2017-10-16, 18:20
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Peter Madsen är en namn, Raket-Madsen är ett epitet

Visst men det är fortfarande något som PM går under. Han talar fortfarande om sig själv i 3e person. Anser jag😁
Citera
2017-10-16, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Visst men det är fortfarande något som PM går under. Han talar fortfarande om sig själv i 3e person. Anser jag😁
Absolut. Knepig herre det där
Citera
2017-10-16, 18:36
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Nej du refererade till något du inte alls vet något om, vardagen.

"Tal" --> häktningsförhandlingen där han fick och verkligen tog ordet.

Exakt det jag skriver, ibland talade Madsen till allmänheten för att höja sig själv över sina åhörare ibland talade han till folket och ville ha medlidande och uppfattas som moralisk. Han höll ett välförberett tal och sig själv i tredje person för att nå sin publik, det skall inte ses som galenskaper av en psyksjuk. Många talar till sin publik på detta vis, allt från presidenter till stora föreläsare, inget udda alls.

Sen att det var fel plats och fel tillfälle är en annan femma men att dra slutsatsen att han var helt ur gängorna och agerar mer eller mindre spöklikt psykotiskt är att dra fel slutsatser.
Håller inte med dig. Man får allt ha storhetsvansinne för att på 2000-talet ställa sig och tala och benämna sig själv med tredje person. Trump-syndromet som också Gustaf Vasa led av: Vi kung Gustaf af Guds nåde, tycker att det absolt tyder på galenskap!
Citera
2017-10-16, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Fast han är ju van att hålla på med sina projekt och det arbetet är ju både kreativt och fysiskt krävande. Att en sådan person som jag tror gillar frihetskänslan kanske mer än de flesta, blir inlåst, tror jag är mycket påfrestande för vederbörande.

Men vi människor är ju oftast bra på att anpassa oss. Frågan är bara om det även gäller PM.

Tja, han får ju både blyertspenna, papper och kalkylator. Så vitt jag förstår ritar och konstruerar han vidare ...... i cellen på nya fantastiska, revolutionerande projekt på egen hand.

Säkerligen har han också funderat på hur han skall lyckas med nästa mord - till perfektion. Det sistnämnda är han, tack och lov, förhindrad från att sätta i verket.

För evigt, hoppas jag.
Citera
2017-10-16, 18:59
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag kan vara fel ute, och vill först veta om polisen verkligen uttalat sig om placeringen av plaggen? Det verkar inte troligt, för det är STENKORKAT isf.!

Om du inte tror mig, när massor med kubikmeter vatten slungas in i båten, att ett par strumpbyxor då skulle ligga kvar på durken som dom låg innan vattenmassorna vällde in, då ger jag upp i ett försök att förklara.

Gör ett eget enkelt experiment. Lägg några kläder i en större balja, försök klättra upp 4 meter med 10 liter vatten, och häll sedan vattnet i baljan. Jag lovar, kläderna och vattnet kommer att sköljas ur baljan. När ubåten sjönk fylldes den med många 10-tusentals liter, på kort tid.

Om polisen uttalat sig om var dom funnit kläderna, är dom inte så smarta och kunniga som vi kanske trott, inte i denna del iaf.

Edit: Det som skulle kunna göra att strumpbyxorna blev kvar på samma ställe, var att de tryckts ner mellan durkplåtar vid de första vattenvågorna, kilats fast och inte rört sig trots enorma vattenkrafter som verkade under sänkningen ( har du sett filmen "Titanic", där får man en liten ide om vattnets rörelseenergi, när vatten strömmar fritt in i ett hålrum, alla andra jämförelser att bortse från).

Om trosorna trycks iväg vid första vattenfallet eller inte, känns oklart.

Förstår jag dig rätt menar du att PM låtit ubåten dyka med luckan öppen och på så sätt fyllts med vatten på ett våldsamt sätt. Utan att veta eller fundera särkilt mycket på det har jag haft en bild av att han sänkt ubåten genom att öppnat någon ventil eller på annat sätt få vatten att stämma in genom skrovet. Ett långsammare förlopp alltså med mindre kraftig vattenströmning.

Är det klarlagt hur det gått till?
Citera
2017-10-16, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Håller inte med dig. Man får allt ha storhetsvansinne för att på 2000-talet ställa sig och tala och benämna sig själv med tredje person. Trump-syndromet som också Gustaf Vasa led av: Vi kung Gustaf af Guds nåde, tycker att det absolt tyder på galenskap!
Språkpolisen ingriper: Exemplet du anger är pluralis majestatis.

Har PM benämnt sig i tredje person, dvs "han"?
Citera
2017-10-16, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tja, han får ju både blyertspenna, papper och kalkylator. Så vitt jag förstår ritar och konstruerar han vidare ...... i cellen på nya fantastiska, revolutionerande projekt på egen hand.

Säkerligen har han också funderat på hur han skall lyckas med nästa mord - till perfektion. Det sistnämnda är han, tack och lov, förhindrad från att sätta i verket.

För evigt, hoppas jag.
Det blir en spännande tid framöver . En häktningsförhandling (öppen eller stängd?), en dna-samkörning med Madsens dna, ev nya fynd.... jorå - en spännande tid. Grädden på moset blir om han erkänner och faktiskt talar om vad som händer på den förbenade båten.
Citera
2017-10-16, 19:04
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Förstår jag dig rätt menar du att PM låtit ubåten dyka med luckan öppen och på så sätt fyllts med vatten på ett våldsamt sätt. Utan att veta eller fundera särkilt mycket på det har jag haft en bild av att han sänkt ubåten genom att öppnat någon ventil eller på annat sätt få vatten att stämma in genom skrovet. Ett långsammare förlopp alltså med mindre kraftig vattenströmning.

Är det klarlagt hur det gått till?
Han "hann" inte stänga luckan.
Citera
2017-10-16, 19:09
Medlem
Citat:
Det blir en spännande tid framöver . En häktningsförhandling (öppen eller stängd?), en dna-samkörning med Madsens dna, ev nya fynd.... jorå - en spännande tid. Grädden på moset blir om han erkänner och faktiskt talar om vad som händer på den förbenade båten.

Det kommer aldrig att hända, det tar han nog med sig i graven - som sin högst privata upplevelse.

Jag vet inte ens om jag skulle vilja veta några detaljer, jag avstår nog från det.
Citera
2017-10-16, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det kommer aldrig att hända, det tar han nog med sig i graven - som sin högst privata upplevelse.

Jag vet inte ens om jag skulle vilja veta några detaljer, jag avstår nog från det.

Även om jag också känner en viss fasa för det, så är det nog bra för familjen att få veta - utan de vidrigaste detaljerna. Eller kanske inte. Usch - svårt det där.
Citera
2017-10-16, 19:17
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Språkpolisen ingriper: Exemplet du anger är pluralis majestatis.

Har PM benämnt sig i tredje person, dvs "han"?

Han har talat om sig själv som Raket-Madsen så vitt jag har förstått.
Citera
2017-10-16, 19:18
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Även om jag också känner en viss fasa för det, så är det nog bra för familjen att få veta - utan de vidrigaste detaljerna. Eller kanske inte. Usch - svårt det där.

Oerhört svårt. Gränlöst groteskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in