2017-10-16, 21:32
Medlem
JumpingJacks avatar
Virtanen betedde sig som en misogyn idiot redan för 20 år sedan, med noll respekt för kvinnor. Eller män, ska jag väl lägga till. Jag är inte det minsta förvånad om han har tagit det ett steg längre och våldtagit någon.
Citera
2017-10-16, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur gör man motstånd när man är neddrogad?

Sorry, ändrade till att det blir mer troligt om man kommer till polisen med skador efter motstånd eller spår efter våldtäktsdroger.
Citera
2017-10-16, 21:36
Medlem
R.Victorianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Inte hängt med i tråden men har denna CW gjort en polisanmälan?

16 oktober = Lilla julafton!

Ja 2011. Men lades ner.
Citera
2017-10-16, 21:36
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Inte ett ord om Wallins anklagelser på Virtanens Twitterkonto. Han låtsas nog bara som att det regnar. Skulle han gå till motangrepp, polisanmäla för förtal eller liknande så lär han hamna ÄNNU mer i fokus. Det vill han nog inte. Kan bli jobbigt nog som det redan är nu. Risken är också att andra backar upp Wallin med sina historier om Virtanen, om de märker att det dras upp en nivå till med egna utspel signerade Virtanen själv.

Svensk media slår på stora trumman när Weinstein kölhalas internationellt, då nappar alla tidningar på allting. Wallin vs Virtanen har varit känt lääänge, även om han namngetts först nu, men media lär så klart ligga lågt. Där håller man varandra om ryggen, t.o.m. konkurrentblaskor emellan. Hade Wallin däremot gått ut och anklagat Weinstein eller von Trier så hade svensk media nappat på nolltid, men när det gäller en av svensk medias egna...

Skulle gissa på att han kör locket på. Han har ingen som helst möjlighet att vinna något med att uttala sig. Det kommer också att lägga sig efter ett tag, så det är rätt taktik.
Så länge inte fler kommer ut offentligt med liknande historier så kommer Virtanen klara sig.
Citera
2017-10-16, 21:38
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Är detta fake news för att visa att vita män också tafsar nu när så mycket fokus legat på afghaner etc?

Undrar om det blir som Weinstein och det ramlar fram offer i media nu. Finns kanske gränsfall som också uppfattar att de blivit utnyttjade på något sätt. Eller vill ha skadestånd etc.

Men FV kan mkt väl vara skyldig. Har uppfattat honom som skenhelig länge.
Citera
2017-10-16, 21:40
Medlem
Utbrytarens avatar
Citat:
Bloggaren Cissi Wallin uppger sig nu ha blivit våldtagen av den manlige feministen och Aftonbladet-profilen Fredrik Virtanen. Våldtäkten ska ha skett för elva år sedan.
http://www.friatider.se/cissi-wallin-aftonbladets-fredrik-virtanen-v-ldtog-mig
Citat:
Fria Tider söker Fredrik Virtanen för en kommentar.
Klart som fan att han skulle uttala sig i Fria Tider.

Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jag tror att det beror på Cissis inlägg på Instagram
Citat:
Ursprungligen postat av fredagsmys88
Nej den är bara mest läst. Trendar som ett Flashback inlägg =D
Ja, ni har rätt.
Citera
2017-10-16, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TengilW68
Nu går frk Wallin all-in på Instagram, och uppdateringen sprids som en präriebrand på nätet. Virtanen har några jobb dygn framför sig gissar jag.

Länk här: https://www.instagram.com/p/BaT0d-bHRTr/?taken-by=cissiwallin

Ajajaj Cissi! Du skulle berättat för polisen i enrum och låtit skvallret sprida sig utan din medverkan. Nu blir det nog åtal för förtal för din del. Svårt att förklara bort uppsåtet med det Insta-inlägget.
Citera
2017-10-16, 21:42
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Finns ju en chans att andra offer tar sig mod nu!

Undrar om det är taskig stämning hemma hos familjen V nu?

Ja såvida det inte var en engångsföreteelse.
Att han kallat någon för hora är inte tillräckligt när man jobbar på AB, det krävs betydligt mer.
Det här skedde ju under hans drog- och alkoholperiod så chansen finns ju att han lugnat ner sig på äldre dagar.
Det hade dock varit fantastiskt om ett par till offer dyker upp.
Citera
2017-10-16, 21:44
Avslutad
Äntligen en nyhet om brott och straff som inte innehåller invandrare eller misstanke om invandrare!

Brottet i sig är vidrigt och gärningsmannen värre än så, men just idag gläds jag framförallt åt ett invandrarfritt brott.

Det är så tråkigt och ointressant att läsa om någon mesa resati som gjort ditt och datt.

Mer brott av den här kalibern istället, bra jobbat virtanen!
Citera
2017-10-16, 21:44
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Ajajaj Cissi! Du skulle berättat för polisen i enrum och låtit skvallret sprida sig utan din medverkan. Nu blir det nog åtal för förtal för din del. Svårt att förklara bort uppsåtet med det Insta-inlägget.

Jag tror hon gjorde det redan för 6 år sedan. Men den anmälan måste ju lagts ned för inget har hörts efter det. (Som du ser startades denna tråd 2011 och det var ganska snabbt klart att det var Virtanen hon menade)
Citera
2017-10-16, 21:47
Medlem
NeutronStars avatar
Har hört från en som hänger i mediakretsar att FV är en Doktor Jekyll och Mr Hyde-typ. Trevlig i vanliga fall men ett monster när han dricker. Och drack gjorde han gärna och mycket tidigare.

Virtanen måste ju vara helt körd på AB nu. Oavsett vad han skriver kommer alla bara tänka på att det var han som drogade och försökte våldta Cissi Wallin.
Citera
2017-10-16, 21:47
Medlem
Ramaskriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Att inte Aftonhoran rutar om det ter ju sig än mer pinsamt och PK mörkläggande. Hang em high!
Too close for comfort. Det är allt för många (tidigare) skribenter för Aftonbladet som visat i handling att kvinnosyn inte alls stämmer överens med den värdegrund som jag kan tänka mig att tidningen påstår sig vila på och arbeta utefter.

För övrigt är Virtanen ännu ett exempel av många som tycks kompensera sin reella - och förjävliga - syn på och hantering av medmänniskor av kvinnligt kön med predikanden om feminism och allt som relaterar till det.

Jag vågar nästan gå så långt att påstå att män som inte alls talar om (och uppmanar till) feministisk lära är de som har de verkligt sunda förhållnigssätten till det motsatta könet. De som känner ett behov av att pracka på andra feminismens påstådda förträfflighet är de som brottas med handling och tankegång som är så långt ifrån det som predikas som det går. Om inget annat så finns otaliga berättelser från kvinnor som dejtat dessa toleranta och upplysta män som sedan visar sig vara värre än män inom grupper som de dagligdags demoniserar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in