2017-10-12, 13:12
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vem vill kasta ut alla invandrare? Är du helt imbecill?
Att bromsa asylturism och dela upp välfärden så att ickeproducerande asylturister inte får automatisk del av kakan är däremot SD's politik.

2010 ville SD dra ner invandringen med 90%. Sedan 2010 har det kommit över 500.000 men färre än en miljon invandrare. Dessa ska alltså få stanna enligt SD? Har du länk till det för om det är deras officiella hållning så överger jag SD för gott. Bromsa asylturismen skriver du. Inte ens om man stänger gränsen idag kommer dagens situation vara hanterbar.

När vi talar om invandringen så avser vi MENA/Somalia/Afghanistan osv. Tittar man på hur många som verkligen har ett jobb, ett riktigt jobb som inte är för att dölja arbetslöshet eller uppkommit som följd av invandringen tex tolkar osv så är det en väldigt liten del som arbetar. Bara det att man definierat sysselsättning som en timmes sysselsättning en vecka i november där sysselsättning kan vara SFI, söka jobb, offentligt finansierad praktik osv osv borde få allas ringklockar att gå non stop. Enligt Tino, så plockar man bort alla svenskar över hela Sverige så är majoriteten av Sverige idag ett utanförskapsområde. Den explosion av barn dessa grupper har i förhållande till det mer blygsamma men långsiktigt hållbara barnalstrandet svensken har, gör med SDs politik att det bara tar lite längre tid innan Sverige kollapsar.

Har du stöd för att SD inte avser föra återvändande/repatriering/deporteringspolitik så får du gärna länka.

Redan 2012-14 var tongångarna i tråden att det enda som kan sänka SD är om
1. de visar sig falska, likt M 2006-2014
2. de viker ner sig/säljer sig för billigt för att komma till makten
3. annat parti för mer radikal politik

Annat parti för mer radikal politik? SvP och ND har lagt ner vill säkert någon genast skriva. Men skulle M eller S vända på klacken och presentera en trovärdig lösning på återvändandefrågan av stora grupper kan jag garantera att SD skulle implodera. Lika säkert som amen i kyrkan. Än, skriver jag, än kommer inte M eller S göra det men med tiden kommer man sannolikt buda över varandra i den frågan också, för så stort är problemet. När man läser kommentarer från folk i olika västländer noterar jag att alla västländer har samma problem. Extremvänsterliberal media, globalister hos politiker och media, en växande andel av befolkningen som upptäckt detta och går över till nationalistiska partier. SD är inte extremt i en europeisk PK-kontext.

Nu snart drar valrörelsen igång och då kommer vi antagligen få se "nya" partier slåss om platsen förbi SD. Beroende på hur SD sköter sin politik och hur de framställer sig själv är jag idag öppen för att SD kan ha peak:at, men inte till förmån för 7K.

Uppriktigt sagt så tycker jag att det är en råare politik att ha stora grupper migranter i landet som kanske i åratal eller resten av livet lever på absolut existensminimum medan vi andra har tillgång till extra allt. Ska man följa internationella avtal så tror jag inte ens det är lagligt. Dessa avtal skrevs ju i och för sig i en annan tid och i ett helt annat syfte än dagens situation.

Jag tror händelserna med Ekroth, Wigh och Sjöstedt påverkar SD ytterst minimalt i opinionen. Hur SD når ut och vilken politik de avser föra däremot tror jag påverkar betydligt. AKB hattade i SD frågan och straffades hårt. Om SD hanterar återvändandefrågan valhänt eller öppet deklarerar att alla ska få stanna kommer de också tappa.

Jag gick inte till SD för att de var så bra utan för att jag inte gillade samhällsutvecklingen i Sverige och att jag till slut erkände för mig själv att mitt parti var kass. Många verkar ha gjort motsvarande resa och vi är nog många som inte är främmande för att göra den igen om det behövs.
2017-10-12, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
2010 ville SD dra ner invandringen med 90%. Sedan 2010 har det kommit över 500.000 men färre än en miljon invandrare. Dessa ska alltså få stanna enligt SD? Har du länk till det för om det är deras officiella hållning så överger jag SD för gott. Bromsa asylturismen skriver du. Inte ens om man stänger gränsen idag kommer dagens situation vara hanterbar.

