2017-10-15, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Rolig kommentar, den klassas som "hat" som ska bekämpas enligt #jagärhär:

Men nu är vi på Flashback, och här råder andra regler. Här får man avfärda och smutskasta andra människor. Det är fullt tillåtet att göra som du gör, att ifrågasätta Katarina Janouchs trovärdighet genom att hävda att hon skulle ha ett abnormt förhållande till sex (vilket man ju då får anta att en kvinna inte ska få lov att ha). Man får även avfärda Heberlein rakt av genom att hänvisa till att hon skulle vara mentalt sjuk och därmed per definition inte trovärdig. Du får göra detta utan att drabbas av någon hatstorm från någon #jagärhär-liknande rörelse som kontaktar din arbetsgivare i syfte att få dig sparkad.

Det enda som händer är att din trovärdighet raseras ytterligare - om du nu hade någon kvar - och du helt korrekt kallas för en hycklande idiot. Ett tydligt exempel på varför sunt tänkande människor avskyr grupper som #jagärhär.

Nåväl.

Du kan själv verifiera båda utsagor. I fallet Heberlein så räcker det med att gå igenom hennes Facebookhistorik, I fallet Janouch genom att läsa igenom blogginlägget jag länkade till vilken innehåller bevis i form av skärmklipp. Läs gärna igenom Janouchs andra inlägg om #jagärhär som även de innehåller skärmklipp och vittnesmål. Det är ingen trevlig läsning.
Min trovärdighet? Jag är lika anonym som du så kanske har vi lika hög trovärdighet båda två. Som du själv säger är vi på Flashback. Heberlein har en egen tråd på Flashback som sträcker sig långt bak i tiden. Janouch verkar vara besatt av sex. Hon har tagit bilder på Dinamarcas trosor och insinuerat att hon skulle vara ute efter sex med ensamkommande. Och jag har faktiskt läst hennes skärmdumpar också, men jag förstår inte varför hon, eller du, påstår att dessa skärmdumpar skulle visa någonting om gruppen "jag är här". Sexfixerade klimakteriekvinnor som KJ och AH kan förstås inbilla sig att alla som inte delar deras politiska åsikter är ute efter sex. AH är dock så instabil att hon kan byta åsikt
när som helst och skylla på sin sjukdom. KJ sitter mer illa till. Hon måste få pengar från er för att kunna leva på sin blogg.
Senast redigerad av nantale 2017-10-15 kl. 23:00.
Citera
2017-10-15, 23:02
Medlem
swimp78s avatar
Hatgrupp för att 22 av 75000 medlemmar betett sig hatiskt ? Dessutom är dessa 22 medlemmar uteslutna

Ska vi bedöma SD på samma sätt - efter vad diverse naziater och spån som uteslutits hittat på?
Citera
2017-10-15, 23:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Hatgrupp för att 22 av 75000 medlemmar betett sig hatiskt ? Dessutom är dessa 22 medlemmar uteslutna

Ska vi bedöma SD på samma sätt - efter vad diverse naziater och spån som uteslutits hittat på?

Det är en hatgrupp därför att den ägnar sig åt att i typisk mobbing-gruppstil anmäla, peka ut, ange och trakassera enskilda den av någon anledning anser ägnar sig åt fel saker, i deras egna ögon "hat", men egentligen "hat" i form av politiska åsikter man ogillar, dvs objektivt sett inte alls nödvändigtvis hat.

Jag skulle personligen inte kalla det en hatgrupp heller, det är en oprecis och och missvisande term, men de är obehagliga censurivrare, medborgargardister och mobbare sett som grupp. De är ett hot mot yttrandefriheten.
Citera
2017-10-16, 00:04
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
Tänker tillämpa den logiken när någon här skriver att en invandrad person är med i en hat grupp och därmed är terrorist.
Dubbelmoral?

