Citat:
Ursprungligen postat av
ladernacken
Citat:
Finns det någon orsak att infiltrera, och till vilken nytta?
Det finns det väl alltid? Om du hade varit en person som folk hade talat "skit" om dig bakom din rygg, hade du inte tyckt det varit en fördel för dig att faktiskt veta vilken dynga dom säger?
Nyttan är väl att faktiskt få höra skitsnacket och med en lugn ton vara förberedd på det?
Att vara förberedd måste ju ändå vara bättre än inte ha någon som helst aning om vilka grejer som kan dyka upp?
Citat:
Jag vet inget mer om Paula Bieber än vad som stått i tidningarna, med tanke på hennes tidigare uttalanden är jag inte helt övertygad att hon delar gruppen jagärhärs värderingar.
Kan alltså vara ett politiskt trick, SD vill ju verka normala utåt.
Läser sällan tidningar faktiskt, så min "kunskap" (som inte är något alls i princip när det gäller Paula Bieler) kommer nästan enbart ifrån nätet och här tro det eller ej.
Har hon några bekräftade uttalande som helt motsäger gruppen så visa dem? Jag säger inte detta för att tvivlar på dig på något sätt utan mer för att jag vill själv kontrollera att hennes bekräftade uttalanden gör henne "omöjlig" i denna grupp... hoppas du förstår vad jag menar, dvs jag kan absolut diskutera med dig men vill gärna ha på fötterna typ?
Politiskt trick av SD? du menar att dom faktiskt är rasister men vill verka normala utåt då antar jag?
Det kan inte vara så enkelt att SD tro det eller ej har en par rötägg pga av deras ungdoms parti som lever kvar? och Åkesson inte är Hitler? Och deras politik är något som dom säger, ligger runt mitten fast har en invandringspolitik som är annorlunda och en flyktingpolitik som är bra mycket bättre än alla partier (enligt min enkla åsikt...) dvs hjälpa så mycket vi klarar på plats utan att dom behöver dö på vägen...
Samt ta in invandrare som faktiskt kan hjälpa oss, inte motverka vår värderingar som vi kämpat för osv... dvs varför skall alla utnyttja oss... kan vi inte utnyttja dem samtidigt som dom får det bättre? varför skall vi få det sämre? och varför rösta på någon/något som enbart för det sämre för oss? låter fullständigt galet...