När vi talar om invandringen så avser vi MENA/Somalia/Afghanistan osv. Tittar man på hur många som verkligen har ett jobb, ett riktigt jobb som inte är för att dölja arbetslöshet eller uppkommit som följd av invandringen tex tolkar osv så är det en väldigt liten del som arbetar. Bara det att man definierat sysselsättning som en timmes sysselsättning en vecka i november där sysselsättning kan vara SFI, söka jobb, offentligt finansierad praktik osv osv borde få allas ringklockar att gå non stop. Enligt Tino, så plockar man bort alla svenskar över hela Sverige så är majoriteten av Sverige idag ett utanförskapsområde. Den explosion av barn dessa grupper har i förhållande till det mer blygsamma men långsiktigt hållbara barnalstrandet svensken har, gör med SDs politik att det bara tar lite längre tid innan Sverige kollapsar.

Har du stöd för att SD inte avser föra återvändande/repatriering/deporteringspolitik så får du gärna länka.

Annat parti för mer radikal politik? SvP och ND har lagt ner vill säkert någon genast skriva. Men skulle M eller S vända på klacken och presentera en trovärdig lösning på återvändandefrågan av stora grupper kan jag garantera att SD skulle implodera. Lika säkert som amen i kyrkan. Än, skriver jag, än kommer inte M eller S göra det men med tiden kommer man sannolikt buda över varandra i den frågan också, för så stort är problemet. När man läser kommentarer från folk i olika västländer noterar jag att alla västländer har samma problem. Extremvänsterliberal media, globalister hos politiker och media, en växande andel av befolkningen som upptäckt detta och går över till nationalistiska partier. SD är inte extremt i en europeisk PK-kontext.

Nu snart drar valrörelsen igång och då kommer vi antagligen få se "nya" partier slåss om platsen förbi SD. Beroende på hur SD sköter sin politik och hur de framställer sig själv är jag idag öppen för att SD kan ha peak:at, men inte till förmån för 7K.

Uppriktigt sagt så tycker jag att det är en råare politik att ha stora grupper migranter i landet som kanske i åratal eller resten av livet lever på absolut existensminimum medan vi andra har tillgång till extra allt. Ska man följa internationella avtal så tror jag inte ens det är lagligt. Dessa avtal skrevs ju i och för sig i en annan tid och i ett helt annat syfte än dagens situation.

Jag tror händelserna med Ekroth, Wigh och Sjöstedt påverkar SD ytterst minimalt i opinionen. Hur SD når ut och vilken politik de avser föra däremot tror jag påverkar betydligt. AKB hattade i SD frågan och straffades hårt. Om SD hanterar återvändandefrågan valhänt eller öppet deklarerar att alla ska få stanna kommer de också tappa.

Jag gick inte till SD för att de var så bra utan för att jag inte gillade samhällsutvecklingen i Sverige och att jag till slut erkände för mig själv att mitt parti var kass. Många verkar ha gjort motsvarande resa och vi är nog många som inte är främmande för att göra den igen om det behövs.
Han skrev ALLA. Och SD vill inte kasta ut alla för det skulle inebära dom duktiga och intergrerade också. SD vill kasta it dom som gör brott och vägrar jobba och anpassa sig till Sverige
2017-10-12, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Dessvärre blev det som jag gissade igår:

"Min 'vilda' gissning är att Aftonbladets mätning kommer att visa att S ligger kring 30% och att M snor en eller ett par procentenheter från SD, som därmed kommer att backa i Inizios mätning."

Som jag skrev igår kväll: SD måste lägga om kursen. Inte helt, men de måste bli mer självständiga, mer av en blåslampa i röven på samtliga partier - även moderaterna. Att hålla på att diskutera framtida "drömregering" (med M och KD) som Åkesson till och från antytt mellan raderna det håller inte. Partiet måste återgå till att vara ett stenhårt oppositionsparti som presenterar radikala och effektiva lösningar på Sveriges gigantiska utmaningar och problem. Det senaste årets mjäkighet, idiotiska inlägg på Facebook från höjdares sida, annat tjafs och flörtandet med M måste upphöra. Omedelbart. Tror de verkligen att alla de LO-medlemmar som gått över till SD kommer att rösta på dem om SD blir en moderat svans som i bästa fall får igenom två eller politiska frågor (vilket i och får sig aldrig kommer att hända eftersom Kristersson nu helt stängt dörren för samarbete med SD).

Åkesson måste fokusera på att partiet blir så stort att de andra politiska partierna inte har någon som helst möjlighet att ignorera dem längre. De andra ska komma krypande med mössan i hand till Åkesson - inte tvärtom. Ett parti på runt 30% går aldrig att undvika och stänga ute i ett demokratiskt parlament. Ett trettioprocentsparti är alltför stort för det.

När Jimmie lite trevande ständigt uppvaktar M, och nu senast kallade moderatledaren för "Uffe" lite klämkäckt i Agendas partiledardebatt då skickar det helt åt helvete fel signaler till potentiella väljare. Plocka fram blåslampan och avslöja de andra partiernas totalt ihåliga politik på punkt efter punkt efter punkt... samtidigt med radikala och tuffa lösningar. Endast det kommer att få SD på rätt köl igen och attrahera väljare. Att bli "en i gänget" leder till utplåning av partiet.

För övrigt tror jag inte att SD ligger på några 16-18% som Inizio och andra vill få oss att tro, det är bara brus och opinionspropaganda. Partiet ligger än så länge stabilt runt 23-25% - men om de inte passar sig och lägger om kursen väldigt snart, kan de snabbt halka ned till en bra bit under 20% och fort bli tämligen irrelevanta i det politiska Sverige. Övriga OI kommer att haka på trenden nu och dra ned SD under hösten, det ligger i luften. Det intressanta blir vad SD kommer att göra framöver och hur deras siffror ser ut i februari, mars och april... I det läge Sverige befinner sig nu, borde de plöja fram som en ostoppbar oljetanker i opinionen. Så är dock inte fallet. Det är dock långt kvar till valet.

Om det är omöjligt att stänga ute ett 30% parti. Hur tänkte du då få bort sossarnas inflytande?

Vad tror du resultatet blir om sossarna är vågmästare?
2017-10-12, 14:38
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Mycket bra sammanfattat av dagens läge. Delar din åsikt rakt av. Och SD behöver skärpa sig, jag röstar på ett hållbart resultat.
2017-10-12, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Om det är omöjligt att stänga ute ett 30% parti. Hur tänkte du då få bort sossarnas inflytande?

Sossarna kommer att ha inflytande men dom kommer att tappa. Förr eller senare kommer dom vara tvungna att gå tillbaks till en mer gammeldags sosse politik eller komma på något nytt
2017-10-12, 15:07
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew

(Min fetning)

Det går inte att få bort sossarnas inflytande i svensk politik, i alla fall inte så länge de ligger på nuvarande nivåer. Lika lite som man kan ignorera ett SD som ligger på t ex 28, 30 eller 32%.

Nu till din andra fråga. Om sossarna - rent hypotetiskt - skulle bli vågmästare, då kommer de att göra precis allt, ALLT, för att hindra, motarbete, baktala, ljuga, bluffa, lura och sätta rejäla käppar i hjulet för SD. De skulle göra allt för att livet för SD som politisk kraft hade blivit ett rent helvete. Det skulle inte förvåna mig om de t o m vore beredda att göra en "tysk lösning", d v s gå in i en storkoalition med moderaterna och de spillror som då finns kvar av Alliansen. Även om S skulle förlora stort på en sådan koalition, skulle de knappast dra sig för det eftersom deras hat mot SD inte känner några gränser. Socialdemokratin med dess (nuvarande) företrädare föraktar och känner en bottenlös avsky mot Åkesson och hela SD. De är sociopater och nästintill psykotiska i detta avseende, det räcker att lyssna på flera av S företrädare och socialdemokratiska journalister och opinionsbildare för att inse hur avgrundsdjupt hatet mot SD är.

En sådan storkoalition skulle dock näppeligen överleva ens två år, det skulle bli fruktansvärda spänningar i en sådan regering vilket därmed skulle gynna SD än mer på medellång och lång sikt. Ett nyval är mer än troligt. Hur det än går i nästa års val, kommer SD:s mer eller mindre starka stöd i opinionen att vålla svår huvudvärk för de övriga partierna - i synnerhet om t ex MP och KD (kanske även L) åker ur Riksdagen 2018.
2017-10-12, 20:34
Medlem
Hur "går" det för SD i komunner enligt opinionen ?
2017-10-12, 21:05
Medlem
En sak kan man i alla fall dra en slutsats av när SD nu "sjunker". Momentum i OI's är otroligt viktigt (misströstan o ev. sofflocket vid ett val) så allt snack om att ett SD på 15 eller 20-25% inte spelar någon roll är totalt idiotiskt.
2017-10-13, 00:22
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
SD sjunker en smula i opinionen i några mätningar och sverigehatarna vädrar morgonluft. Inget nytt under solen.
MSM sprutar ut skit i en våldsam attack. Sjuklövern och godhetsknarkarna jublar, nu ska de gå under de där jävlarna som upptäckt att vi raserar landet.

