Citat:
Ursprungligen postat av
diva59
Nej det tror inte jag heller, det jag menade är att det, från hans sida sett, inte då går att bevisa överlagt mord. Vi får se vad hans kommande förklaring blir, han kanske inser att han måste vidgå styckning. Precis som du säger måste allt ses i sitt sammanhang och sannolikhet.
Jag tror det går att bevisa. Dvs allt sammantaget visar på överlagt mord: han tar med en såg till ubåten. Samma såg (förutsätter jag nu) slänger han i sjön efter dådet. Han slänger hennes kläder som han lagt i en påse. Han lägger huvudet i en påse och dumpar vissa kroppsdelar i sjön. Han gör sig även av med sin egen mobil, som troligen har en hel del komprometterande bevis i sig. Jag tror inte det finns en chans att han kommer undan rubriceringen överlagt mord.
Han har tortyrfilmer i sin dator. Han har knivstuckit henne i bröstkorgen när hon levde. Hon var sannolikt levande när han brutalt stack kniven i och runt hennes könsdelar. Antingen förblödde hon där och då, eller så avled hon när han skiljde huvudet från kroppen. Han var inne på tortyr.
Att få uppleva det själv och inte bara på film. Då hade det ju varit förödande för honom om hon dog innan. Jag tror också att vissa saker såsom buntband och sänken funnits ett tag i ubåten av den enkla orsaken att när den dagen kom och han skulle få en ensam tjej i båten, då skulle det vara dags för honom att få uppleva det ultimata. Den sjuka jäveln.