2017-09-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Så..källa på det?

Tro och tro. Jag har lyssnat på hans pod i fem-sex år. Jag har träffat på honom på krogen. En vanlig, trevlig kille.
Ingen militant muslim.
Visst, han är säkert sina skelett i garderoben, som alla andra, och att han och hans tjej separerade i samband med hans dotters födsel är ju givetvis tvivelaktigt.
Han är kurdisk etnonationalist som klagar SDs kulturnationalism, om det är din idé av "trevlig kille" så är det din subjektiva åsikt, antar jag.
Själv anser jag att han är en otacksam parasit som har gjort sig oförtjänt av svenskt medborgarskap för längesedan.
Citera
2017-10-12, 15:37
Medlem
Blev Soran mobbad i skolidrotten? Han verkar ha sjukt svåra minnen därifrån om man får gissa: https://www.expressen.se/sport/soran-idrott-i-skolan-borde-vara-forbjudet/

Citat:
– Det är sjukt att vi har idrott i skolan. Det ska vara förbjudet med idrott som ämne i skolan, om inte alla som har det, då har det sista lektionen, så man kan gå hem och duscha. Det är helt sinnessjukt att tvinga barn att vara nakna med varandra, säger Ismail.

– Det är en så oerhörd grund för psykisk ohälsa och mobbning.

Konstig åsikt, som han troligen är ganska ensam om...
Senast redigerad av NeoFlexer 2017-10-12 kl. 15:40.
Citera
2017-10-12, 15:43
Medlem
Han vill väl som många andra gamla stå-uppare vara en del av samtiden och vara en spelare i nutiden och om man inte kommer på något annat så skriv ett debattinlägg. Men för guds skull var PK!! Och det klarar de alla galant.
Citera
2017-10-12, 16:02
Bannlyst
Som person verkar han intelligent och resonerande.

Som humorist är han ganska undermålig dock!
Citera
2017-10-13, 12:09
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
Blev Soran mobbad i skolidrotten? Han verkar ha sjukt svåra minnen därifrån om man får gissa: https://www.expressen.se/sport/soran-idrott-i-skolan-borde-vara-forbjudet/

Konstig åsikt, som han troligen är ganska ensam om...
Som är noll procent seriös.
Du vet som när man raljerar om någonting man inte tycker om, framför sina polare? Typ så seriös är han.

Jag tycker det är helt sjukt att pressen ens tar upp det här som någonting seriöst.
Fan vad dom skulle kunna hitta andra grejer han raljerat om i tidigare avsnitt. Typ att Danmark suger. Carl Bildt borde vara Sveriges diktator osv.
Jag har lyssnat på alla avsnitt, man fattar jargongen. Den är mer eller mindre likadan som dom flesta kompisgängen.

Snacka om att sätta Soran i en onödig sits bara för att dom inte har något annat att skriva om.
Så tydligt exempel på att göra en höna av en fjäder.
Citera
2017-10-15, 10:31
Medlem
antoneriks avatar
Jag tror faktiskt att Sorans åsikter om skolidrotten har en koppling till Islam. Nyanlända som kommer till Sverige brukar inte ta av sig badbyxorna i duschen. När dom har varit några år i Sverige så lär dom sig att göra det. Islam är enormt kontrollerande beträffande nakenhet i alla sammanhang utanför hemmet.

Om barn inte lär sig vara nakna tillsammans med andra barn, hur ska dom då kunna ligga med någon annan senare i livet? Å andra sidan har mobilerna blivit ett stort problem eftersom alla har med sig en inspelningsutrustning i omklädningsrummet. Mobbande klasskamrater kan göra en inspelning som dom lägger ut på nätet och som pedofiler utnyttjar. Så på sätt och vis har han rätt.
Citera
2017-10-15, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
Blev Soran mobbad i skolidrotten? Han verkar ha sjukt svåra minnen därifrån om man får gissa

Inavlade har ju ofta svårt med motoriken. Och som kurd är det ju vanligt, om inte regel, att gifta sig med kusiner. Så det kan ju vara svaret på detta märkliga ställningstagande.
Citera
2017-10-15, 16:45
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Jag tror faktiskt att Sorans åsikter om skolidrotten har en koppling till Islam. Nyanlända som kommer till Sverige brukar inte ta av sig badbyxorna i duschen. När dom har varit några år i Sverige så lär dom sig att göra det. Islam är enormt kontrollerande beträffande nakenhet i alla sammanhang utanför hemmet.

Om barn inte lär sig vara nakna tillsammans med andra barn, hur ska dom då kunna ligga med någon annan senare i livet? Å andra sidan har mobilerna blivit ett stort problem eftersom alla har med sig en inspelningsutrustning i omklädningsrummet. Mobbande klasskamrater kan göra en inspelning som dom lägger ut på nätet och som pedofiler utnyttjar. Så på sätt och vis har han rätt.
Du skämtar va?
Citera
2017-10-15, 18:02
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Du skämtar va?

Varför det? Det var ju Soran själv som drog igång den här diskussionen, eller? Det är ett faktum att invandrare från vissa muslimska länder har ett problem med nakenhet. Det är därför dom klär sina kvinnor från topp till tå med svarta dräkter i 40-gradig värme.
Citera
2017-10-17, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik

Hahaha skulle snarare gissa på att Soran lider av micropenis eller liknande om nakenhet inför andra är ett sådant oerhört trauma för honom.

Har snubben blivit hemlös på senare tid eller vad fan håller han på med oerhört ful hår och skäggväxt.

Det här är för övrigt också högintressant https://twitter.com/Nabila_AFR/status/919985409492385792
"Behrang Miri, Fredrik Virtanen och Martin Timell. Vilket svin outas härnäst? Låt rensningen börja!"

Svar av någon: "Soran Ismail, Timbuktu, Mårten Andersson, Genusfotografen... men ingen av dem är min historia så tänker inte outa offren."

Intressant indeed. Bortsett från Ismail, Timbuktu och Andersson skulle alltså någon som kallar sig genusfotografen ha ägnat sig åt sextrakasserier det har man ju aldrig hört om innan, en genusintersserad henkille som visar sig vara sexförbrytare, typ Virtanen, Göran Lindberg, Miri... eh vi har varit naiva.
Citera
2017-10-17, 22:58
Medlem
rotmospotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Hahaha skulle snarare gissa på att Soran lider av micropenis eller liknande om nakenhet inför andra är ett sådant oerhört trauma för honom.

Har snubben blivit hemlös på senare tid eller vad fan håller han på med oerhört ful hår och skäggväxt.

Det här är för övrigt också högintressant https://twitter.com/Nabila_AFR/status/919985409492385792
"Behrang Miri, Fredrik Virtanen och Martin Timell. Vilket svin outas härnäst? Låt rensningen börja!"

Svar av någon: "Soran Ismail, Timbuktu, Mårten Andersson, Genusfotografen... men ingen av dem är min historia så tänker inte outa offren."

Intressant indeed. Bortsett från Ismail, Timbuktu och Andersson skulle alltså någon som kallar sig genusfotografen ha ägnat sig åt sextrakasserier det har man ju aldrig hört om innan, en genusintersserad henkille som visar sig vara sexförbrytare, typ Virtanen, Göran Lindberg, Miri... eh vi har varit naiva.

Mycket tyder på att han är den som åsyftas i det här inlägget: https://www.instagram.com/p/BaWqX6Hg6-N/?taken-by=1337likes

Finns, som jag förstått det, ännu fler historier om honom i en hemlig grupp där tjejer outar sviniga killar. Inte medlem i den själv.
Citera
2017-10-18, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotmospotatis
Mycket tyder på att han är den som åsyftas i det här inlägget: https://www.instagram.com/p/BaWqX6Hg6-N/?taken-by=1337likes

Finns, som jag förstått det, ännu fler historier om honom i en hemlig grupp där tjejer outar sviniga killar. Inte medlem i den själv.
Intressant, men vad tyder på att det är han? Komiker och feminist det är ju typ 50 procent av alla komiker i Sverige eftersom, de är mer intresserade av att förkunna sina politiska ståndpunkter än att skämta. Hemlig grupp, varför detta hemlighetsmakeri? Kan folk inte bara lägga korten på bordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in