Citat:
Ursprungligen postat av
papayasorbet
Hej!
Har beslutsångest kring om jag ska köpa iPhone 8 eller iPhone 8+, behöver ert råd!
Det jag tänker är att iPhone 8+ har en sjukt mycket bättre kamera, och kamera är det viktigaste för mig i en telefon... Dock har jag alltid haft den mindre modellen, och är orolig för att + kommer bli så klumpigt...
Hur känner ni? Ni som har +, är det svårare att skriva meddelanden, scrolla på insta etc? Är den svår att få plats i olika fickor/väskor?
Jag utgår från min egen erfarenhet gällande storleken på 8 plus.
Jag gick från 6s till 8 plus och givetvis var skillnaden stor när det gällde storleken. Den första dagen med 8 plus kändes det ovant och jag tänkte många gånger; "Vad stor plats i fickan den tar!", men nu efter ca 3 veckor så har jag vant mig och kan inte tänka mig gå tillbaka till något mindre i storlek. Det är helt och hållet en vanesak (som allt annat i livet). Om du prioriterar kameran så föreslår jag att du köper 8 plus. Du kommer inte att bli besviken.
Gällande X så är det inget jag skulle rekommendera då jag har hört så mycket negativt om den, men det är helt upp till var och en huruvida man vill slänga ut pengar på något sånt eller inte.