Citat:
Ursprungligen postat av
Smoothman
Och din egen retorik??? Är inte den tjatig och upprepande? Dina inlägg borde alltid tas med en stor nypa salt eftersom du i denna tråd för flera år sedan minsann visste med säkerhet att SD:s så kallade "tak" låg på 5% och sedan på 10%... Var ligger ditt hemsnickrade "tak" för SD i opinionen idag då? 15%? 20%? 25%?
Det är bara att gå tillbaka i denna tråd och läsa dina tidigare (vanvettigt underhållande) kommentarer för att se att du gång på gång på gång varit ute och irrat runt ordentligt när det gäller SD i opinionen... Faktum är att din gissning hur SD idag ligger till inte är ett dugg bättre än någon annans. SD kan ligga på allt mellan 15-30%. Vi vet inte! Mörkertalet kring detta parti gör det fruktansvärt svårt att mäta, varför missade annars flera opinionsinstitut SD med ända upp till 61% i förra valet? Minst tre stora och erkända OI gav SD 8-8,1% veckan innan valet 2014 när resultatet sedan blev 12,9%??? Hur kan du lita på t ex Demoskop, Ipsos och Skop efter sådana astronomiska och rent pinsamma felmätningar?
Vi vet alla sedan lång tid tillbaka att du är en starkt SD-hatande individ, och med ditt fullständigt urusla track record att förutspå SD i opinionen skulle jag ligga väldigt, väldigt lågt om jag vore i dina skor. Vill inte vara alltför oförskämd, men det är helt enkelt oerhört svårt att ta något du skriver på allvar eftersom du har så förbannat fel hela tiden. Dina kommentarer är med andra ord inte värda mer än en axelryckning. På sin höjd.
Powergirl skriver inte ofta här men det är alltid insiktsfullt och eftertänksamt. Jag tycker att hon har helt rätt i sin kritik av dina inlägg. För några månader sedan slogs du med näbbar och klor för att "bevisa" att Sentio var lika med
facit. Det var en idiotisk åsikt så sätt för bara på det sätt som de hoppar fram och tillbaka så förstår man att deras underlag är extremt opålitliga. Och att ett institut (som du väljer) alltid skulle ha rätt och alla andra fel faller på sin egen orimlighet på så många plan att man blir svimfärdig.
Men skönt att slippa den retoriken längre eftersom du nu blåser ut att SD kan ha allt mellan 15-30%. Jo tjena.