2017-10-16, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
"Radikalfeministen" som konsekvent raljerar om patriarkala strukturer och tenderar att uppvisa en måttlös dos av politiskt korrekthet verkar således ha ett par lik i garderoben.

Det ska onekligen bli intressant att se utfallet av dessa anklagelser och hur Aftonbladet hanterar situationen.

Verkligen.

Folk tror vad de vill.

Ena dagen är Cissi Wallin en "dum djävla feministfitta som bara vill ha uppmärksamhet" här på flashback men så fort hon säger något som passar så måste det ju vara sant.

Läser man inlägget så finns ju detta med:

Citat:
Det finns så mycket smuts, så mycket polerad feghet bara man hackar lite i isberget. Och framförallt - så mycket väldigt tydliga signaler om att man överlag värderar vita mäktiga män och deras "anseende" mer än kvinnor de bestämt sig för att göra vad de vill med. Det stora sveket kommer därifrån.

Har Cissi helt plötsligt omvänt hela flashback.

Hade Fredrik hetat Mohamed så hade det ju inte varit några problem eller? Bara vita män kan göra något sådant.
Citera
2017-10-16, 23:21
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Ja, inklusive ett åtal eller åtminstone anmälan mot Cissi, gällande förtal.

Själv har jag ingen aning om det är sant eller inte men frågan är om följderna och/eller det sociala stigmat, är så trevliga för någon av de inblandade. Jag menar inte att hon skulle tigit, snarare att hon borde sagt det innan när det fortfarande gick att driva saken rättsligt.

Det är möjligt men det är knappast troligt att Virtanen kommer att göra någon anmälan. Oavsett om han är skyldig eller inte så skulle det inte se speciellt bra ut.

Och nej, jag har heller ingen aning om vad som hänt, och jag skyr som sagt Virtanen som pesten till att börja med, men mina åsikter om honom säger varken bu eller bä om hans skuld, lika lite som andras åsikter om Bylynd säger något om hans.

Vidare har du förstås helt rätt i att det här borde ha kommit upp för länge sedan om det nu fanns något att utreda.
Citera
2017-10-16, 23:22
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 223355
Illa om det är sant. Men slängs jävligt mycket anklagelser höger och vänstern just nu. Glöm inte att vi ska leva i ett rättssäkert samhälle dör domstolar dömer folk och inte Twitter. Annars går vi mot en utveckling som är fruktansvärt otäck.
Det här samhället har enbart varit "rättssäkert" för våldtäktsmannen och narkomanen Virtanen hittills. Det är just detta som gör det här obehagliga samhället så otäckt hur en medieman kan med sina kollegors hjälp gå fri och fortsätta sitta och skriva skit i en tidning. Du har rätt. Det är verkligen ett osäkert land som påminner mer om ett U-land och förövare kan gå fria. Läskigt och det som kommer påverka nästa val rejält.
Citera
2017-10-16, 23:23
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Fortfarande knäpptyst i svensk ljugmedia

Fy fan vilka vidriga hycklare de är!

Fast i det här fallet har man säkerligen koll på det faktum att Cissis påstående är ett klockrent fall av förtal, där undantag om sanning/skälig grund+ försvarlighet inte uppfylls. Skulle medier då basunera ut hennes historia, med namn på Virtanen, så hade de fällts för förtal utifrån TF.
Citera
2017-10-16, 23:24
Medlem
Någon kändis förutom Calle Schulman som uttalat sig?
Citera
2017-10-16, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Fast i det här fallet har man säkerligen koll på det faktum att Cissis påstående är ett klockrent fall av förtal, där undantag om sanning/skälig grund+ försvarlighet inte uppfylls. Skulle medier då basunera ut hennes historia, med namn på Virtanen, så hade de fällts för förtal utifrån TF.

Kan man inte gå ut med att någon anklagar en medieprofil och skippa namn? Man gjorde det i SD-skandalen?
Citera
2017-10-16, 23:27
Medlem
jack.danielss avatar
Har inte läst hela tråden iof, men förstår att virtanen inte blivit dömd för det här, kanske tom varit en polisutredning som kom fram till......inget brott! Är det då ok att hänga ut hans namn nu?
Citera
2017-10-16, 23:28
Medlem
Fyfan. Det värsta folket är dom som propagerar för feminism, samt jämnt å ständigt snackar om det "patriarkala samhället ", och sedan är allt det där som dom säger sig motarbeta. Om detta stämmer så hoppas ja att Vittunen får en lika stor kuk i röven som Harvey Weinstein får just nu i svenskmedia, lr ah, aftonbladet har nu skickat iväg alla artiklar om Weinstein så långt bort som det går, förmodligen för att de själva just nu har en egen "gubben i lådan", som kmr med afghanska överraskningar.
Citera
2017-10-16, 23:28
Medlem
Huruvida Virre blir föremål för domstolsprövning eller ej är fullkomligt ointressant. Virre likt allsköns pk-ister har aldrig dragit sig för att kölhala andra människor på grund av deras åsikter. Att han nu dras i smutsen och ner i träsket är synnerligen njutbart. Svinhugg går igen.

Sedan ror jag att störda, perverterade människor söker skydd inom pk-sfärer. Några enkla fraser, floskler så är det fritt fram att ge sig på andra människor i skydd av etablissemang som enbart bevakar sin makt och status.
De vackra och sköna med sådana här historier är att pk-isterna tappar en hel del av sina nyttiga idioter som tror att makten vill dom väl och att världen blir bättre med snälla ord och att dom "dumma" som ifrågasätter snällismer skall åthutas.
Måtte detta bli en lång och berikande följetång.
Citera
2017-10-16, 23:29
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Kan man inte gå ut med att någon anklagar en medieprofil och skippa namn? Man gjorde det i SD-skandalen?

Absolut. Läs mitt inlägg igen - förslagsvis en ganska viktig bisats.
Citera
2017-10-16, 23:30
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det är möjligt men det är knappast troligt att Virtanen kommer att göra någon anmälan. Oavsett om han är skyldig eller inte så skulle det inte se speciellt bra ut.

Och nej, jag har heller ingen aning om vad som hänt, och jag skyr som sagt Virtanen som pesten till att börja med, men mina åsikter om honom säger varken bu eller bä om hans skuld, lika lite som andras åsikter om Bylynd säger något om hans.

Vidare har du förstås helt rätt i att det här borde ha kommit upp för länge sedan om det nu fanns något att utreda.

Varför tror du inte på en förtalsanmälan? Rent spontant tycker jag att en sådan vinst skulle ge "positiv" publicitet för FV. Fast iof är han kanske mer glad över ingen publicitet alls.
Citera
2017-10-16, 23:31
Medlem
Det enda som är mer intressant än MSM särbehandling av Virtanen är Flashbacks särbehandling av Wallin (I relation till fallet Hanna Wigh)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in