2017-10-15, 22:12
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Tja, du behöver bara gå tillbaka till Whybacks inlägg som jag först svarade på för ca en timme sedan.
Men det orkar du inte.

Jag tolkar det inte så alls, specificera gärna, för du verkar ha fel.
Citera
2017-10-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Ja alltså.. han kan dra till med vilka bortförklaringar som helst. Och vad som faktiskt skedde, kan vara långt ifrån allt det vi betecknar som normalt.

Det kan nog vara rena semestern för honom, att slippa gå på högvarv hela tiden. Han kan nog vara mönsterfånge också.

Tror du han skulle försöka smita så? Känns som han inte vill missa showen och spotlighten som han vet kommer
Nja, det är en svår väg att gå, och Madsen verkar inte vara den typen som blir deprimerad. Och show? Tror du han är stolt över det han gjort? Jag tror inte det. Han kommer landa snart och inse att alla vet vad han gjort. Han kommer veta att han inte lyckats dupera brorsan och resten av sin bekantskapskrets. Och när han kommer till insikt, då kommer han landa jävligt hårt.

Vad jag läst om intervjuerna av hans gamla bekanta och vänner så kommer detta som en blixt från klar himmel. Då undrar man lite om det är skallskadan från 2014 som ställt till det. Han hade lite märkliga intressen i Köpenhamns dolda värld. Men han kan ju ha blivit helskruvad av hjärnskadan. Hans kompisar säger också att han blivit knepig efter det.
Citera
2017-10-15, 22:15
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
/.../ Jag ger mig inte, om inte en dödsorsak är fastställd vid rättegången, finns det en risk att PM kan hitta en lucka att breda ut sig i, han kommer att försöka, för han älskar att stå i centrum.
Ja, det vore mycket överraskande om han - utgående från de bevis man kan ha (inkl. dödsorsak, som jag ser det) - inte skulle försökte tråckla sig fram till enbart ett griftefridsbrott.

Om nödvändigt kan han också tänkas komma med en version 3 som går ut på att han t.ex. utsatt KW för ett experiment som slutat väldigt tragiskt - men i förstone inte för sitt liv velat erkänna detta: Hon ställde frivilligt upp som försöksperson; de gjorde en överenskommelse där det fanns en viss inbyggd kalkylerad risk; han informerade henne om säkerhetsaspekterna. Experimentet gick ut på att hon skulle ställa sig högst upp på stegen i tornet och han samtidigt (helt med förestående raketuppskjutning med åtföljande bogsering av en rymdplattform i åtanke) utföra ett krängningstest med Nautilus (eller något annat som kan appliceras på de ev. bevisen). - Det var detta som föranlett honom att söka dölja den verkliga dödsorsaken, även om resultatet av detta test även det kan rubriceras som en olycka, men eftersom han tidigare har fått utstå kritik för sina experiment var han rädd att detta ytterligare skulle spädas på och hans sponsorer dra sig undan hans verksamhet.

Han sov inte en blund den natten. Så fort han förstått att hon var död drog han upp henne genom tornröret. I samband med att han band ihop hennes fötter klädde han av henne naken för att kunna genomföra en så effektiv uppfart genom röret som möjligt; därefter klädde han på henne alla kläder igen men brydde sig då inte om strumpbyxor och trosor eftersom han i sin förtvivlan kom att associera henne med en sjöjungfru och ville att hon skulle få en så värdig sjöbegravning som möjligt. Han grät hela tiden och kom att tänka på en u-båtsbalett han medverkat i för tio år sedan.
Citera
2017-10-15, 22:15
Medlem
Citat:
Har jag med en enda mening sagt att han kommer undan? Nej, det har jag inte, men har försökt varna för att PM kommer att försöka, bara det, och inget annat, läs mina citat och försök förstå!

Jag ger mig inte, om inte en dödsorsak är fastställd vid rättegången, finns det en risk att PM kan hitta en lucka att breda ut sig i, han kommer att försöka, för han älskar att stå i centrum.

PM kommer förmodligen att misslyckas, och igen, ditt trögo, har jag inte trott på att det lyckas, men flaggat det möjliga scenariot.

Då har jag helt missförstått det du sa för ett dygn sedan: "Ja, för styckning efter döden, men inte HUVUDFRÅGAN, dödsorsaken. Kan du förstå skillnaden mellan mord och skändning av lik?" (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11) men det är lugnt då är jag med.
Citera
2017-10-15, 22:16
Medlem
valleros avatar
Citat:
Nej, det vet jag inte, men vad jag vet är att i detta fallet kan PM komma med en massa förnedrande historier och KW, och då blir det mycket viktigt med dödsorsaken.

Vad jag vet, kan det bli domar på indicier, starka sådana, men polisen är nog mycket orolig för att PM kan lägga fram en ny historia, som kan stödja någon form av olycka! Om PM lyckas med det, blir han dömd för griftefridsbrott, under ett år i fängelse!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag tolkar det inte så alls, specificera gärna, för du verkar ha fel.
Sluta käka popcorn och följ tråden om du vill vara med.
Citera
2017-10-15, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det vore mycket överraskande om han - utgående från de bevis man kan ha (inkl. dödsorsak, som jag ser det) - inte skulle försökte tråckla sig fram till enbart ett griftefridsbrott.

