2017-10-16, 02:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är en hatgrupp därför att den ägnar sig åt att i typisk mobbing-gruppstil anmäla, peka ut, ange och trakassera enskilda den av någon anledning anser ägnar sig åt fel saker, i deras egna ögon "hat", men egentligen "hat" i form av politiska åsikter man ogillar, dvs objektivt sett inte alls nödvändigtvis hat.

Jag skulle personligen inte kalla det en hatgrupp heller, det är en oprecis och och missvisande term, men de är obehagliga censurivrare, medborgargardister och mobbare sett som grupp. De är ett hot mot yttrandefriheten.
Jag har normalt sett stor respekt för dina åsikter. Men denna gång trampade du i galen tunna. Detta är definitivt ingen hatgrupp, det är precis tvärt om, de motverkar hat och som jag skrev tidigare vill de få slut på att kalla förtal ock liknande för yttrandefrihet. Yttrandefrihet är inte bara rätten att yttra sig utan det innehåller med nödvändighet att visa respekt för andra människor. Utan att frivilligt visa respekt för andra människor kommer snart yttrandefriheten att gå under. Det denna grupp gör är att stävja förtal och respektlösheten och därmed är de yttrandefrihetens förkämpar medan Flashback är dess motsats.
Citera
2017-10-16, 04:16
Medlem
RonaldJeremyHyatts avatar
Att Paula Bieler är medlem i en hatgrupp är bara naturligt då hon tillhör en rasistiskt folkgrupp som hatat och hetsat i tusentals år. Skicka hem henne till Israel!
Citera
2017-10-16, 08:58
Medlem
KlausSteins avatar
Och här ser vi bekräftelsen på att jag haft rätt i mina tidigare inlägg. #jagärhär bryr sig inte det minsta om "god ton" eller liknande; hat definierar de som "fake news" vars sanningshalt de självklart aldrig bryr sig om att bekräfta. Det är en politisk mobb, inget annat. Och metoderna inkluderar enligt citatet nedan att hänga ut folk, på vilket sätt skulle det bidraga till en god ton?

Vidrigt pack är vad det är. Medlemmarna är antingen onda eller alldeles för dumma för att kunna ägna sig åt någon slags meningsfull introspektion och i denna inse att skillnaden mellan dem och de goda medborgarna i Sovjet som angav grannar och vänner är i princip enbart ytlig och kontextberoende.

Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Jag är medlem där. Inget av det du beskriver stämde på när jag blev medlem. Jag anmälde mig bara och några timmar senare var jag med.

För övrigt behövs den gruppen med tanke på alla "fake news" som släpps loss i stor omfattning från extremhögerhåll.

Jag har inte alls märkt av något hat mot andra i den gruppen men väl diskuteras andra som hatar på ett stilla och ordentligt sätt. Gruppen jobbar mer mot att baxa yttrandefriheten tillbaka till respekt för varandra och därmed inte kränka någon.

Att Flashbackare känner sig kränkta av gruppen var det någon i gruppen som ungefär skrev så här:
Citat:
När man på Flashback hänger ut och kränker någon kallar de det för yttrandefrihet, när vi avslöjar en anonym som kränker på Flashback undrar denne "är det lagligt, får man verkligen göra så?"

Här nedan har vi en typisk tankevurpa från en #jagärhär-imbecill. Yttrandefrihet går helt självmotsägande under om den inte begränsas där det är #jagärhär-trollen som ska bestämma gränserna. Och gränserna sätts utefter vad de definierar som "respekt för andra", vilket de själva inte förstår vad det är. I deras definition av "respekt för andra" ingår att inte yttra för dem obekväma sanningar som invandrarvåldet, invandrarvåldtäkter etc. Däremot finns det inga som helst hinder för att hänga ut folk, ringa upp folks arbetsgivare, försöka förstöra privata samtal och annan verksamhet genom koordinerade massanmälningar, att störa offentliga samtal genom koordinerade attacker, hindra fri informationsspridning etc.

#jagärhär är inget annat än en enda stor hatgrupp, om man nu ska använda sådana termer. De hatar yttrandefrihet, de hatar åsiktsfrihet, de hatar information som inte passar in i deras världsbilder. De hatar frihet, helt enkelt, utan allt ska passas in i deras trångsynta världsbild. Och gud nåde den som vågar gå utanför och tänka själv.

