Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-20, 18:39
  #31933
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag skulle inte förvåna mig om Madsens pappa har förgripit sig på honom under hans barndomsår. Pappan slog de andra syskonen men Madsen slapp den behandlingen. Pappan "älskade" sin pojk på det sjuka sätt som föräldrar som begår incest gör. Det skulle kunna förklara Madsens förvridna sexualitet. Kanske byggde han upp ett hat mot modern som han ansåg var skulden till detta. Inte sällan skuldbeläggs den andre föräldern som inte är förövare för att inte ha funnits där och skyddat den utsatte. Sen applicerar han hatet vidare på alla kvinnor som triggar likheten till modern. Som hobbypsykolog så tror jag att detta är vad som hänt.
Inte omöjligt alls.
Citera
2017-10-20, 18:43
  #31934
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
För att inte tala om att "knulla någon" med en kniv rätt in i vagina. Och sticka i buk och bröst. När personen dessutom är levande. Vilket vi inte har helt klart för oss än. Fy fan. Snacka om sargad.. För övrigt så styckar inte rättsmedicinare sina objekt. De behandlar kropparna med respekt.

Ja, så fruktansvärt.

Ja, jag vet att de inte styckar sina objekt, jag körde dumt nog på med samma ord. 🙄🤦🏼‍♀️
Citera
2017-10-20, 18:44
  #31935
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Appappapp.... Diagnos är inte satt än. Och vi, inte du och inte jag, kan säga att han är fullfjädrad psykopat. Han beter sig som en sån i det här fallet. Och han beter sig knepigt och konstigt i andra fall. Men från det till en diagnos är det långt. Vi har ju faktiskt inte facit

Du har rätt, vi kan inte ställa diagnos, bara fundera.
Citera
2017-10-20, 18:48
  #31936
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man ser sånt allmänt ute också. Själv har jag en liten susning hur de funkar. Men det är så otroligt komplext så det går ju inte att säga att någon är så eller så. Jag ser med spänning fram emot att få ta del av den eventuella diagnosen som kanske kan förklara den här komplexa människan. Tycker mest synd om bröderna, brorsbarnen och hans kära hustru (kone).

Madsen verkar inte haft särskilt frekvent kontakt med sina syskon eller deras familjer. Bortsett från att en bror försökt hålla kontakt och bjudit hem honom t.ex. till jul, men Madsen själv föredragit verkstaden istället. Men inte mycket som framgått av vad jag kunnat se.

Det var väl den brodern som besökte honom i fängelset och sedermera tog helt avstånd från honom när torson dök upp. Under uppväxten levde dom ju helt separerade från varandra pga pappans inställning både till frun men också verkade som att pappan bestraffade bröderna som flyttat med mamman. Märklig uppväxt, minst sagt.

Enda beskrivningen finns väl i "Boken om Madsen".

Eller, finns det annat?
Citera
2017-10-20, 18:50
  #31937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Madsen verkar inte haft särskilt frekvent kontakt med sina syskon eller deras familjer. Bortsett från att en bror försökt hålla kontakt och bjudit hem honom t.ex. till jul, men Madsen själv föredragit verkstaden istället. Men inte mycket som framgått av vad jag kunnat se.

Det var väl den brodern som besökte honom i fängelset och sedermera tog helt avstånd från honom när torson dök upp. Under uppväxten levde dom ju helt separerade från varandra pga pappans inställning både till frun men också verkade som att pappan bestraffade bröderna som flyttat med mamman. Märklig uppväxt, minst sagt.

Enda beskrivningen finns väl i "Boken om Madsen".

Eller, finns det annat?
Jag har letat, men inte funnit så mycket. Men intervjuer kommer ju ske, och har skett, med både de närmaste vännerna och familj, och de mer perifera bekanta. Så... bara att vänta och se vad man kommer fram till
Citera
2017-10-20, 18:52
  #31938
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag läste "andra pappor". Men det kan ju även vara en groda från journalister. Inte viktigt i och för sig.
Jag tycker det är viktigt att inte fara med osanningar.
Citera
2017-10-20, 18:53
  #31939
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
En mycket ung Madsen. Glasögon till höger bakom killen som börjar prata.:

1.01 ca

https://youtu.be/yyqLPBkMl_g
Citera
2017-10-20, 18:58
  #31940
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Dagligen. Vi var en kärnfamilj. Och absolut hade jag en normal förälder när den andra var ganska onormal. Så det är ju skillnad. Att Madsen inte tyckte det var så märkvärdigt att mamma inte fanns där efter sex-årsåldern visar ju hur skadad han blev.

Så hade jag också det. Kärnfamilj med en normalish och en lite mindre så.

Ja, så blev jag ju inte heller helt normal heller.eller🙄😁
Citera
2017-10-20, 19:01
  #31941
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag tycker det är viktigt att inte fara med osanningar.
Med tanke på tidningar, journalister som tolkar osv, så är det alltid svårt att få den röda tråden. Presskonferenserna ger heller inte några detaljer. Så man får lita på det man läser, med en skopa salt. Och en pappa, eller flera pappor, har eg inte med saken att göra. Kan jag tycka i alla fall.
Citera
2017-10-20, 19:01
  #31942
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Otroligt så många autodidakta psykiatriker som finns härinne. Att alla här har fullt klart för sig hur Madsen fungerar. Helt fantastiskt.
Det är för att alla är dårar, då är man väldigt intresserad av psykologi🙄😆😂😂😂
Citera
2017-10-20, 19:02
  #31943
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Så hade jag också det. Kärnfamilj med en normalish och en lite mindre så.

Ja, så blev jag ju inte heller helt normal heller.eller🙄😁
Vad är "normalt"? Så länge vi är goa och snälla mot våra nästa så kan jag tycka att man har lyckats Sen att vi har våra knepigheter för oss kanske man kan tolka som charmigt
Citera
2017-10-20, 19:10
  #31944
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
En mycket ung Madsen. Glasögon till höger bakom killen som börjar prata.:

1.01 ca

https://youtu.be/yyqLPBkMl_g
Vilken samling nördar.
Peter hade en väldigt undanskymd roll men han ser ut att vara lite yngre än de andra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback