2017-10-16, 20:53
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Ser att alt-media har skrivit om detta. Har Lügenpresse valt att mörka som vanligt?

Det sitter nog långt inne att kasta en av sina egna till vargarna. Kårandan hos den svenska journalistkåren är legendarisk. Finns ingen kår där man håller varandra om ryggen lika hårt oavsett vilka klavertramp som gjorts. Kårandan inom t ex polis eller militär är ingenting jämfört med den inom den svenska journalistkåren.

Ytterligare en tänkbar orsak:

Antagligen sitter en massa andra journalister och har liknande skit på sig och är livrädda för att Virtanen ska dra med dem i fallet om de skulle börja säga något.

Oavsett så får nog Virtanen svårt att resa sig efter detta. En person som under flera år avfyrat nedlåtande moralkakor riktade till det svenska folket visar sig vara en simpel våldtäktsman som drogar sina offer innan han förgriper sig på dem. Så nedrigt för honom och Aftonbladet att han nu är avslöjad.

Själv är jag inte det minsta förvånad.
Citera
2017-10-16, 20:53
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
I och för sig får väl vänstern vatten på sin kvarn nu. Argument som "även svenskar våldtar" och "det är män som våldtar" känns helt plötsligt mycket starkare nu

Ja, så kan det bli. Jag har förståelse för att tänkande människor känt frustration över att en komplett dåre som Virtanen fått bre ut sig på ledarplats i AB och därför nu känner skadeglädje. Jag själv gör det.
Men visst riskerar hans avhuggna huvud bli ett vapen i händerna på de vänstermuppar han fungerat som megafon för.

Dock blir ändå situationen så pass penibel att blir svårt för många i hans anhang att göra motattacker. Jag vill minnas att feministvänstern förhöll sig relativt passiva när Kapten Klänning var på tapeten.
Citera
2017-10-16, 20:54
Medlem
Doktordonkas avatar
Juridiskt sett så är det ju lika mycket våldtäkt att ha sex med nån som är dyngfull och inte gett sitt medgivande till sex, som att droga nån. Det senare är naturligtvis grövre, men ändå, samma sak. Lagen är väldigt tydlig på den punkten.
Det enda som går att göra är ju att anmäla direkt. Att sitta och skriva om det många år i efterhand har ju ingen effekt mot en gärningsman, ja annat än då att straffa genom att svärta ner hans rykte.

Verkar som om han varit med och gjort en del andra fula saker med. Läser en twittertråd på temat:
https://twitter.com/SofieLowenmark/status/919941930531815424
Citera
2017-10-16, 20:56
Medlem
Jeff.Becks avatar
Jag tror att Eva Lundgren har en bra poäng i den här kommentaren:
https://www.svd.se/jag-litar-pa-man-faktiskt
"– Jag har ett bra liv, särskilt nu sedan jag mött Sten - och blivit tokkär. Trots att vi är så olika. Han är egen företagare och har fört in mig i helt nya kretsar, där jag mött en respekt för kvinnor som gjort mig otroligt positivt överraskad. Eller också har jag bara blivit trött på rödvinsdrickande vänstermän som kan alla vackra ord men ändå visar sig vara skitstövlar. Och på akademiker som egentligen bara är intresserade av sig själva. Sten är ett enormt stöd, inte minst i dessa dagar."

Det är sådana som Anders Lindberg, Virtanen, Jan Helin, Oisin Cantwell som försöker låtsas vara godhetsriddare samtidigt som de vinklar och myglar för att begå karaktärsmord på meningsmotståndare som förmodligen är de värsta svinen privat.
Citera
2017-10-16, 20:56
Medlem
HRTs avatar
Sådana skitstövlar som Virtanen som tvingar på oss diverse moralkakor om feminism, invandring och allmänt hjärndöda åsikter förtjänar att kapas längs fotknölarna.
Han hade inte tvekat att göra det själv på någon oliktänkande.
Förhoppningen att drevet är igång och att fler (kvinnor) hör av sig..
En uppblåst jävla viktigpetter förtjänar att få punktering.
Citera
2017-10-16, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Första kändisen som backar Cissi

@mickespreitz Jag har din rygg🙏🏽 Wow vad stark du är tjejen. TACK!