Citat:
Jag har normalt sett stor respekt för dina åsikter. Men denna gång trampade du i galen tunna. Detta är definitivt ingen hatgrupp, det är precis tvärt om, de motverkar hat och som jag skrev tidigare vill de få slut på att kalla förtal ock liknande för yttrandefrihet. Yttrandefrihet är inte bara rätten att yttra sig utan det innehåller med nödvändighet att visa respekt för andra människor. Utan att frivilligt visa respekt för andra människor kommer snart yttrandefriheten att gå under. Det denna grupp gör är att stävja förtal och respektlösheten och därmed är de yttrandefrihetens förkämpar medan Flashback är dess motsats.
Citera
2017-10-16, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det var drygt 20 personer i gruppen som skrev att de stöder Arif M. Bland dessa kommentarer fanns en som var hatisk och kanske även hotfull.

Du läser tyvärr ej deras inlägg såsom du ex.v. gjort om detta gällt NMR eller SD - du är allt för snäll mot dem. Dessutom var det 20 som tagits fram - alla inlägg finns inte kvar eller har ej redovisats.
Citera
2017-10-16, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du verkar ju bekant med hur gruppen fungerar och arbetar, ladernacke. Vad skiljer egentligen denna grupp från en sekt? Och hur definierar de egentligen ”rasister eller liknande”?

Jag känner inte till hur gruppen fungerar, men jag tänker logiskt till skillnad mot dig, alla andra sätt att kontrollera skulle inte vara hanterbart. En sekt är något som avviker från samhällets normer, det kan vara radikala världsfrånvända grupper, NMR, livets ord o.s.v.

Vad som räknas som "rasism eller liknande" defininieras" i Facebooks regelverk.
Citera
2017-10-16, 11:44
Medlem
Citat:
Jag är medlem där. Inget av det du beskriver stämde på när jag blev medlem. Jag anmälde mig bara och några timmar senare var jag med.

För övrigt behövs den gruppen med tanke på alla "fake news" som släpps loss i stor omfattning från extremhögerhåll.

Jag har inte alls märkt av något hat mot andra i den gruppen men väl diskuteras andra som hatar på ett stilla och ordentligt sätt. Gruppen jobbar mer mot att baxa yttrandefriheten tillbaka till respekt för varandra och därmed inte kränka någon.

Att Flashbackare känner sig kränkta av gruppen var det någon i gruppen som ungefär skrev så här:

Då hade du väl tur då, men det står på deras hemsida att det kan dröja innan man släpps in.
Citera
2017-10-16, 12:26
Medlem
NS_14s avatar
Citat:

Att kommunister släpps in i en vänsterextrem lynchmobb är helt i sin ordning. Men nu handlar tråden om Sverigedemokraternas invandringspolitiskt ansvarige och det lämpliga i detta. Vill man ta del av PK-argument borde det sålunda räcka med att surfa in på DN, Aftonbladet, SvD, GP, Sydsvenskan, Metro mm. Det känns som en MYCKET klen förevändning för att bara fortsätta gilla judinnan Bieler oavsett vad.

Citat:

Vilket ”fake news” då?

Citat:

Ja, att gruppen inte hatar internt, utan respekterar varandra, är ju inte särskilt märkligt - ni delar ju alla samma kulturmarxistiska världsbild, precis som i en sekt. Gruppen som sådan är ju bara en uppsamlingsplats för batikpedofiler och rödvinspundare som sen skall slussas ut till sidor med lite öppnare debattklimat, i syfte att sabotera debatten och uppnå ett vänsterextremt status quo. Eller det man kallar ”god ton”, dvs kontrollerad diskussion inom en av gruppen given värdegrund.

*Värdegrund=Godkända åsikter.

Hoppsan! Det blev ju visst väldigt mycket av all den högerextremism ni skrämmer om och kallar ”hat”.
Citera
2017-10-16, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du verkar ju bekant med hur gruppen fungerar och arbetar, ladernacke. Vad skiljer egentligen denna grupp från en sekt? Och hur definierar de egentligen ”rasister eller liknande”?

Det är en bra och intressant fråga! Dessvärre (?) finns det knappast något "sektkriterium" som uppfylls av JÄH. Långt fler uppfylls av t ex SD. Jag kan inte uttala mig om NMR för jag vet inget om dem.
Citera
2017-10-16, 16:50
Medlem
Varför tror du "gangrapessweden" är något värt att nämna ens? 1595 följare. Kostigt att du skulle skapa en tråd om detta. Like reklamaktigt av dig.