Om nödvändigt kan han också tänkas komma med en version 3 som går ut på att han t.ex. utsatt KW för ett experiment som slutat väldigt tragiskt - men i förstone inte för sitt liv velat erkänna detta: Hon ställde frivilligt upp som försöksperson; de gjorde en överenskommelse där det fanns en viss inbyggd kalkylerad risk; han informerade henne om säkerhetsaspekterna. Experimentet gick ut på att hon skulle ställa sig högst upp på stegen i tornet och han samtidigt (helt med förestående raketuppskjutning med åtföljande bogsering av en rymdplattform i åtanke) utföra ett krängningstest med Nautilus (eller något annat som kan appliceras på de ev. bevisen). - Det var detta som föranlett honom att söka dölja den verkliga dödsorsaken, även om resultatet av detta test även det kan rubriceras som en olycka, men eftersom han tidigare har fått utstå kritik för sina experiment var han rädd att detta ytterligare skulle spädas på och hans sponsorer dra sig undan hans verksamhet.

Han sov inte en blund den natten. Så fort han förstått att hon var död drog han upp henne genom tornröret. I samband med att han band ihop hennes fötter klädde han av henne naken för att kunna genomföra en så effektiv uppfart genom röret som möjligt; därefter klädde han på henne alla kläder igen men brydde sig då inte om strumpbyxor och trosor eftersom han i sin förtvivlan kom att associera henne med en sjöjungfru och ville att hon skulle få en så värdig sjöbegravning som möjligt. Han grät hela tiden och kom att tänka på en u-båtsbalett han medverkat i för tio år sedan.

Och i detta scenario: hur dog hon? Det fanns inga spår av skador på kraniet.
Citera
2017-10-15, 22:20
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och i detta scenario: hur dog hon? Det fanns inga spår av skador på kraniet.
Jo, det fanns det - men man vet inte om det kan röra sig om "hanteringsskador" eller något som hänt under vattnet. - PM vet och kan säkert hitta på lämplig dödsorsak om rättsmedicinarna går bet.
Citera
2017-10-15, 22:26
Medlem
Citat:
Jag drog inga slutsatser. Vid presskonferensen blev Möller ifrågasatt varför Madsen har tillgång till media, och om de inte var oroliga för att hans kunskap skulle bli källa till nya tillrättalägganden och historier från hans sida. Och nej, Möller var inte orolig för det. Han sa också att Madsen och hans advokat vet ganska mycket mer än vad de släpper till media.
Så det är inga slutsatser jag drar när det gäller detta. Att du följt tråden betvivlar jag inte, men uppenbarligen har du inte läst tidningar eller sett några presskonferenser. Googla och gör det. Så kanske du får mer kött på benen.

Vill absolut inte vara tjatig, och när nu t.o.m. Moderatorn godkänner uttalanden ( OBS! Det var två), utan källor, kan jag inte göra mer.

Men Möllers kommentar, som du beskriver den nu, är ju inte alls densamma som du skrev!!!

Det handlade ju om att PM ev. skulle få ytterligare info att använda, inte alls om de var säkra på vad PM skulle kunna hitta på i en rättegång, alltså precis som jag misstänkte, en djup feltolkning från din sida!!!! Tack för info'n, nu vet jag, och alla andra, hur grovt du kan feltolka information!!!!

FÖRSTÅR DU NU? PM kan komma med vad som helst i en rättegång, han behöver ju inte information av polisen om vad som hänt ( det vet han......), utan möjligtvis veta vad dom vet ........
Citera
2017-10-15, 22:26
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Det står samma i den här länken: http://www.dr.dk/nyheder/indland/politiet-dykkere-har-fundet-hoved-og-ben-fra-kim-wall
Man kan inte misstro precis allt. Då kan man stänga både tv, radio och slänga tidningarna och absolut inte läsa på nätet.
Är det något annat jag misstrott, förutom Madsen och se och hör?
Citera
2017-10-15, 22:27
Medlem
Citat:
Jo, det fanns det - men man vet inte om det kan röra sig om "hanteringsskador" eller något som hänt under vattnet. - PM vet och kan säkert hitta på lämplig dödsorsak om rättsmedicinarna går bet.
Sant. Men tror inte det var skador som kunde dödat henne. Och Madsen kan säkert komma på en förklaring, men med tanke på att han förbrukat hela sitt förtroendekapital så är det tveksamt om någon går på den
Citera
2017-10-15, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Är det något annat jag misstrott, förutom Madsen och se och hör?
Citera
2017-10-15, 22:29
Medlem
Citat:

Är det ett försök till "poesi" ?

Vad är det för trams , med största säkerhet stämmer inget av det du skrev...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in