2017-10-15, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag tillhör dom som tror att polisen jobbar hårt med att försöka fastställa dödsorsaken, och från det knyta PM till mord. Deras anledning är att PM kan komma med nya historier, antagligen att skylla på KW, allt ifrån att hon fick ett panikanfall till att hon inbjöd till kinky sex.

Jag kan vara helt fel ute, och hoppas att polisen/rättsläkarna hittar dödsorsaken, samt att PM inte kan matcha den med ännu en historia.

Min fetning. Möller gick ju ut och sa specifikt att det inte är troligt att Madsen kommer med fler historier, när svenska journalister ifrågasatte hans tillgång till media. Likaså säger rättsläkarna ang sågen som hittats i havet, att "de ska ta itu med den" men att de inte har någon brådska. "Här skall inte vara några hastverk", som man citerade i tidningen. Så det är lugnt och metodiskt som gäller. Madsen sitter där han sitter. Och inget av det material de har säkrat kommer försvinna. Dödsorsaken är viktig, men främst för familjen.
Citera
2017-10-15, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, det verkar ju onekligen konstigt att dessa plagg inte skulle ha stoppats ner tillsammans med hennes andra kläder/skor. Hon verkar ju dessutom ha haft både strumpor och strumpbyxor. Oviktig info men ändock annorlunda?
Ankelsockor och tights tillsammans med kjol är väl inget konstigt? Om det nu är tights de talar om, när de talar om strumpbyxor. Men det är ju faktiskt inget viktigt, som du själv säger.
Citera
2017-10-15, 15:35
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Jo så är det nog men är inte epitetet ” superkändis” en efterkonstruktion av svenska medier?

"Superkändis" kan vara en överdrift. Men det är dock inte helt obefogat om Peter Madsen ser sig själv som en slags kändis och sitt namn som ett slags varumärke.

Det är en sak att bara synas i fackpress. Men han verkar ha synts flitigt i vanlig media också. Även i svensk (vanlig) media.

Då har man kommit upp lite i kändisstegen i alla fall.
Citera
2017-10-15, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Nej, man vet i princip inte var eller vem man är, styrs av röster etc. Madsen kan försöka med psykos, men det kommer inte rätten köpa.

Dessutom har han ju sagt att han fick en "suicidal psykose" EFTER händelsen. I hans första version dök Nautilus kl 20-22 och KW fick luckan i huvudet efter uppstigningen. Nu vet vi ju hela rutten och att N inte gjorde något dyk vid den tiden. Han hade nog aldrig föreställt sig att man skulle kunna kartlägga färden/dyken.
Citera
2017-10-15, 15:41
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte säkert. Det var mycket blod på platsen, det var en hel del adrenalin. Han rafsade åt sig det han såg och hade inte skallen med sig. Och när allt får samma färg (blodigt och jävligt) så är det inte helt lätt att få med sig rätt saker och lägga i påsen. Med tanke på hans bristfälliga städning i övrigt, så han var tvungen att sänka båten, kan jag tänka att brådska och adrenalinpåslag gjorde sitt till att han slarvade.
Ja, det är förstås ett alternativ; låt vara att funnet filmmaterial inte precis talar i denna riktning. - Och hur hamnade KW:s trosor i maskinrummet när PM bedyrat att de suttit fast i strumpbyxorna - som återfanns någonstans under det smala röret han sagt sig ha hissat upp henne genom efter att först ha bundit ihop hennes fötter?
Citera
2017-10-15, 15:49
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Nej, man vet i princip inte var eller vem man är, styrs av röster etc. Madsen kan försöka med psykos, men det kommer inte rätten köpa.

Precis det jag trodde. En person i psykos vet inte om att han har en psykos och inte heller skulle denne någon kunna säga att ” jag hade precis en psykos då jag begravde Kim till sjöss” i mycket nära anslutning till händelsen.
Citera
2017-10-15, 15:50
Medlem
Strumpbyxor och trosor kan ju ha åkt av i ett annat skede än övriga kläder och därför befunnit sig på annan plats ombord. Och det som dumpades var det som låg på en och samma plats och lätt att hitta.

När han väl 'städade' hade han det sannolikt stressat och hade mycket att hålla reda på och att göra.
Citera
2017-10-15, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det är förstås ett alternativ; låt vara att funnet filmmaterial inte precis talar i denna riktning. - Och hur hamnade KW:s trosor i maskinrummet när PM bedyrat att de suttit fast i strumpbyxorna - som återfanns någonstans under det smala röret han sagt sig ha hissat upp henne genom efter att först ha bundit ihop hennes fötter?
Just den biten är det nog ingen som funderar på längre eftersom hans lögn om luckan är synad.
Citera
2017-10-15, 15:52
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ankelsockor och tights tillsammans med kjol är väl inget konstigt? Om det nu är tights de talar om, när de talar om strumpbyxor. Men det är ju faktiskt inget viktigt, som du själv säger.

Nej, inte viktigt alls. Ja, tights och sockar är ju vanligt men jag har hela tiden uppfattat det som att hon hade strumpbyxor. Jag antar att det nog är vanligt ändå, och kanske beror på vad man har för skor?
Citera
2017-10-15, 15:56
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, vi har diskuterat om det kan vara troféer.

Det är nog mycket troligt att det är någon slags troféer med tanke på att allt annat fanns ju snyggt nedpackat och sänkt i havet.

RPU får visa hur illa det är ställt i skallen på PM och jag är rädd för att det är väldigt illa.
Citera
2017-10-15, 15:58
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ja, det verkar ju onekligen konstigt att dessa plagg inte skulle ha stoppats ner tillsammans med hennes andra kläder/skor. Hon verkar ju dessutom ha haft både strumpor och strumpbyxor. Oviktig info men ändock annorlunda?
"Strumpbyxorna" kan ha varit av typen tights/leggings, med eller utan fot, och ovanpå detta ett par kortare "skostrumpor".
Citera
2017-10-15, 15:59
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Hur menade han att trosor/strumpbyxor kasat av Kim om han samtidigt säger att han bundit anklarna? Jag har tänkt på detta länge och postat det i början av min FB karriär men aldrig fått något svar. Det kanske finns massa info om just detta men jag har inte sett någon. Jag har såklart inte kammat igenom allt som skrivits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in