00:18.
Citera
2017-10-17, 00:18
  #4689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Ajdå, ja om Fredrik Virtanen ska få våldta Cissi Wallin är det väl inte mer än rätt att Linus Bylund ska få våldta Hanna Wigh...

Så du anser att våldtäkter är rätt enligt whataboutism regeln! Fy skäms på dig din våltdätksman(kvinna).
Citera
2017-10-17, 00:20
  #4690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenMykonos
Så du anser att våldtäkter är rätt enligt whataboutism regeln! Fy skäms på dig din våltdätksman(kvinna).

Ja, eller kanske inte. Ska dock bli intressant att se om Fredrik Virtanen kan räkna med lika stakrt stöd från Flashback som Linus Bylund åtnjuter.
Citera
2017-10-17, 00:27
  #4691
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Ja...

Paaa! Så du bekräftar alltså att du anser att om en våldtar såsom Fredrik Virtanen så får andra våldta! Du är en riktig våldtäktsman(kvinna)!
Citera
2017-10-17, 00:41
  #4692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej, jag är helt allvarlig - det är så svensk lag är skriven. Alla påsåenden är per definition osanna tills dess de bevisats sanna i domstol. Jag förstår att det här kommer som lite av en överraskning, men så är det.

Därifrån till att 'uppsåtligen ha farit med osanning' eller 'falska påståenden' är det naturligtvis långt, men något dylikt har jag aldrig påstått. Men rent juridiskt betyder det att om person A anklagar person B för våldtäkt och det i domstol fastställs att person b inte gjort sig skyldig till brott så är påståendet att person B begått våldtäkt inte sant.

Solly.

Du har fel om att det är påståenden som står inför rätta i svensk domstol.

Det är bara påståenden om att det skett ett brott som hamnar i domstol, om brott kan styrkas. En åklagare får inte åtala om det inte finns bevis som styrker att det skett ett brott. I detta fall tror ju inte Hanna själv på att det skett ett brott eftersom hon inte polisanmält något brott.

Eftarom detta är Flashback, och saken avhandlas här, vill jag spekulera i att Hanna Wigh, trodde i sin enfald att hon skulle belönas för detta avslöjande om hur hon fick ett finger uppkört i fittan i riksdagskorridoren! Då borde Hanna veta, att i Sverige belönar inte visselblåsare, tvärtom. Därför olika lex, typ Sarah och Maria, så att någon kan anmäla fel på jobbet utan repressalier.

Om Hanna hoppades på att välkomnas in i värmen till ett annat parti, så har hon också felbedömt den möjligheten, nu när hon visat sig vara en opålitlig person utan ideologi som ligger med en partikamrat. Hanna måste förklara varför hon lämnar SD, och inte minst varför hon gick med.

Rymdkram
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback