2017-10-15, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Orka hålla på. Du vet exakt vad jag skrev och exakt vad jag menade. Du är bara grälsjuk. Sluta älta för fan. Det är tröttsamt.

Ja, jag vet vad du menade, men du gjorde en helt egen tolkning, det var den jag opponerade mig emot. När du inte kan redogöra för fakta, och när du till sist gör det, är det helt uppenbart att du tolkat in något annat är det som sas. Ett klassiskt exempel på hur "trådsanningar" skapas.

Ja, vi kan väl lägga ner nu, det handlade bara om hur väl förberedda polisen är på galningens eventuella nya historier i rätten, helt spekulativt......
Citera
2017-10-15, 22:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Sannolikheten är noll och intet.
Vad baserar du det på?
Citera
2017-10-15, 22:47
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det finns inte en chans att han skulle frias för mord, det är bara du som tror det.
Du förtränger rättsläkarnas bevis att knivhuggen skedde innan eller i direkt anslutning till döden. Hur ska det gå ihop med ett olyckscenario? Svar: Det kan det inte.

Dom har hittills inte lyckats fastställa när knivsticken tillkom, så vill du hävda det så tar du fram där dom påstår att dom vet det.

Citat:
Jakob Buch-Jepsen fortæller tirsdag i retten, at der er konstateret adskillige knivstik i Kim Walls skridt og i brystet. Der er blevet fundet 14 stik i underlivet.

Disse er påført 'omkring dødens indtræden eller kort tid efter'. Det kan ikke konkretiseres nærmere.
http://politiken.dk/indland/art6142142/Kim-Wall-blev-ramt-af-adskillige-knivstik
Citera
2017-10-15, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vad baserar du det på?
Han skulle inte drömma om att slänga kroppsdelar i sjön om minsta lilla segel sågs. Få människor är ute kl 08.00 med båtar, förutom fiskare. Och jag tror inte de fiskar i Kögebukten. Men visst, så mycket kunskap har jag inte om fiskarna i Öresund
Men att nån skulle plocka upp en hel kropp, stycka henne, sätta sänken på henne, finns inte i min värld.
Citera
2017-10-15, 23:01
Medlem
Citat:
Jag förutsätter att, om man som du följt tråden och läst tidningarna (?) så ska jag inte behöva skriva dig på näsan vartenda ord som sägs. Du gör ett val när du hela tiden hänger upp dig på småsaker istället för att tänka själv.

Jag har lästa det mesta, är extremt insatt ( igen, kolla mina kommentarer, de säger bara att jag varit med, iofs. inte hur mycket jag begripit

"Småsaker", nja, inte helt överens där, när du svepande går till slutsatser.

Tänka själv.....nja igen, tittar du på min citat-historik, så visar den en hel del tänka själv, kanske inte tankar som passar din uppfattning, men tankar.

Jag passar på att än en gång försöka få FB skribenter att förstå skillnaden mellan det som vi flesta anser ha hänt, och rättssystemets utmaning att få det i mål!!!!

Det är mycket i denna delen jag spekulerat om PM's nästa drag, och polisens kunskap och faktabas. Det intresserar mig, hur PM spelar ut i rättegången, och hur mycket polisen har på fötterna via sin åklagare.
Citera
2017-10-15, 23:01
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Vad är det som inte stämmer - och som det redan finns bevis på inte stämmer..? - Beroende på vad som kan läggas upp på bordet i form av bevis kan PM anpassa sig till detta för en version 3 som i bästa (värsta) fall kan begränsa hans insatser till ett griftefridsbrott.

Har du missat PM:s varudeklaration:
Det är en utopi.
Citera
2017-10-15, 23:04
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Han skulle inte drömma om att slänga kroppsdelar i sjön om minsta lilla segel sågs. Få människor är ute kl 08.00 med båtar, förutom fiskare. Och jag tror inte de fiskar i Kögebukten. Men visst, så mycket kunskap har jag inte om fiskarna i Öresund
Men att nån skulle plocka upp en hel kropp, stycka henne, sätta sänken på henne, finns inte i min värld.
Det är ju någon som har gjort det - och är det nödvändigtvis PM..?

PM har sagt sig inte ens ha sett huruvida KW sjunkit i sin ballongkjol - varför tror du då att han skulle ha lagt märke till "minsta segel". - Inte "största segel" heller, vad det verkar; han var ju helt tillintetgjord av olyckan; helt förbi av psykisk och fysisk utmattning: all blodspillan, allt dragande vid det smala röret, allt som raserades för honom inom loppet av ett par sekunder...

