2017-10-16, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Vad är det för arbetsplats egentligen?
Det är bara att kolla på smörjan kvällstidningarna publicerar. Skvaller, bantningstips, mode, sexråd, bara yta och lättglömt trams. Klart att folket som jobbar där blir ganska dekadenta. Nihilister och egoister. Jag, jag, jag...
Citera
2017-10-16, 21:13
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jo, man kan åka dit för förtal hur sant det än är. Vi är i Sverige nu...
Visserligen och det sist nämnda stämmer ju. Dock kan hon inte bli åtalad för förtal och speciellt inte eftersom det faktiskt har hänt. I så fall skulle ju ingen våga anmäla ett brott om man själv skulle åka dit. Dessutom tror jag hon har anmält det en gång men vet inte hur det gick med den saken och varför det inte gick till åtal? Ingen normal människa hänger ut en sån slusk utan anledning. Förtal, NEJ.
Citera
2017-10-16, 21:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Visserligen och det sist nämnda stämmer ju. Dock kan hon inte bli åtalad för förtal och speciellt inte eftersom det faktiskt har hänt. I så fall skulle ju ingen våga anmäla ett brott om man själv skulle åka dit. Dessutom tror jag hon har anmält det en gång men vet inte hur det gick med den saken och varför det inte gick till åtal? Ingen normal människa hänger ut en sån slusk utan anledning. Förtal, NEJ.
Tillåt mig citera Brottsbalkens 3 Kapitel:
Citat:
1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.

Quit while you're ahead.
Citera
2017-10-16, 21:16
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Hon sa alltså detta redan 2011. Men nu blir det en stor grej? Drevet är igång. Hoppas han försvinner ur median.

Jag har personligen diskuterat denna sak på Flashback runt 2008-2009. Hon anmälde honom 2011 om jag inte missminner mig. Var det inte Hanna Friden som anklagat honom, eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2017-10-16, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TengilW68
Nu går frk Wallin all-in på Instagram, och uppdateringen sprids som en präriebrand på nätet. Virtanen har några jobb dygn framför sig gissar jag.

Länk här: https://www.instagram.com/p/BaT0d-bHRTr/?taken-by=cissiwallin
virtanen i all sin ära. men hallå... timell då? kom igen nu. läs å begrunda. inte ett ord...
Citera
2017-10-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tillåt mig citera Brottsbalkens 3 Kapitel:

Quit while you're ahead.

Cissi skiter väl totalt i om hon får lite böter. Är helt säker på att hon talar sanning, nu blir det nog evig tystnad om Virtanen från media.
Citera
2017-10-16, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bandstarter
Journalisten Jenny Nordberg går ut med att hon har blivit kallad "hora" av Virtanen.

https://twitter.com/nordbergj/status/919997002540310531

Det där är väl rätt stort, va? Hon är ju väldigt respekterad som journalist, prisbelönt och allt. Skriver väl för SvD? Många twitterföljare.

Hon uppmanar alltså folk att läsa det CW har skrivit, och länkar det.

Sakine Medon var väl lite mer kryptisk? Är då Jenny Nordberg det första stora namnet (respektabla, PK, MSM) som tar upp detta?

Det här kommer inte försvinna.
Citera
2017-10-16, 21:21
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Jag har personligen diskuterat denna sak på Flashback runt 2008-2009. Hon anmälde honom 2011 om jag inte missminner mig. Var det inte Hanna Friden som anklagat honom, eller är jag helt ute och cyklar?

Ja, det var Hanna Fridén. Hon anklagade honom inte för ngt annat än att vara en snuskgubbe dock, tror jag.
Han hade sagt ngt i stil med att han inte kunde tänka på ngt annat än att knulla henne när han såg henne, minns inte ordagrant.
Hon skulle då ha varit intresserad av ett jobb på hans talk show tror jag. Praktikant? Minns som sagt var inte exakt.
Senast redigerad av manamanah 2017-10-16 kl. 21:27.
Citera
2017-10-16, 21:23
Medlem
Utbrytarens avatar
Fredrik Virtanen: ”Jag är ett hopplöst ligg”
Citat:
Anneli Sandberg 14 Jun 2012 Uppdaterad: 16 Okt 17 · 17:27
Citat:
Du har sagt att du tagit de flesta av de välkända drogerna. Vilken är din värsta drogupplevelse?
– Jag har inte fått någon sådan där snedtripp eller så, som folk snackar om. Men dagen efter de flesta droger är det ju jobbigt. Ofta kombinerar man droger och alkohol och då blir det en kemisk ångest efteråt. Men det är ingen ångest för att jag gjort något jag inte får.

Du har också sagt att du önskar att dina barn blir absolutister. Vad ska du säga till dem i framtiden när de har goog-lat ditt namn och ser din droghistoria?
– Jag skulle nog säga att man inte alltid är så klyftig när man är ung (........)

Vilken är din sjukaste sexupplevelse?
– Haha, nu vet jag vad du är ute efter för svar. Det var när jag hängde med en stor svart transa som sov över hos mig. Vi kände varandra och hon hade stora bröst och en kuk. När jag vaknade upp vid henne dagen efter, fick jag fundera några sekunder om något hände kvällen innan.
(........)

Humor att Metro just idag uppdaterar denna artikel från 2012.
Undrar varför.

https://www.metro.se/artikel/fredrik-virtanen-jag-%C3%A4r-ett-hoppl%C3%B6st-ligg-xr
Citera
Medlem
Amors avatar
https://twitter.com/AFTRetro/status/630703275592011780

Haha Virtanen får hypnos under överinseende av Tom Hjelte
Citera
Medlem
Hans twitterslogan får ju ett rätt ny klang nu:

"Tolererar inte intolerans men annars i stort sett allt. ❤️"
Citera
2017-10-16, 21:24
Medlem
emma80s avatar
Inte ett ord om Wallins anklagelser på Virtanens Twitterkonto. Han låtsas nog bara som att det regnar. Skulle han gå till motangrepp, polisanmäla för förtal eller liknande så lär han hamna ÄNNU mer i fokus. Det vill han nog inte. Kan bli jobbigt nog som det redan är nu. Risken är också att andra backar upp Wallin med sina historier om Virtanen, om de märker att det dras upp en nivå till med egna utspel signerade Virtanen själv.

Svensk media slår på stora trumman när Weinstein kölhalas internationellt, då nappar alla tidningar på allting. Wallin vs Virtanen har varit känt lääänge, även om han namngetts först nu, men media lär så klart ligga lågt. Där håller man varandra om ryggen, t.o.m. konkurrentblaskor emellan. Hade Wallin däremot gått ut och anklagat Weinstein eller von Trier så hade svensk media nappat på nolltid, men när det gäller en av svensk medias egna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in