2017-10-15, 13:36
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
PM skulle väl inte skjuta upp någon raket inom överskådlig tid, så varför han skulle bygga en ramp, i ubåten dessutom, samma dag som han skulle ut med KW, är då en gåta.

Att han glömde underkläderna kan ju vara att de togs av på annat ställe än resterande plagg i ubåten och blev kvar där. De hittades i maskinrummet men dit kan ju iofs vattnet fört dem.

Jag tror att mordet var planerat, men hafsigt planerat, liksom PMs övriga förehavanden.

Att trosor och strumpbyxor blev kvar i ubåten var inte avsiktligt. Kanske tänkte han först behålla dem, och glömde dem sedan i stressen som ledde fram till att han konstaterade att det blivit så grisigt att han behövde sänka ubåten för att den skulle städas ren från spår. Eller så missade han dem redan i sin sadistiska upphetsning medan han begick sitt brott.

Det viktiga jag ville påpeka är dock att strumpbyxorna låg under luckan, medan trosorna låg långt inne i ubåten. Ingen vattenström separerar kläder på ett sådant vis.
Citera
2017-10-15, 13:37
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
PMs kalsonger? Ingen har väl skrivit om hans kallingar? Eller annan typ av byxor. Däremot har han bytt sin skitiga overall till en ny fräsch efter dådet. Om de tagit in hans gamla overall, eller om han dumpat den i havet har jag ingen aning om. Men har ett svagt minne att den gamla overallen togs in för kriminalteknisk undersökning, men det låter jag vara osagt.

Jag har inte heller hört/läst om några kalsonger? Nej, det är nog påhittat av letsdoit☺️
Citera
2017-10-15, 13:38
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den tredje mannen är något som nån här på forumet spekulerade fram. Någon som inte vill att Madsen skall vara skyldig till det här dådet. Dvs Madsen är ängeln som försökte ge Kim en värdig begravning, nån plockade upp kroppen, styckade henne och satte på sänken. Så det är enbart fabuleringar från en skribent här.
Tack. Nog bör man kunna anse det möjligt egalt sannolikt för Madsen att tråckla vidare i sådan bana utan att fördenskull själv hoppas på det, friande dom och faktisk oskuld. Hoppas dansk rätt ser kallare på saken.
Citera
2017-10-15, 13:40
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Låter detta rimligt..? Vad skulle han bygga för ”plateau nede i ubåden”?

Nej, det låter inte rimligt. Jag påpekade bara varför den nödlögnen inte ens är trovärdig om han kunde visa att han hade gått ner i ubåten för att snickra lite, eftersom han påstod att han sedan hängt tillbaka sågen.

Att han påstått sig ha hängt tillbaka sågen, binder honom dessutom till att vittnesuppgiften är korrekt. Han bar ner sågen i ubåten, inför ubåtsfärden med KW.
Citera
2017-10-15, 13:41
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Jag tror att mordet var planerat, men hafsigt planerat, liksom PMs övriga förehavanden.

Att trosor och strumpbyxor blev kvar i ubåten var inte avsiktligt. Kanske tänkte han först behålla dem, och glömde dem sedan i stressen som ledde fram till att han konstaterade att det blivit så grisigt att han behövde sänka ubåten för att den skulle städas ren från spår. Eller så missade han dem redan i sin sadistiska upphetsning medan han begick sitt brott.

Det viktiga jag ville påpeka är dock att strumpbyxorna låg under luckan, medan trosorna låg långt inne i ubåten. Ingen vattenström separerar kläder på ett sådant vis.
När ubåten fylldes med vatten kan väl allt löst ha flutit omkring.
Citera
2017-10-15, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Tack. Nog bör man kunna anse det möjligt egalt sannolikt för Madsen att tråckla vidare i sådan bana utan att fördenskull själv hoppas på det, friande dom och faktisk oskuld. Hoppas dansk rätt ser kallare på saken.
Danskarna var på tårna redan innan ubåten siktats. Så de har ganska klart för sig vid det här laget vad som hänt. Och Madsen har numera noll trovärdighet. Så det spelar ingen roll vad han säger, om det nu inte blir ett fullt erkännande där han dessutom erkänner innehavet av tortyrfilmerna samt styckningen. De senare har han ju heller inte erkänt. Idioten.
Citera
2017-10-15, 13:42
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Vet inte om det handlar om samma fenomen, men det förekommer emellanåt sådan sadism gentemot hästar, då folk (män får man förmoda) tar sig in i hagar och knivskär ston i slidan.

Det är samma fenomen.
Citera
2017-10-15, 13:43
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
När ubåten fylldes med vatten kan väl allt löst ha flutit omkring.

Hur blev då strumpbyxorna kvar under luckan, medan trosorna fanns långt inne i båten?
Citera
2017-10-15, 13:43
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Kanske Madsen blir mer samarbetsvillig om polisen säger "Kan Madsen vara så hygglig, att Madsen ger en förklaring till allmänheten..."

Detta är ju inte i sig uppseendeväckande om så vore fallet. De talar ju till någon, en person med för och efternamn. Det vore märkligare om tex Jens Möller sa ” nu ska Jens Möller ställa en fråga....” och alltså pratade om sig själv i tredje person. Detta är mycket ovanligt.

Slut på språklektionen. Nästa gång tar jag betalt☺️
Citera
2017-10-15, 13:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Du menar väl KW:s strumpbyxor , eller hur?
Det här rapporterades från byrätten:
Citat:
Ursprungligen postat av Pressuppgifter
- Blodet og strømpebukserne er fundet det sted, hvor Peter Madsen sagde, at Kim Wall lå, da hun faldt ned, siger anklageren.
- Der er desuden fundet hår og blod på toilet/baderummet, og i maskinrummet er der fundet et par trusser, som vi har forlagt Peter Madsen, siger anklageren.
Citera
2017-10-15, 13:49
Medlem
gubbroras avatar
Flera skribenter har använt begreppet överlagt mord. Det begreppet finns inte så vitt jag vet i Sverige. Mord är Mord annars är det dråp eller möjligen vållande till annan död.

Madsen kan naturligtvis påstå vad som helst i förhör eller under en rättegång. Han har dock två problem som han har svårt att komma undan. Han är avslöjad som lögnare och rätten vet att han ska tillmätas en mycket låg trovärdighet. Det var bevisligen bara två personer inblandade Madsen och Kim. En lever och en död och skändad. Den som lever har visat ett påtagligt intresse för att tortera och skända kvinnor.

Det vill mycket till för att Madsen ska komma upp med en trovärdig historia som förklarar det som hänt och samtidigt visar att han är oskyldig.
Citera
2017-10-15, 13:50
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det här rapporterades från byrätten:

Forlagt=förekommer

Inte tillhör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera