2017-10-15, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Känner han att spelet är förlorat är jag rädd att det kan bli hur snaskigt som helst; då har han ingenting att förlora. - Det vore något av "den ultimata sexualsadismen" att inte bara plåga, döda och stycka offret, utan också söka svärta ned henne; förstöra hennes goda rykte; chikanera henne å det grövsta genom lögnaktiga men livfulla berättelser som inte lämnar någon opåverkad. - Han har ju också lite att ta av här i och med en del artiklar som KW skrivit.

Det finns tendenser till detta i hans blogg; han lämnar ut människor som lätt kan kännas igen - och jag tror han gör det medvetet och skadeglatt.

Man har en del att vänta från PM:s sida, skulle man kanske kunna säga.

Nåt åt det hållet kommer det att bli.......han kommer inte att vara blyg och återhållsam.
Citera
2017-10-15, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han har väl aldrig visat något intresse för familjen, vad jag vet, frugan träffar han uppenbarligen, älskarinnor (objekt) knappast, vänner vet jag inte om han har ens.

Just nu har han nog krupit ner under någon mental sten, där han får ro att vara i fantasins värld och drömma om Nautilus.

Av någon anledning tror jag att han är van att vara ensam i sig själv och mår inte särskilt illa av det.

Kanske inte, men han har ett enormt bekäftelsebehov, så ensam han är.
Citera
2017-10-15, 23:31
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Försök inte. Du har i inlägg efter inlägg hävdat att så länge inte den exakta dödsorsaken kan fastställas så har PM en god chans att klara sig. Det är lika fel som det är tröttsamt.
Det handlar nog mest om oron som gnager i många av oss... En oro för ett domslut som inte ger mördaren Peter madsen det straff han ska ha. Finns så många fall där man vet vem mördaren är men aldrig får till en fällande dom då det inte är ställt bortom alla rimliga tvivel att offret tagits av daga. Att knivhugga och skända ett lik är ju trots allt ett brott mot griftefriden, det kan vi väl vara överens om. PM kommer förhoppningsvis att dömas för mord, men det måste nog finnas ett eller annat bevis för att offret ej dött av en olycka, vilket det förmodligen finns, så vi kan nog vara lugna.
Citera
2017-10-15, 23:35
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag har lästa det mesta, är extremt insatt ( igen, kolla mina kommentarer, de säger bara att jag varit med, iofs. inte hur mycket jag begripit

"Småsaker", nja, inte helt överens där, när du svepande går till slutsatser.

Tänka själv.....nja igen, tittar du på min citat-historik, så visar den en hel del tänka själv, kanske inte tankar som passar din uppfattning, men tankar.

Jag passar på att än en gång försöka få FB skribenter att förstå skillnaden mellan det som vi flesta anser ha hänt, och rättssystemets utmaning att få det i mål!!!!

Det är mycket i denna delen jag spekulerat om PM's nästa drag, och polisens kunskap och faktabas. Det intresserar mig, hur PM spelar ut i rättegången, och hur mycket polisen har på fötterna via sin åklagare.

Här har du lite läsning, som kanske kan få dig att förstå att enbart indicer mycket väl kan räcka för en fällande dom för mord, och det är bla. rättsvetenskapsprofessor Dennis Töllborg som uttalar sig, det borde väl räcka?

http://www.gp.se/nyheter/sverige/indicier-kan-r%C3%A4cka-f%C3%B6r-f%C3%A4llande-dom-1.1228555

Indicier kan räcka för fällande dom
SVERIGE Tekniska bevis avgör ofta utgången i mordrättegångar. Men indicier kan också räcka för fällande dom. - Det har skett hur många gånger som helst, säger rättsvetenskapsprofessor Dennis Töllborg.
Citera
2017-10-15, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Det handlar nog mest om oron som gnager i många av oss... En oro för ett domslut som inte ger mördaren Peter madsen det straff han ska ha. Finns så många fall där man vet vem mördaren är men aldrig får till en fällande dom då det inte är ställt bortom alla rimliga tvivel att offret tagits av daga. Att knivhugga och skända ett lik är ju trots allt ett brott mot griftefriden, det kan vi väl vara överens om. PM kommer förhoppningsvis att dömas för mord, men det måste nog finnas ett eller annat bevis för att offret ej dött av en olycka, vilket det förmodligen finns, så vi kan nog vara lugna.

Nu heter det, tack och lov, inte bortom alla rimliga tvivel utan bortom rimligt tvivel. Beyond reasonable doubt, som vad jag vet, används inom hela den anglosaxiska jurisdiktionen.
Citera
2017-10-15, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Kanske inte, men han har ett enormt bekäftelsebehov, så ensam han är.

Jag tror inte han är så förtjust i den mediabild han nu lyckats åstadkomma. Som kommer att bli den bestående för evighet.

För en gång skull har han åstadkommit något på helt egen hand (utan gigantisk hjälp av andra), det resultatet ser vi nu.
Citera
2017-10-15, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror inte han är så förtjust i den mediabild han nu lyckats åstadkomma. Som kommer att bli den bestående för evighet.

