Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Nja, det är en svår väg att gå, och Madsen verkar inte vara den typen som blir deprimerad. Och show? Tror du han är stolt över det han gjort? Jag tror inte det. Han kommer landa snart och inse att alla vet vad han gjort. Han kommer veta att han inte lyckats dupera brorsan och resten av sin bekantskapskrets. Och när han kommer till insikt, då kommer han landa jävligt hårt.
Vad jag läst om intervjuerna av hans gamla bekanta och vänner så kommer detta som en blixt från klar himmel. Då undrar man lite om det är skallskadan från 2014 som ställt till det. Han hade lite märkliga intressen i Köpenhamns dolda värld. Men han kan ju ha blivit helskruvad av hjärnskadan. Hans kompisar säger också att han blivit knepig efter det.
Jag hittar det inte nu, men i ett videoklipp från tidigare sa han att han skulle kröna sin karriär med att bli superkriminell och jagas av polishelikopter genom stan (inte ett exakt citat alltså, men precis så sa han, vilket väl framstod som ett skämt då, men var creepy att se nu). Så jag tror nog att han, om inte stolt, är nöjd på något vis. Jag tror också därför att mer kommer att knytas till honom.
Hans barndom rymmer så mycket trauma att hans personlighet (narcissist-psykopat får man förmoda) grundlades då, sånt förvärvar man extremt sällan senare. Däremot tror jag skallskadan reducerat hans impulskontroll. Att han gick från knepigt skruvad till sönderskruvad, eller hur man nu ska säga. Mer en fasadskada än en personlighetsförändring, tror jag (härifrån min åskådarbänk).
Blixt från klar himmel är sånt här alltid för anhöriga och vänner. Självklart döljer man sina lustmord och sin längtan efter dem. Det vanliga är att det finns en högst respektabel ytperson-lighet som är den andra får möta. Ofta till och med charmerande och och till synes pålitlig. Endast offren får en inblick i den hemliga inre världen.