Citat:
Ursprungligen postat av
PhDSalander
Åtminstone har då jag fått omvärdera mina tolkningar beträffande underklädernas placering, eftersom jag ouppmärksamt nog inte tänkte på det där med vattenutsuget. En utgångspunkt som gör det omöjligt att lägga in värderingar beträffande vad/om han använt underkläderna till något efter mordet, vilket var min tidiga uppfattning.
De olika placeringarna av kläderna och de olika paketen med kroppsdelar tyder på att Madsen hade olika vardagliga ting på sin U-båt som kom väl till pass när han skulle mörda, stycka, sortera kläder och paketera sitt offer. Det betyder att han kallblodigt övervägde olika moment, och kände sig säkert både effektiv och intelligent.
Då återkommer jag till telefonerna, och särskilt Madsens telefon. Om det inte fanns något graverande på telefonen hade det varit så enkelt att packa in telefonen i plast och lägga den i fickan. Att Madsen gjort sig av med telefonen måste betyda att det fanns graverande film, eller annat som har med mordet att göra på den. Att telefoner är borta betyder att Madsen gjort en avvägning om att det är bäst för honom. Det är när han tog beslutet att dumpa telefonen som är intressant, om man ska leta efter den.