Jimmie var svag i TV-debatten (även om vissa ej håller med). Synd att inte fler såg riksdagsdebatten och Jimmies attack på hela sjuklövern strax efter.
Där såg det bättre ut. Men vem tittar på dom..

Det är långt till valet. Mod och tålamod herrar och damer.
Vi har 11 månader och den smutsigaste valrörelsen i sveriges historia framför oss.
Men vi skall vada genom skiten och ge dom en sån pungspark och kollektiv infarkt 9e sept nästa år så vi skriver historia på riktigt.
2017-10-13, 01:07
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
En sak kan man i alla fall dra en slutsats av när SD nu "sjunker". Momentum i OI's är otroligt viktigt (misströstan o ev. sofflocket vid ett val) så allt snack om att ett SD på 15 eller 20-25% inte spelar någon roll är totalt idiotiskt.

Medelvärdet har varit runt 20 procentenheter de senaste 27 månaderna. Det kan man knappast kalla för att sjunka.
2017-10-13, 01:29
Medlem
Citat:
(Min fetning)

Det går inte att få bort sossarnas inflytande i svensk politik, i alla fall inte så länge de ligger på nuvarande nivåer. Lika lite som man kan ignorera ett SD som ligger på t ex 28, 30 eller 32%.

Nu till din andra fråga. Om sossarna - rent hypotetiskt - skulle bli vågmästare, då kommer de att göra precis allt, ALLT, för att hindra, motarbete, baktala, ljuga, bluffa, lura och sätta rejäla käppar i hjulet för SD. De skulle göra allt för att livet för SD som politisk kraft hade blivit ett rent helvete. Det skulle inte förvåna mig om de t o m vore beredda att göra en "tysk lösning", d v s gå in i en storkoalition med moderaterna och de spillror som då finns kvar av Alliansen. Även om S skulle förlora stort på en sådan koalition, skulle de knappast dra sig för det eftersom deras hat mot SD inte känner några gränser. Socialdemokratin med dess (nuvarande) företrädare föraktar och känner en bottenlös avsky mot Åkesson och hela SD. De är sociopater och nästintill psykotiska i detta avseende, det räcker att lyssna på flera av S företrädare och socialdemokratiska journalister och opinionsbildare för att inse hur avgrundsdjupt hatet mot SD är.

En sådan storkoalition skulle dock näppeligen överleva ens två år, det skulle bli fruktansvärda spänningar i en sådan regering vilket därmed skulle gynna SD än mer på medellång och lång sikt. Ett nyval är mer än troligt. Hur det än går i nästa års val, kommer SD:s mer eller mindre starka stöd i opinionen att vålla svår huvudvärk för de övriga partierna - i synnerhet om t ex MP och KD (kanske även L) åker ur Riksdagen 2018.

Men ifall SD skulle förespråka retroaktiva regler för blattarna, vad skulle hända då?
Alla som kommit hit sedan 1980, har inte rätt till några bidrag alls, varken barnbidrag, socialbidrag, bostadsbidrag, eller allt?
Givetvis skall dessa regler även gälla alla efterkommande barn til blattarna, vad händer då???
2017-10-13, 01:41
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
(Min fetning)

Nu till din andra fråga. Om sossarna - rent hypotetiskt - skulle bli vågmästare, då kommer de att göra precis allt, ALLT, för att hindra, motarbete, baktala, ljuga, bluffa, lura och sätta rejäla käppar i hjulet för SD. De skulle göra allt för att livet för SD som politisk kraft hade blivit ett rent helvete. Det skulle inte förvåna mig om de t o m vore beredda att göra en "tysk lösning", d v s gå in i en storkoalition med moderaterna och de spillror som då finns kvar av Alliansen.
.......
Tyvärr är nog en regnbågsliknande kombination typ DÖ 3.0, högst möjlig efter valet nästa år. Tyvärr kan det nog dröja till valet 2022 innan SD kan få något parlamentariskt inflytande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in