Vare sig man är med i jagärhär eller inte spelar ingen roll. Twitter generellt har ingen betydelse. Fick just en tanke. Detta är vad marknadsförare gör. Sprider saker för att få tittare, eller få folk att bli mer förvirrade.
Citera
2017-10-16, 18:29
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Jag känner inte till hur gruppen fungerar, men jag tänker logiskt till skillnad mot dig, alla andra sätt att kontrollera skulle inte vara hanterbart. En sekt är något som avviker från samhällets normer, det kan vara radikala världsfrånvända grupper, NMR, livets ord o.s.v.

Vad som räknas som "rasism eller liknande" defininieras" i Facebooks regelverk.
Du svarar alltså att du inte vet vad du pratar om utan hänvisar till ditt eget tänkande som du uppfattar som logiskt på oklara grunder. Vidare svarar du att gruppen som du inte känner inte kan bryta mot samhällets normer eftersom det inte skulle vara hanterbart. Vidare hänvisar du till någon oklar tolkning av Facebook vad gäller gruppens kärnfråga. Det går givetvis inte att reda ut vad du menar utifrån dessa oklara utsagor. Mår du bra?

Mina frågor kvarstår således obesvarade: Vad skiljer egentligen denna grupp från en sekt? Och hur definierar de egentligen ”rasister eller liknande”?
Citera
2017-10-16, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrolla
Du läser tyvärr ej deras inlägg såsom du ex.v. gjort om detta gällt NMR eller SD - du är allt för snäll mot dem. Dessutom var det 20 som tagits fram - alla inlägg finns inte kvar eller har ej redovisats.
Jag tycker förstås att alla inlägg till afghanens försvar - 22 tror jag de var - som jag läste i denna tråd var korkade. Tyvärr har jag inte tillgång till flera inlägg. Man kan verkligen undra varför dessa 22 människor tror, eller låtsas tro att den dömde mannen är oskyldig. De skulle aldrig ha trott på Kent Ekerots eller de tre dömda NMR männens förklaringar. Jag tror varken på afghanens, Ekeroths eller NMR männens oskuld. Men om vi ska bedöma de 22 kommentarerna utifrån hur hatiska och hotfulla de var så tycker jag ändå att det endast fanns en kvinna som var hatisk mot offret och kanske även hotfull. Det var kvinnan skrev om förföriska 14 åringar med långa ögonfransar. Resten bedyrade bara sin kärlek till afghanen och beklagade den, i deras mening, orättvisa domen. Jag fattar inte vilken masshypnos man numera är utsatt för från olika intressegrupper i Sverige när man inte ens kan godta en dom som denna, som domen i Ekroths fall och som domen i NMR männens fall.
Citera
2017-10-16, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tycker förstås att alla inlägg till afghanens försvar - 22 tror jag de var - som jag läste i denna tråd var korkade. Tyvärr har jag inte tillgång till flera inlägg. Man kan verkligen undra varför dessa 22 människor tror, eller låtsas tro att den dömde mannen är oskyldig. De skulle aldrig ha trott på Kent Ekerots eller de tre dömda NMR männens förklaringar. Jag tror varken på afghanens, Ekeroths eller NMR männens oskuld. Men om vi ska bedöma de 22 kommentarerna utifrån hur hatiska och hotfulla de var så tycker jag ändå att det endast fanns en kvinna som var hatisk mot offret och kanske även hotfull. Det var kvinnan skrev om förföriska 14 åringar med långa ögonfransar. Resten bedyrade bara sin kärlek till afghanen och beklagade den, i deras mening, orättvisa domen. Jag fattar inte vilken masshypnos man numera är utsatt för från olika intressegrupper i Sverige när man inte ens kan godta en dom som denna, som domen i Ekroths fall och som domen i NMR männens fall.

Det är bra att du kan se det idiotiska i dessa inlägg - nu tror jag att om man lade ut alla inlägg så skulle vi häpna än mer - detta då de flesta av de redovisade inläggen var i rad, efter varandra. Det innebär att man med rimliga skäl kan tro att detta enbart är toppen på isberget. Fick vi se ALLA inlägg så skulle de vara klart fler än 22 och fler med hårresande innehåll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in