2017-10-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Vill absolut inte vara tjatig, och när nu t.o.m. Moderatorn godkänner uttalanden ( OBS! Det var två), utan källor, kan jag inte göra mer.

Men Möllers kommentar, som du beskriver den nu, är ju inte alls densamma som du skrev!!!

Det handlade ju om att PM ev. skulle få ytterligare info att använda, inte alls om de var säkra på vad PM skulle kunna hitta på i en rättegång, alltså precis som jag misstänkte, en djup feltolkning från din sida!!!! Tack för info'n, nu vet jag, och alla andra, hur grovt du kan feltolka information!!!!

FÖRSTÅR DU NU? PM kan komma med vad som helst i en rättegång, han behöver ju inte information av polisen om vad som hänt ( det vet han......), utan möjligtvis veta vad dom vet ........
Orka hålla på. Du vet exakt vad jag skrev och exakt vad jag menade. Du är bara grälsjuk. Sluta älta för fan. Det är tröttsamt.
Citera
2017-10-15, 22:31
Medlem
Jag klarar inte å ta detta inn. Pulsen går och min ångest kommer når jeg skal lägga mig.
Hur kan man som förälder överleva att ens barn har dött på detta viset? Har själv förlorat en dotter i dödfödsel - och det är hemskt och sorligt som fan. Men DETTA??

Beklagar dålig norsk/svensk
Citera
2017-10-15, 22:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag har inte läst någonstans att polisen hittat vävnadsrester i blixtlåset på PM.s overall, det måste jag ha missat. Eftersom du är säker på det så får jag tro dig.

NEj nej...

Det är en trådsanning!

Här är vad som sades om detta under förhandlingen.
Från liverapporteringen 3 oktober 2017 Kl 15.59

"En erklæring fra retsmedicinsk institut om en effektpose med et tøjstykke af mulige vævsrester.
Det er et stykke tøj fra en kedeldragt, der er blod på venstre lænd og nedre del af ryggen.
Der er påvist forekomst af muskel, knogle og fedtvæv samt muligt hår og fibre, læser anklageren op."

Källa: http://ekstrabladet.dk/112/peter-mad...vinder/6853445
Senast redigerad av T34Panzer 2017-10-15 kl. 22:39.
Citera
2017-10-15, 22:32
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sant. Men tror inte det var skador som kunde dödat henne. Och Madsen kan säkert komma på en förklaring, men med tanke på att han förbrukat hela sitt förtroendekapital så är det tveksamt om någon går på den
Vänta bara tills han lägger ut texten; då gäller det för åklagaren att ha en klar och följdriktig linje åtföljd av vattentäta bevis, alt. starka indicier samt om möjligt en dödsorsak.

Fråga till tråden: Hur stor är sannolikheten för att en person X kan ha sett PM kasta något över bord och skyndsamt begett sig mot PM:s u-båt, för att där inte se skymten av PM men väl något som ligger och flyter i vattnet?
Citera
2017-10-15, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Sluta käka popcorn och följ tråden om du vill vara med.

Och, din vimshjärna, vad menade du med ditt citat? Två kopior, en boldning av text, hönshjärna!!!

Din text har noll bäring, och leder ingenstans!
Citera
2017-10-15, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Då har jag helt missförstått det du sa för ett dygn sedan: "Ja, för styckning efter döden, men inte HUVUDFRÅGAN, dödsorsaken. Kan du förstå skillnaden mellan mord och skändning av lik?" (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11) men det är lugnt då är jag med.

Uttryckte jag mig otydligt?
Citera
2017-10-15, 22:38
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Och, din vimshjärna, vad menade du med ditt citat? Två kopior, en boldning av text, hönshjärna!!!

Din text har noll bäring, och leder ingenstans!
Jag svarade till Dockland. Ni är båda inkapabla till att följa tråden.
Citera
2017-10-15, 22:40
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Inte jag heller; JM från Københavns Politi har större trovärdighet:

En påse innehållande kläder: tröja, nederdel, strumpor och skor. I samma påse låg också en kniv + tyngder som höll påsen nere (det senare uttryckt av JM på lite annorlunda sätt).
Då var det inga "fötter" på strumpbyxorna och då faller det väl än mer platt att PM tog av dessa för att kunna binda vristerna. Har för mig att det var en av förklaringarna. Fast detta är ju passe.
Citera
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
NEj nej nej...

Det är en trådsanning!

Här är vad som sades om detta under förhandlingen.
Från liverapporteringen 3 oktober 2017 Kl 15.59

"En erklæring fra retsmedicinsk institut om en effektpose med et tøjstykke af mulige vævsrester.
Det er et stykke tøj fra en kedeldragt, der er blod på venstre lænd og nedre del af ryggen.
Der er påvist forekomst af muskel, knogle og fedtvæv samt muligt hår og fibre
, læser anklageren op."

Källa: http://ekstrabladet.dk/112/peter-mad...vinder/6853445

Jag är ganska trött på trådsanningar som följer med ganska länge tyvärr.

Jag följde liverapporteringen den 3 okt, och där kunde jag inte läsa det om blixtlåset, det var ett tygstycke det handlade om, tack för länken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vänta bara tills han lägger ut texten; då gäller det för åklagaren att ha en klar och följdriktig linje åtföljd av vattentäta bevis, alt. starka indicier samt om möjligt en dödsorsak.

Fråga till tråden: Hur stor är sannolikheten för att en person X kan ha sett PM kasta något över bord och skyndsamt begett sig mot PM:s u-båt, för att där inte se skymten av PM men väl något som ligger och flyter i vattnet?
Sannolikheten är noll och intet.
Citera
2017-10-15, 22:41
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
Är det ett försök till "poesi" ?

Vad är det för trams , med största säkerhet stämmer inget av det du skrev...
Vad är det som inte stämmer - och som det redan finns bevis på inte stämmer..? - Beroende på vad som kan läggas upp på bordet i form av bevis kan PM anpassa sig till detta för en version 3 som i bästa (värsta) fall kan begränsa hans insatser till ett griftefridsbrott.

Har du missat PM:s varudeklaration:
Citat:
- Jeg elsker at gøre det umulige muligt. Folk kalder mig Peter Ubåd, men jeg er også Peter Klassisk Musik. Jeg er alle mulige forskellige slags Peter.
Citera
2017-10-15, 22:43
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Då var det inga "fötter" på strumpbyxorna och då faller det väl än mer platt att PM tog av dessa för att kunna binda vristerna. Har för mig att det var en av förklaringarna. Fast detta är ju passe.
Det är ju bara detaljer; strumpor kan man ju även ha ovanpå strumpbyxor med fötter. - Det finns många varianter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in