2017-10-09, 11:41
Medlem
Hej!
Har beslutsångest kring om jag ska köpa iPhone 8 eller iPhone 8+, behöver ert råd!

Det jag tänker är att iPhone 8+ har en sjukt mycket bättre kamera, och kamera är det viktigaste för mig i en telefon... Dock har jag alltid haft den mindre modellen, och är orolig för att + kommer bli så klumpigt...

Hur känner ni? Ni som har +, är det svårare att skriva meddelanden, scrolla på insta etc? Är den svår att få plats i olika fickor/väskor?
Citera
2017-10-09, 12:04
Bannlyst
Nu har jag förvisso Sveriges sämsta syn, har haft plus sen 2014. Man vänjer sig fort och plus är ganska chill size.
Citera
2017-10-09, 14:37
Medlem
Carradines avatar
Invänta iPhone X istället, visst är 8:an en uppdatering men många skippar 8:an då X kommer inom kort.
Citera
2017-10-09, 16:08
Medlem
kl4sseKocks avatar
Såga ut en kartong bit i storleken som 8 eller X har och gå runt med i fickan och känn efter om det är tillfredsställande eller ej.
Citera
2017-10-09, 18:25
Medlem
Kom också på tanken om det är värt att vänta på X... men alltså egentligen, skillnaden är väl främst designen? Så man betalar 2500kr mer än för en iPhone 8+, för att designen ska vara annorlunda?? Eller har jag missförstått det hela?
Citera
2017-10-09, 19:19
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papayasorbet
Kom också på tanken om det är värt att vänta på X... men alltså egentligen, skillnaden är väl främst designen? Så man betalar 2500kr mer än för en iPhone 8+, för att designen ska vara annorlunda?? Eller har jag missförstått det hela?

Du har inte missförstått. Jag hade tagit 8+ alla dagar i veckan om jag satt i din sits. Kameran är grym. Visst, telefonen tar lite mer plats i fickan än en vanlig 8:a men om det är kameran du prioriterar så är det värt det. Har haft förmånen att testa 8 och 8+ några veckor nu och jag skulle valt 8+ bara för kameran.
Citera
2017-10-10, 09:49
Medlem
Ja precis, kameran är typ den främsta anledningen jag skulle ta +, men det jag tänker är ju att X har super bra kamera den med, men om det verkligen bara är designen som skiljer det åt... vem kommer du köpa X? Jag menar, att betala 2500kr mer för att få en lite smalare telefon är ju helt sjukt?
Citera
2017-10-10, 11:37
Medlem
Skärmen är ju sjukt mycket bättre på X än på 8:an. Oled med hög upplösning. Batteritiden ska dessutom vara 2 timmar bättre än på 8:an.

Sen är det inte så mycket mer som skiljer under huven. Ansiktsigenkänning istället för fingeravtryck på X - om det är plus eller minus får var och en avgöra själv.

Tillgången på X lär dock vara starkt begränsad i början.
Citera
2017-10-10, 17:02
Medlem
OrganiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papayasorbet
Hej!
Har beslutsångest kring om jag ska köpa iPhone 8 eller iPhone 8+, behöver ert råd!

Det jag tänker är att iPhone 8+ har en sjukt mycket bättre kamera, och kamera är det viktigaste för mig i en telefon... Dock har jag alltid haft den mindre modellen, och är orolig för att + kommer bli så klumpigt...

Hur känner ni? Ni som har +, är det svårare att skriva meddelanden, scrolla på insta etc? Är den svår att få plats i olika fickor/väskor?
Jag utgår från min egen erfarenhet gällande storleken på 8 plus.
Jag gick från 6s till 8 plus och givetvis var skillnaden stor när det gällde storleken. Den första dagen med 8 plus kändes det ovant och jag tänkte många gånger; "Vad stor plats i fickan den tar!", men nu efter ca 3 veckor så har jag vant mig och kan inte tänka mig gå tillbaka till något mindre i storlek. Det är helt och hållet en vanesak (som allt annat i livet). Om du prioriterar kameran så föreslår jag att du köper 8 plus. Du kommer inte att bli besviken.
Gällande X så är det inget jag skulle rekommendera då jag har hört så mycket negativt om den, men det är helt upp till var och en huruvida man vill slänga ut pengar på något sånt eller inte.
Citera
2017-10-16, 00:35
Medlem
Ni som prisar kameratekniken i iPhone 8 plus. Som jag har förstått det är det samma teknik som används i sjuan? Eller har jag missat något?
Citera
2017-10-16, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atl4s
Ni som prisar kameratekniken i iPhone 8 plus. Som jag har förstått det är det samma teknik som används i sjuan? Eller har jag missat något?

Jag det är väl enkelt att kolla upp på Apple.se och se att det inte är samma kameror eller teknik utan en vidareutveckling.
Citera
2017-10-16, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jag det är väl enkelt att kolla upp på Apple.se och se att det inte är samma kameror eller teknik utan en vidareutveckling.

Ingen större skillnad sett till tekniska specifikationer enligt deras egna hemsida:
https://www.apple.com/iphone/compare/

Slow Sync och Portrait Lighting är det som anges som skillnad. Slow sync är enligt Appleinsider en teknik för att få mjukare blixt och Portrait lighting verkar vara en feature till iOS11?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in