Om den invandrade personen går med i valfri grupp av samma anledning så är det väl inte dubbelmoral? Förstår inte din logik. Tror inte ens du själv förstår vad du jiddrar om.

Förresten vad är det för rasistisk syn du har på invandrare.
Citera
2017-10-16, 00:12
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är en hatgrupp därför att den ägnar sig åt att i typisk mobbing-gruppstil anmäla, peka ut, ange och trakassera enskilda den av någon anledning anser ägnar sig åt fel saker, i deras egna ögon "hat", men egentligen "hat" i form av politiska åsikter man ogillar, dvs objektivt sett inte alls nödvändigtvis hat.

Jag skulle personligen inte kalla det en hatgrupp heller, det är en oprecis och och missvisande term, men de är obehagliga censurivrare, medborgargardister och mobbare sett som grupp. De är ett hot mot yttrandefriheten.
Konstigt hur att bara påpeka att någon annan hatar i sin tur blir hat fast bara ifall originalhataren var en mobbarrasse på fälttåg med sina andra kamrater.

Retoriken - och logiken - haltar, för att ta till en underdrift.
Citera
2017-10-16, 00:13
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Min trovärdighet? Jag är lika anonym som du så kanske har vi lika hög trovärdighet båda två. Som du själv säger är vi på Flashback. Heberlein har en egen tråd på Flashback som sträcker sig långt bak i tiden. Janouch verkar vara besatt av sex. Hon har tagit bilder på Dinamarcas trosor och insinuerat att hon skulle vara ute efter sex med ensamkommande. Och jag har faktiskt läst hennes skärmdumpar också, men jag förstår inte varför hon, eller du, påstår att dessa skärmdumpar skulle visa någonting om gruppen "jag är här". Sexfixerade klimakteriekvinnor som KJ och AH kan förstås inbilla sig att alla som inte delar deras politiska åsikter är ute efter sex. AH är dock så instabil att hon kan byta åsikt
när som helst och skylla på sin sjukdom. KJ sitter mer illa till. Hon måste få pengar från er för att kunna leva på sin blogg.
Inget av det här spelar ju såklart någon roll så länge det hatas åt "rätt" håll.
Citera
2017-10-16, 00:24
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Ett synnerligen märkligt resonemang. blir hon centerpartist om hon står o lyssnar på vad centern råkar snacka om under almedalsveckan också?
Den invändningen får du i så fall främst rikta mot SDs partiledningen, eftersom man genom kommunikationsplanen, interna mejl, intern praxis och mediauttalanden gjort tydligt att sådant här är att se som ett ställningstagande. Som SD-företrädare har man inget utrymme att sen kunna komma med något "jamen jag följer bara facebookgruppen för att hålla koll på vad som skrivs / kunna debattera med meningsmotståndare / ta del av nya perspektiv / whatever".

Det här är inte direkt någon ny fråga för SD att hantera och läget är idag klart - går man med i en grupp så är det som utgångspunkt att betrakta som ett ställningstagande för gruppens budskap och verksamhet. Det är Bieler mycket väl medveten om, att hon var medlem och aktiv i #JagÄrHär-gruppen är ett ställningstagande, helt i linje med judinnans tidigare svenskfientliga sådana.
Senast redigerad av sm910dif 2017-10-16 kl. 00:26.
Citera
2017-10-16, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Ok, tack! Då förstår jag hur du tänker och menar!

Så ledaren har alltså suttit och tagit emot (minst?) 80000 "ansökningar" och suttit och förhand och tänkt/tyckt och sedan tryckt på "ok"?

Detta låter som ett heltidsjobb, har twitter ens funnits så länge som det krävs att svara ja på runt 80k medlemmar? ansökan till denna grupp borde ju varit mer än 80k får man ju anta om den är en stängd modererad grupp?
Om du spenderar 2 minuter (vilket är alldeles för lite för att ett random namn och du skall ta reda på vilken politiskt inriktning denna person har) på att jobbet att ta in någon eller inte så tar detta typ 2,5 år om du tillbringar varenda dag om året 3 timmar på det. Och det är om det enbart varit 80k som ansökt... räknar man med att det är det dubbla som ansökt men bara hälften har blivit insläppta (under denna c:a 2 min koll) så pratar vi 3 timmar om dagen i typ 5 år...

Och om vi då tänker oss att någon blivit insläppt i denna stängda grupp som blivit "fel"... så är det ju inte en omöjlighet? eller?

---edit
Googlade Mina Dennert (aldrig hört talas om personen)
Gruppen verkar ha startat den 13 maj 2016 i alla fall Facebook varianten?
Så då vet vi att hon måste i sådana fall i princip spenderat hela året sömlöst för att i alla fall ge 2 minuter per medlem för att antingen stänga ute dem eller ta med dem...

Ekvationen går inte riktigt ihop eller?

Medlemmarna kommer in i gruppen via kompisar som är med, så det är kompisar som kontrollerar att inga rasister eller liknande kommer in i jagärhär-gruppen.
De som ingen känner igen kan få vänta månader på godkännande.
Citera
2017-10-16, 01:11
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Medlemmarna kommer in i gruppen via kompisar som är med, så det är kompisar som kontrollerar att inga rasister eller liknande kommer in i jagärhär-gruppen.
Du verkar ju bekant med hur gruppen fungerar och arbetar, ladernacke. Vad skiljer egentligen denna grupp från en sekt? Och hur definierar de egentligen ”rasister eller liknande”?
Citera
2017-10-16, 01:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Om den invandrade personen går med i valfri grupp av samma anledning så är det väl inte dubbelmoral? Förstår inte din logik. Tror inte ens du själv förstår vad du jiddrar om.

Förresten vad är det för rasistisk syn du har på invandrare.

Det är alltså så här det går till när hatsvansen får härja fritt på flashback?
ifrågasätt allt och alla, använd förolämpningar,avstyr diskussionen?

Paula bieler är med i #Jagärhär
Gruppen är sluten. Paula Bieler är SD:are som hamnat i kylan och nu står utan arbete efter valet 2018 (time out in i det oändliga?)

SDs hatsvans tål inte kritik. inte ens om Paula Bieler ertappats begå brott eller uttalar sig nedsättande. Inte ens när det är obestridbar sanning - vill Sd:s nätsvans acceptera det. Ni är unga arga människor som ser konspirationer överallt och därför blir denna diskussion svår att ta
Citera
2017-10-16, 01:59
Medlem
Jag ser verkligen inget fel i att Paula B är med i "jagärhär" -tvärtom!
SD skulle vinna på att framstå som vuxna balanserade människor.

Samma SD-spån som kritiserar Paula för att vara med i JÄH, gnäller med all säkerhet också över att "SD aldrig blir inbjudna till samtal"

JÄH är politiskt neutralt och bryr sig inte om vilka politiska åsikter folk har, utan strävar efter att sansa samtalstonen. Bra av Paula tycker jag.
Citera
2017-10-16, 02:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Jag är medlem där. Inget av det du beskriver stämde på när jag blev medlem. Jag anmälde mig bara och några timmar senare var jag med.

För övrigt behövs den gruppen med tanke på alla "fake news" som släpps loss i stor omfattning från extremhögerhåll.

Jag har inte alls märkt av något hat mot andra i den gruppen men väl diskuteras andra som hatar på ett stilla och ordentligt sätt. Gruppen jobbar mer mot att baxa yttrandefriheten tillbaka till respekt för varandra och därmed inte kränka någon.

Att Flashbackare känner sig kränkta av gruppen var det någon i gruppen som ungefär skrev så här:

Citat:
När man på Flashback hänger ut och kränker någon kallar de det för yttrandefrihet, när vi avslöjar en anonym som kränker på Flashback undrar denne "är det lagligt, får man verkligen göra så?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in