2017-10-16, 21:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennnart
Cissi skiter väl totalt i om hon får lite böter. Är helt säker på att hon talar sanning, nu blir det nog evig tystnad om Virtanen från media.
Det var inte det saken gällde. Och underskatta inte medias vilja att kasta pengar på förtalsmål om de innefattar någon av deras egen låtsasparnasse.

Att det hon säger är sant betvivlar jag inte för ett ögonblick.
Citera
2017-10-16, 21:26
Medlem
elimes avatar
Detta är nog bara toppen på isberget skulle jag tro.. Inte bara vad gäller FV, lär vara fler personer i "maktpositioner" som outas inom kort. Starkt och viktigt att våga tala ut, det ger andra mod att göra samma sak och förhoppningsvis leder det till att åtminstone några av svinen får ångra det.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Första riktiga vänstersvingen vill jag påstå

https://twitter.com/LoanSundman/status/919998856254935047

Chipsen är framtagna. Kommer bli en underbar kväll detta För första gången så skulle jag kunna tänka mig sig nästa avsnitt av åsiktskorridoren på aftonbladet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Vilken tidning vågar skriva om det först? Det lär ge saftigt många klick
Plus ett saftigt skadestånd åt FV?
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Det finns nått talande i feminazisternas tystnad i ärendet. Som politiskt aktiv på vänsterkanten riktar man säkerligen inte udden mot AB:s ledarredaktion utan konsekvenser i den röda allmänt goda humanistiska feministiska helylle-ankdammen.

Musslar AB i ärendet kommer övrig MSM att göra det också. Då lämnas CW ensam kvar medan hennes kampglada feministiska medsystrar tittar åt andra hållet.

CW kanske inte är nån medsystrarna tycker är värd att försvara.
Citera
2017-10-16, 21:28
Medlem
Snapple-s avatar
Var full för 11 år sedan, drog ladd ur Virtanens rumpa, givetvis våldtäkt.

Begreppet våldtäkt känns så sjukt jävla urvattnat, dock synd om flickan att behöva ligga med honom.
Citera
2017-10-16, 21:28
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utbrytaren
Humor att Metro just idag uppdaterar denna artikel från 2012.
Undrar varför.

https://www.metro.se/artikel/fredrik-virtanen-jag-%C3%A4r-ett-hoppl%C3%B6st-ligg-xr
Jag tror att det beror på Cissis inlägg på Instagram
Citat:
Det är i ett inlägg på Instagram på måndagen Wallin anklagar Aftonbladets kolumnist Fredrik Virtanen för att ha drogat och våldtagit henne 2006. Detta ska hon ha anmält fem år senare, eftersom det var först då hon orkade och vågade.
Citera
2017-10-16, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utbrytaren
Fredrik Virtanen: ”Jag är ett hopplöst ligg”

Humor att Metro just idag uppdaterar denna artikel från 2012.
Undrar varför.

https://www.metro.se/artikel/fredrik-virtanen-jag-%C3%A4r-ett-hoppl%C3%B6st-ligg-xr

Nej den är bara mest läst. Trendar som ett Flashback inlägg =D
Citera
2017-10-16, 21:30
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Å andra sidan, man måste vara desperat som Virtanen för att vilja ha den här...

https://www.google.se/amp/s/chipswallin.wordpress.com/2011/05/18/den-typ-nakna-sanningen/amp/
Ursäkta men har du nånsin sett FV IRL? Då hade du sett att det fanns fog för desperation.
Citera
Medlem
CW 2012, i Aftonbladet:

Citat:
Ett par år gick och av en händelse lärde Cissi känna en väninna som berättade att hon hade blivit sexuellt antastad av en man i mediebranschen. Efter en stunds samtal förstod Cissi att kvinnan hade mött samme man.
– Jag blev alldeles kall, säger hon.
Samma väninna fick också Cissi att förstå att det som hon hade utsatts för var ett brott.
– Hon sa: ”Men Cissi, ville du någonsin ha sex med den där mannen?” Och jag svarade nej. ”Jamen, där har du svaret”, sa hon.
En tid senare nåddes båda av rykten som fick dem att förstå att gärningsmannen fortsatte att våldföra sig på unga kvinnor. Tanken på att anmäla och sätta stopp för mannens framfart fick Cissi att göra en efterlysning på bloggen.
– Vi skrev inget signalement, bara att det var en man i 40-årsåldern som jobbade i mediebranschen, säger hon.

Flera kvinnor hörde av sig

Resultatet var häpnadsväckande – ett 20-tal kvinnor hörde av sig på kort tid med liknande erfarenheter. Ett arbete påbörjades om att lämna in en gruppanmälan.
Men efterhand hoppade en efter en av. Och själv vågade Cissi inte ta steget på egen hand.
– Det tog så mycket energi och jag var rädd att det skulle påverka min karriär som journalist. Jag hade ju precis börjat med radio då.
https://www.aftonbladet.se/wendela/article15884465.ab
Citera
Medlem
Lars Vilderäng / Cornucopia hoppar på tåget också: http://cornucopia.cornubot.se/2017/10/valdtaktskulturen-i-aftonbladet.html#more
Citera
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Detta är ytterligare ett bevis för att sociala medier har rejäla baksidor. Vem som helst kan påstå vad som helst om vem som helst, när som helst. Du som läser detta inlägg kan mycket väl bli nästa person som blir anklagad för vad fan som helst på nätet av någon som vill dig illa, och hur ska den anklagade bevisa sin oskuld?
Oavsett om anklagelsen är sann eller inte är skadan redan skedd. "Ingen rök utan eld" och allt det där. Det håller inte att komma dragandes med incidenter som påstås ha skett för mer än tio år sedan, som CW nu har gjort. Hon skulle förstås polisanmält direkt (jag inser att det inte alltid är lätt).
Om Virtanen har gjort det CW anklagar honom för borde han stå för det, göra en rejäl pudel, be CW om ursäkt på sina bara knän och sluta som PK-krönikör för resten av livet.
Om han har gjort det. Sanningen vet bara han själv och Cissi Wallin. Vi andra vet faktiskt ingenting.
Men för helvete. Cissi har påtalat om den här historien åtskilliga gånger och även anmält tror jag. Inte ens den värsta vänsternisse borde tro på att Cissi skulle dra in den sliskiga FV i en historia som är rent vidrigt. Cissi kanske är kontroversiell och lite vänster hon med men inte fan skulle hon ens komma på tanken att påstå sig haft denna narkomans kuk i sin mun. Nu vill jag bara se fanskapet Virtanen få sparken och försvinna med sina falska skitkrönikor i AB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in