Citat:
2010 ville SD dra ner invandringen med 90%. Sedan 2010 har det kommit över 500.000 men färre än en miljon invandrare. Dessa ska alltså få stanna enligt SD? Har du länk till det för om det är deras officiella hållning så överger jag SD för gott. Bromsa asylturismen skriver du. Inte ens om man stänger gränsen idag kommer dagens situation vara hanterbar.
När vi talar om invandringen så avser vi MENA/Somalia/Afghanistan osv. Tittar man på hur många som verkligen har ett jobb, ett riktigt jobb som inte är för att dölja arbetslöshet eller uppkommit som följd av invandringen tex tolkar osv så är det en väldigt liten del som arbetar. Bara det att man definierat sysselsättning som en timmes sysselsättning en vecka i november där sysselsättning kan vara SFI, söka jobb, offentligt finansierad praktik osv osv borde få allas ringklockar att gå non stop. Enligt Tino, så plockar man bort alla svenskar över hela Sverige så är majoriteten av Sverige idag ett utanförskapsområde. Den explosion av barn dessa grupper har i förhållande till det mer blygsamma men långsiktigt hållbara barnalstrandet svensken har, gör med SDs politik att det bara tar lite längre tid innan Sverige kollapsar.
Har du stöd för att SD inte avser föra återvändande/repatriering/deporteringspolitik så får du gärna länka.
Redan 2012-14 var tongångarna i tråden att det enda som kan sänka SD är om
1. de visar sig falska, likt M 2006-2014
2. de viker ner sig/säljer sig för billigt för att komma till makten
3. annat parti för mer radikal politik
Annat parti för mer radikal politik? SvP och ND har lagt ner vill säkert någon genast skriva. Men skulle M eller S vända på klacken och presentera en trovärdig lösning på återvändandefrågan av stora grupper kan jag garantera att SD skulle implodera. Lika säkert som amen i kyrkan. Än, skriver jag, än kommer inte M eller S göra det men med tiden kommer man sannolikt buda över varandra i den frågan också, för så stort är problemet. När man läser kommentarer från folk i olika västländer noterar jag att alla västländer har samma problem. Extremvänsterliberal media, globalister hos politiker och media, en växande andel av befolkningen som upptäckt detta och går över till nationalistiska partier. SD är inte extremt i en europeisk PK-kontext.
Nu snart drar valrörelsen igång och då kommer vi antagligen få se "nya" partier slåss om platsen förbi SD. Beroende på hur SD sköter sin politik och hur de framställer sig själv är jag idag öppen för att SD kan ha peak:at, men inte till förmån för 7K.
Uppriktigt sagt så tycker jag att det är en råare politik att ha stora grupper migranter i landet som kanske i åratal eller resten av livet lever på absolut existensminimum medan vi andra har tillgång till extra allt. Ska man följa internationella avtal så tror jag inte ens det är lagligt. Dessa avtal skrevs ju i och för sig i en annan tid och i ett helt annat syfte än dagens situation.
Jag tror händelserna med Ekroth, Wigh och Sjöstedt påverkar SD ytterst minimalt i opinionen. Hur SD når ut och vilken politik de avser föra däremot tror jag påverkar betydligt. AKB hattade i SD frågan och straffades hårt. Om SD hanterar återvändandefrågan valhänt eller öppet deklarerar att alla ska få stanna kommer de också tappa.
Jag gick inte till SD för att de var så bra utan för att jag inte gillade samhällsutvecklingen i Sverige och att jag till slut erkände för mig själv att mitt parti var kass. Många verkar ha gjort motsvarande resa och vi är nog många som inte är främmande för att göra den igen om det behövs.