https://www.instagram.com/p/BaTmojVnC62/?taken-by=cissiwallin

Samt Henrik Bastin
https://www.instagram.com/henrikbastin/

https://www.instagram.com/karinbastin/

https://www.instagram.com/ladydahmers/

2 B-kändisar som jag aldrig hört talas om. Iofs vet jag att det finns 3000 A, B och C-kändisar numera och det är omöjligt att hålla reda på dem för en som inte är intresserad av fenomenet.
Citera
2017-10-16, 20:58
Medlem
Detta är ytterligare ett bevis för att sociala medier har rejäla baksidor. Vem som helst kan påstå vad som helst om vem som helst, när som helst. Du som läser detta inlägg kan mycket väl bli nästa person som blir anklagad för vad fan som helst på nätet av någon som vill dig illa, och hur ska den anklagade bevisa sin oskuld?
Oavsett om anklagelsen är sann eller inte är skadan redan skedd. "Ingen rök utan eld" och allt det där. Det håller inte att komma dragandes med incidenter som påstås ha skett för mer än tio år sedan, som CW nu har gjort. Hon skulle förstås polisanmält direkt (jag inser att det inte alltid är lätt).
Om Virtanen har gjort det CW anklagar honom för borde han stå för det, göra en rejäl pudel, be CW om ursäkt på sina bara knän och sluta som PK-krönikör för resten av livet.
Om han har gjort det. Sanningen vet bara han själv och Cissi Wallin. Vi andra vet faktiskt ingenting.
Senast redigerad av IvrigeIvar 2017-10-16 kl. 21:18. Anledning: edit
Citera
2017-10-16, 20:59
Medlem
Journalisten Jenny Nordberg går ut med att hon har blivit kallad "hora" av Virtanen.

https://twitter.com/nordbergj/status/919997002540310531
Citera
2017-10-16, 21:00
Medlem
Ken Drydens avatar
Jag är buksvåger med Oisin Cantwell. Cantwell och Virtanen var åtminstone tidigare bästa polare och brukade hänga på baren Accela (?) på Söder efter jobbet och dricka öl och läsa kvällstidningar. Hon var ihop med honom 2011, just då Wallin gjorde sin anmälan till polisen som lades ned.

Jag ringde henne nyss för att höra vad hon mindes, för hon träffade ju Virtanen också lite då och då. Hon sade att Cantwell var helt övertygad om att han hade våldtagit Wallin när de pratade på tu man hand. Virtanen själv bedyrade dock hela tiden för Cantwell att han inte mindes vad som hade hänt den där kvällen 2006 när han hade plockat upp Wallin, eftersom han varit så jäkla full.

Till saken hör också att Cantwell visserligen gillade Virtanen som polare, men att han tyckte att han var otroligt korkad, obildad och helt enkelt dum i huvudet. Virtanen behöver tydligen flera dagar på sig för att klämma fram en text på 2000 tecken, vilket Cantwell kunde göra på en halvtimme. Cantwell verkade förakta Virtanen som yrkesman, helt enkelt.

Off topic: om det finns en skvallertråd om Oisin Cantwell, så här jag nu en del information om hans sexuella egenheter, för den som är intresserad. Inget brottsligt dock, men ganska speciellt.
Citera
2017-10-16, 21:01
Medlem
MADs avatar
Problemet är att ingen media kommer skriva om Virtanens bravader. Det behövs att fler kliver fram med liknande berättelser för att det ska hända något.
Citera
2017-10-16, 21:02
Medlem
Porrtidningssons avatar
Jag har svårt att tro att lyckats med en fullbordad våldtäkt. Någon nämnde tidigare om hans "gelédragg" och det stämmer. En pytteliten rödfnasig pillesnopp har mannen. Lite ladd och alkohol på det så kryper den väl upp och blir osynlig helt. Och ja, jag har sett den på Hasseludden.
Citera
2017-10-16, 21:02
Medlem
MoLoKs avatar
Virtanen - våldtäkt

Tom Hjelte - kvinnomisshandel va?

fd chef red Anders Gerdin - känd för att inleda sexuella relationer med unga praktikanter och unga nyanställda tjejer. Gillade att kladda på dem.

Oisin Cantwell - hört från flera håll att han är synnerligen sliskig. Tävlar om att "sätta på" nya tjejer i Aftonbladethuset. Han gör ingen hemlighet av detta inför äldre kollegor men eftersom han är "en kul kille" så låter de honom hålla på.

Aftonbladetpedofilen - som åkte dit för barnporr...

Vad är det för arbetsplats egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in