2017-10-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
ALLA flygrutter stämmer med en sfärisk jord. Vissa flygrutter, särskilt på norra halvklotet råkar även stämma med en platt jord. På södra halvklotet (eller vad en "icke-glob-jordare" vill kalla det) stämmer dom inte alls med en platt jord.

Resten av ditt inlägg är rent trams.

Trams för att det går emot din världsbild antar jag.
Citera
2017-10-16, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putteo
En liten sten som faller väger mer än hela atmosfären? Och du kallar andra för idioter?

Skämtar du med mig? Jag hoppas verkligen att du gör det nu
Citera
2017-10-16, 23:17
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1T
Enligt plattjordare finns det en kupol över hela jorden. Kanterna är där man kan se och röra på dessa kupoler, vilket är en av anledningarna till att man som privat person inte kan åka till antarktis,
Jag har sett massor med information om att man kan åka till Antarktis som privatperson. Det kostar visserligen en slant men det är inte förbjudet.
https://www.adventure-life.com/antarctica

Citat:
Finns även vissa amatörklipp där man skjutit upp raketer med kamera på. I dessa videon ser man att raketen träffar något väldigt långt uppe i atmosfären.
Jag har sett de videorna. Och min tolkning är att motorn stannar - inte att de åker in i något.
Citera
2017-10-16, 23:21
Medlem
Zwoop77s avatar
Citat:
Varför man hemlighåller det är en helt annan diskussion som jag ej kommer gå in på.

Men det är ju det här som är problemet. Varför är inte den viktigaste frågan intressant för er? Hur kan ni INTE intressera er och lägga all krut på denna fråga? Det är ju där man kan avslöja att myndigheterna har ljugit, att vi bor på en icke-sfärisk himlakropp. Du/ni borde lägga all tid på denna fråga.

Men nej.... det känns mer betydelsefullt att diskutera procenten vatten i atmosfären på Flashback... suck...
Senast redigerad av Zwoop77 2017-10-16 kl. 23:23. Anledning: Stavning
Citera
2017-10-16, 23:26
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag hoppas att kartan du utgår ifrån är Gall peters projection.

Hur i helsike får du ihop resor från Asien/Australien till Nord- och Sydamerika på en Gall-Peter projektion?

Och varför i hela världen använder vi oss av projektioner om jorden är platt? Det är bara att rita ner hur jorden ser ut utan några projektioner.

Om jag trodde att världen var platt och kom på att alla kartor är projektioner skulle jag börja bli lite fundersam på om jag inte hade fel någonstans... Har du måhända någon förklaring till att alla kartor är projektioner?
Senast redigerad av madtop 2017-10-16 kl. 23:31.
Citera
2017-10-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Låt oss diskutera dina frågetecknen.
Vad anser du att det finns för frågetecken?

Basic frågorna kan vi ju börja med.

Varför säger NASA att jorden först är päronformad? Varför släpper de sedan bilder på perfekta cirklar?
Varför ser dessa globcirklar olika ut?
Varför har man copypaste'at molnen på the blue marbel?
Hur kommer det sig att NASA, råkar tappa bort orginala kasetten på månlandningen?
Varför är inga av deras bilder på jorden, likadan som gall peters projektion? Det är väl riktiga bilder de släpper? Men nej vänta nu, de hävdade ju själva att de hade photoshoppat bilderna..
Varför ljuger de om månlandningen?
Vad finns i antarktis? Vad är the antarctic treaty, vad ligger egentligen bakom det?

Saker såsom att horisonten inte syns etc kommer jag ej diskutera då jag har sett vad det leder till. Både hållen, främst globjordare iallafall, misslyckas totalt med att bevisa det. Lögn efter lögn tills lögnen på något sätt håller, men ändå inte. Det är ingen mening. Egentligen är det ingen mening alls med att diskutera detta ämne. Jag har stött på gamla kollegor och människor runt om i hela jorden som verkligen tror på en plattjord. Värt att notera är att dessa människor är extremt godhjärtade och har ett väldigt öppet sinne. Samtidigt har de verkligen lagt ner riktig tid och forskning på detta ämne. I FB har vi raketforskare och riktiga vetenskapsmän med ett hjärta som sitter i röven. Ett snabbt google-sök och vips så är ni experter. Smartare människor får man leta efter
Citera
2017-10-16, 23:36
Medlem
Citat:
Hur i helsike får du ihop resor från Asien/Australien till Nord- och Sydamerika på en Gall-Peter projektion?

Och varför i hela världen använder vi oss av projektioner om jorden är platt? Det är bara att rita ner hur jorden ser ut utan några projektioner.

Om jag trodde att världen var platt och kom på att alla kartor är projektioner skulle jag börja bli lite fundersam på om jag inte hade fel någonstans... Har du måhända någon förklaring till att alla kartor är projektioner?

Jag har inte sagt något om resor. Jag påpekade bara att Gall-peter projektionen finns, och är mer korrekt än den karta som har blivit standard idag.
Citera
2017-10-16, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Vi har 6 kvadriljoner materia rakt under våra fötter. Detta är jordens sammanlagda massa och det är den materia som drar ner oss.

Spekulationer baserat på ingenting.
Citera
2017-10-16, 23:51
Medlem
Citat:
Jag har sett massor med information om att man kan åka till Antarktis som privatperson. Det kostar visserligen en slant men det är inte förbjudet.
https://www.adventure-life.com/antarctica

Det är en guidad tur. Mer än så finns det inte för privatpersoner.

Citat:
Jag har sett de videorna. Och min tolkning är att motorn stannar - inte att de åker in i något.

Ja, mycket möjligt, men hur förklarar du det plötsliga stoppet, nästan som att den slår på något?
Citera
2017-10-16, 23:54
Moderator
OT och annat trams raderat. Nu får det bli skärpning i tråden.

Trollanklagelser, spekulationer om varför debattörer skriver i tråden och ifall någon får betalt är utanför ämnet och kommer garanterat raderas och eventuellt varnas framöver, oavsett hur mycket resten av inlägget håller sig till ämnet.

/Moderator
Citera
2017-10-16, 23:55
Medlem
Zwoop77s avatar
Citat:
Visst är det den mest intressanta frågan. Man har även tagit upp den en massa gånger här. Men detta är FB, det är ingen mening. Det enda som har någon betydelse för experterna här är ju hur mycket procent vatten atmosfären innehåller osv.. Och du kan ju också lägga ner..

För de flesta här är det guld och gröna skogar. Sverige tog aldrig in tusentals våldtäktsmän och terrorister. Sverige tog in flyktingar som flydde från (riktiga) krig, för att Sverige älskar att hjälpas åt. Det finns ingen agenda bakom denna massutvandring, alla de kom hit bara för att fly krig. Det är inte samma personer som startat kriget som skickat alla dessa flyktingar hit, nejnej. Totalt normalt. Aldrig tidigare har en massutvandring/invandring som denna skett, men njah, det är normalt, inget att oroa sig över, övertalar svensken sig själv.

Ehhh... så ditt resonemang är att vi sopar den viktigaste frågan under mattan, struntar i den och fokuserar på andra små detaljer? Vi lägger fokus på Sveriges flyktingpolitik istället. Har jag fattat rätt?
Citera
2017-10-16, 23:56
Medlem
madtops avatar
Citat:
Basic frågorna kan vi ju börja med.
Varför säger NASA att jorden först är päronformad? Varför släpper de sedan bilder på perfekta cirklar?
Varför ser dessa globcirklar olika ut?
Varför har man copypaste'at molnen på the blue marbel?
Hur kommer det sig att NASA, råkar tappa bort orginala kasetten på månlandningen?
Varför är inga av deras bilder på jorden, likadan som gall peters projektion? Det är väl riktiga bilder de släpper? Men nej vänta nu, de hävdade ju själva att de hade photoshoppat bilderna..
Varför ljuger de om månlandningen?

Att man ibland kallar jorden för päronformad, ibland för en tillplattad sfär och ibland för en sfäroid reser inga frågetecken för mig. Intressantare vore väl om de kallat jorden för platt

Att man gjort ett kollage av många små bilder till en större är ju inte heller ett frågetecken. Hade du varit mer övertygad om jordens form om man inte gjort ett kollage? Resten av dina "frågetecken" går i samma stil. Du anser att bildförbättringar, avsaknaden av bilder och att NASA "ljuger" om månlandningen väcker frågetecken om formen på jorden.

Förklara gärna hur påstådda lögner om månresor och bildkollage påverkar jordens form?

Citat:
Vad finns i antarktis? Vad är the antarctic treaty, vad ligger egentligen bakom det?
Vad som finns på Antarktis finns väl beskrivet.
Även vad Antarctic Treaty är finns väl beskrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in