Ja, många är ute och fiskar vid den tiden - och de fula fiskarna är ute dygnet runt.
Citera
2017-10-15, 23:12
Medlem
Citat:
Det är ju någon som har gjort det - och är det nödvändigtvis PM..?

PM har sagt sig inte ens ha sett huruvida KW sjunkit i sin ballongkjol - varför tror du då att han skulle ha lagt märke till "minsta segel". - Inte "största segel" heller, vad det verkar; han var ju helt tillintetgjord av olyckan; helt förbi av psykisk och fysisk utmattning: all blodspillan, allt dragande vid det smala röret, allt som raserades för honom inom loppet av ett par sekunder...

Ja, många är ute och fiskar vid den tiden - och de fula fiskarna är ute dygnet runt.
Nå. Madsen ljuger ju så fort han öppnar munnen. Så vad han säger lämnar jag därhän.
Citera
2017-10-15, 23:12
Medlem
Citat:
Vad är det som inte stämmer - och som det redan finns bevis på inte stämmer..? - Beroende på vad som kan läggas upp på bordet i form av bevis kan PM anpassa sig till detta för en version 3 som i bästa (värsta) fall kan begränsa hans insatser till ett griftefridsbrott.

Har du missat PM:s varudeklaration:

Ja, vi är sedan tidigare mycket överens om att något kommer från PM. Nu är han tyst, vill inte sammarbeta, men kan nog tänka ut någonting, som kan bli svårt att bemöta. Han vet ju exakt hur KW dog, då kommer han att hitta en matchande förklaring, den kommer nog att ha tyngdpunkten på något skamligt för KW.....

Han kommer nog inte att lyckas, men risken är att det blir snaskigt...
Citera
2017-10-15, 23:20
Medlem
Citat:
Nå. Madsen ljuger ju så fort han öppnar munnen. Så vad han säger lämnar jag därhän.

Gör du det, men det kan inte domstolen göra!!!! Han kan ha sin 5:te version, och i den tex. hävda att han försökt skydda KW's ära innan, eller något annat. Vill du blunda och inte försöka analysera sakligt och ta med PM's uttalanden i analysen, får du självklart det.
Citera
2017-10-15, 23:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, vi är sedan tidigare mycket överens om att något kommer från PM. Nu är han tyst, vill inte sammarbeta, men kan nog tänka ut någonting, som kan bli svårt att bemöta. Han vet ju exakt hur KW dog, då kommer han att hitta en matchande förklaring, den kommer nog att ha tyngdpunkten på något skamligt för KW.....

Han kommer nog inte att lyckas, men risken är att det blir snaskigt...
Känner han att spelet är förlorat är jag rädd att det kan bli hur snaskigt som helst; då skyr han inga medel. - Det vore något av "den ultimata sexualsadismen" att inte bara plåga, döda och stycka offret, utan också söka svärta ned henne; förstöra hennes goda rykte; chikanera henne å det grövsta genom lögnaktiga men livfulla berättelser som inte lämnar någon opåverkad. - Han har ju också lite att ta av här i och med en del artiklar som KW skrivit.

Det finns tendenser till detta i hans blogg; han lämnar ut människor som lätt kan kännas igen - och jag tror han gör det medvetet och skadeglatt.

Man har en del att vänta från PM:s sida, skulle man kanske kunna säga.
Senast redigerad av letsdoit 2017-10-15 kl. 23:26.
Citera
2017-10-15, 23:23
Medlem
Citat:
Funderar lite på hans isolering. Hur mår han därinne? Han som gärna stått som en sol med alla andra som småplaneter som cirklat kring honom. Frågar mig lite om han överhuvudtaget har någon kontakt med familjen, frugan, älskarinnan och vännerna. Jag hoppas de har självmordsövervakning på honom. Skulle verkligen inte vilja att han smet "bakvägen" innan han är dömd.

Han har väl aldrig visat något intresse för familjen, vad jag vet, frugan träffar han uppenbarligen, älskarinnor (objekt) knappast, vänner vet jag inte om han har ens.

Just nu har han nog krupit ner under någon mental sten, där han får ro att vara i fantasins värld och drömma om Nautilus.

Av någon anledning tror jag att han är van att vara ensam i sig själv och mår inte särskilt illa av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in