För en gång skull har han åstadkommit något på helt egen hand (utan gigantisk hjälp av andra), det resultatet ser vi nu.
Jo. Visst är det så. Och han inser ju att detta är vidrigt. Frågan är om han kommer neka sig in i fängelset och livstidsdomen. Eller om han har heder nog att erkänna. Eller kanske göra bort sig totalt genom ny fabulering av händelseförlopp.
Citera
2017-10-16, 00:14
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo. Visst är det så. Och han inser ju att detta är vidrigt. Frågan är om han kommer neka sig in i fängelset och livstidsdomen. Eller om han har heder nog att erkänna. Eller kanske göra bort sig totalt genom ny fabulering av händelseförlopp.
Min gissning är att han kommer att neka, någonstans där inne i hans sjuka sinne så kanske det finns en sida som inte vill erkänna ens för honom själv, att han är ett sjukt monster. Är hans olika sidor jämnsjuka, så kanske det kommer ett erkännande, men han verkar ju ha haft en sida som hjälpligt kan passera som normal, eller åtminstone dölja det faktum att han är en mycket mycket sjuk människa. Då jag inte tror på ondska, så antar jag att det är sjuk han är... Dock inte sjuk i den bemärkelsen att han ska få vård... Han ska straffas såklart, och det mycket hårt.
Citera
2017-10-16, 00:51
Medlem
Citat:
Min gissning är att han kommer att neka, någonstans där inne i hans sjuka sinne så kanske det finns en sida som inte vill erkänna ens för honom själv, att han är ett sjukt monster. Är hans olika sidor jämnsjuka, så kanske det kommer ett erkännande, men han verkar ju ha haft en sida som hjälpligt kan passera som normal, eller åtminstone dölja det faktum att han är en mycket mycket sjuk människa. Då jag inte tror på ondska, så antar jag att det är sjuk han är... Dock inte sjuk i den bemärkelsen att han ska få vård... Han ska straffas såklart, och det mycket hårt.
Varför tror du inte på ondska? Vad är ondska?

PM är förmodligen en lustmördare. Han levde ut sin parafili. För det var han beredd att ta en stor risk att åka fast, så stark var den förbjudna driften. Frågan som mäler sig är om han mördat fler.

Utan något försök att vara uttömmande eller heltäckande menar jag att det är ondska att uppsåtligen och för egen lystnads skull döda någon. Att sedan skända kroppen. Vem vet om inte PM också torterade stackars KW. Det vore ondska om något. Ondska är inte metafysik, det är mycket konkret i fall av sexualmord.
Citera
2017-10-16, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski

PM är förmodligen en lustmördare. Han levde ut sin parafili. För det var han beredd att ta en stor risk att åka fast, så stark var den förbjudna driften. Frågan som mäler sig är om han mördat fler.

Utan något försök att vara uttömmande eller heltäckande menar jag att det är ondska att uppsåtligen och för egen lystnads skull döda någon. Att sedan skända kroppen. Vem vet om inte PM också torterade stackars KW. Det vore ondska om något. Ondska är inte metafysik, det är mycket konkret i fall av sexualmord.

Absolut. Han är, för mig, Ondskan personifierad.

Genom sitt, som jag tror, planerade lustmord. Att det blev Kim var nog en slump.

ALLT som en avslutande Installation av sitt Avsked till Raket-Madsen. Kim utgjorde bara en statist.

Jag är övertygad om att han filmat detta.

Han är definitivt galen nog i sitt spänningssökande.
Citera
2017-10-16, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nja, det är en svår väg att gå, och Madsen verkar inte vara den typen som blir deprimerad. Och show? Tror du han är stolt över det han gjort? Jag tror inte det. Han kommer landa snart och inse att alla vet vad han gjort. Han kommer veta att han inte lyckats dupera brorsan och resten av sin bekantskapskrets. Och när han kommer till insikt, då kommer han landa jävligt hårt.

Vad jag läst om intervjuerna av hans gamla bekanta och vänner så kommer detta som en blixt från klar himmel. Då undrar man lite om det är skallskadan från 2014 som ställt till det. Han hade lite märkliga intressen i Köpenhamns dolda värld. Men han kan ju ha blivit helskruvad av hjärnskadan. Hans kompisar säger också att han blivit knepig efter det.
Jag hittar det inte nu, men i ett videoklipp från tidigare sa han att han skulle kröna sin karriär med att bli superkriminell och jagas av polishelikopter genom stan (inte ett exakt citat alltså, men precis så sa han, vilket väl framstod som ett skämt då, men var creepy att se nu). Så jag tror nog att han, om inte stolt, är nöjd på något vis. Jag tror också därför att mer kommer att knytas till honom.

Hans barndom rymmer så mycket trauma att hans personlighet (narcissist-psykopat får man förmoda) grundlades då, sånt förvärvar man extremt sällan senare. Däremot tror jag skallskadan reducerat hans impulskontroll. Att han gick från knepigt skruvad till sönderskruvad, eller hur man nu ska säga. Mer en fasadskada än en personlighetsförändring, tror jag (härifrån min åskådarbänk).

Blixt från klar himmel är sånt här alltid för anhöriga och vänner. Självklart döljer man sina lustmord och sin längtan efter dem. Det vanliga är att det finns en högst respektabel ytperson-lighet som är den andra får möta. Ofta till och med charmerande och och till synes pålitlig. Endast offren får en inblick i den hemliga inre världen.
Citera
2017-10-16, 02:05
Medlem
ingenkonfirmations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Citat:

Instämmer.
Om det hela skulle bygga på tvångshandlingar så borde PM rimligtvis inte ha "omfamnat" det utan snarare "agerat på något vis som ett rop på hjälp" långt innan detta - han är till sinnet varken tillräckligt störd eller slö för att inte inse det onda i att utsätta någon för det han nu sitter häktad för.

I mina ögon så utgår ondska i en isolerad händelse från någon som i maktställning gör ett medvetet val att inte låta bli att utsätta någon annan för lidande - barn och djur saknar ett sådant förutsett medvetande så kan därav aldrig betecknas som onda.
Senast redigerad av ingenkonfirmation 2017-10-16 kl. 02:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in