2017-10-15, 00:53
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
De har allt de behöver. KW var ombord på ubåten. Hon dog p g a kraftigt våld. Hennes inre hittas utsmetat på PMs overall. Själv hittas hon i delar i havet.

Hur ska det inte bli mord, tänker du?

Du ska svara på hur KW dog först sen tillstår han att han haft kontakt med kroppen, och detta via sin advokat. Han begravde henne till havs. Blod har han berättat om och DNA kan finnas i hans nacke samt resten också. Det hade varit en helt annan femma om han nu sagt att han aldrig rört henne. Så där är det liksom inga självklarheter mer än till griftefridsbrott just nu. Du påstår att hon dog av kraftigt våld, men var är det rättsmedicinska utlåtandet?
Citera
2017-10-15, 00:55
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men de vet väl inte om hon redan var död när hon styckades och hennes inre smetades ut över PMs overall?

Det var delen innan: Hon dog p g a kraftigt våld.
Citera
2017-10-15, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Misstänkt för mord är det korrekta och häktad fram till 31 okt, och för tillfället genomgår han en sinnesundersökning. Lika viktigt det om du frågar mig i och med påföljden.
Åklagaren har bevisbördan när det är dags för förhandling och åtal har väckts. Hur jävla stor elefanten än är så ska åklagaren bevisa att Madsen dödade KW och att han hade uppsåt.

Tack! Visst, Åklagaren verkar helt medveten om bevisbördan. Men indicerna är redan i dagläget graverande för Madsen, så oavsett tror jag han kommer att fällas för mord.
Citera
2017-10-15, 00:57
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det har varit häktningsförhandling men åtal är än inte väckt vad jag sett.

Det har både varit häktningsförhandling och omhäktningsförhandling, om 2-3 veckor är det ytterligare en.
Citera
2017-10-15, 00:57
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
I USA har man jury, jag tror inte att man har det systemet i Danmark. I Sverige har vi nämndemän.
vad utgör nämndemännen?
Citera
2017-10-15, 00:58
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Du ska svara på hur KW dog först sen tillstår han att han haft kontakt med kroppen, och detta via sin advokat. Han begravde henne till havs. Blod har han berättat om och DNA kan finnas i hans nacke samt resten också. Det hade varit en helt annan femma om han nu sagt att han aldrig rört henne. Så där är det liksom inga självklarheter mer än till griftefridsbrott just nu. Du påstår att hon dog av kraftigt våld, men var är det rättsmedicinska utlåtandet?

Nej, det fanns rester av hennes inre delar på PMs overall.

Knivhugget i bröstet fick hon garanterat när hon levde, och de övriga huggen strax före eller efter döden.

Ni vill leka djävulens advokat, men det finns inte utrymme för alternativa händelseförlopp. PM är bunden till allt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det har han inte råd med. - Han har ju bett om både miniräknare, papper och penna - och han pratar f.n. bara med sin fru och sin advokat. - Jag tror han står inför sitt livs viktigaste kalkyl.
Det här hade gått mig förbi, tack!

Frun talar alltså med honom.. :/ Undrar om hon försöker tro att han är oskyldig.

Och, miniräknare. Spännande.

Sitt livs viktigaste kalkyl. Så kan man säga. Ska han beräkna sannolikheter eller hållfasthet.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack! Visst, Åklagaren verkar helt medveten om bevisbördan. Men indicerna är redan i dagläget graverande för Madsen, så oavsett tror jag han kommer att fällas för mord.

Jag håller med om att det är graverande och att han är en stor elefant i rummet som man inte behöver anstränga sig stort för att inse vad han gjort, men jag vet att i en domstol måste man ha lite till för mord. Danmark är ingen underutvecklad rättsstat så även om man har indicier ska det finnas både uppsåt och i alla fall en underbyggd förklaring till hur han dödade henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Nej, det fanns rester av hennes inre delar på PMs overall.

Knivhugget i bröstet fick hon garanterat när hon levde, och de övriga huggen strax före eller efter döden.

Ni vill leka djävulens advokat, men det finns inte utrymme för alternativa händelseförlopp. PM är bunden till allt.

Ja, och det bevisar griftefrid. Nej, man har inte konstaterat när hon fick sticken och det duger inte att skriva innan efter eller under utan det ska vara precist i så fall . Det är inte Uganda nu utan Danmarks rättsväsende.
Citera
2017-10-15, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
PM har redan gett ett skäl till att använda en fogsvans på u-båten: det rörde något med rampen för den raket som planerade fyras av. - Men sedan sade han sig ha hängt tillbaka sågen på sin plats i hangaren.

Själv kan jag tänka mig goda skäl att ha såväl en fogsvans som en metallsåg ombord; det kan uppkomma situationer då man behöver kapa både trä och järn, och ett par tunna sågar tar minimal plats. Hur som helst bör han ha haft en mindre verktygslåda och äv. andra hjälpmedel, reservdelar mm.

VAD i en ubåt skulle han behöva såga i av trä ? Har du varit i en ubåt ?
Möjligen kan brits och ev durk vara i trä men ALLT annat är i metall/stål.

Tror du han skulle såga och snickra ihop en flotte eller Friggebod ? En kista till KW ?

Andra former av sågar JA - t ex bågfil är fullt rimlig att ta med. Fogsvans -nej.
Men du får tro vad du vill.
Citera
2017-10-15, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Var skulle denna tuffa utmaning komma ifrån menar du?
Visst finns det stora buntband. Det finns även stora käftar hos flashbackanvändare. I alla fall så länge de är anonyma. Sen blir de lite lenare i tugget. Eller vad tror du?

Ja, det finns olika storlekar, och många användningsområden, fantasin är bara begränsande..

Gemensamt för användning vet de flesta, och eftersom PM främst är en praktikens man, hade han säkert hittat många, så det låg nog några i Ubåten, den "ständiga" projektet....
Citera
2017-10-15, 01:03
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ja, och det bevisar griftefrid. Nej, man har inte konstaterat när hon fick sticken och det duger inte att skriva innan efter eller under utan det ska vara precist i så fall . Det är inte Uganda nu utan Danmarks rättsväsende.

Trams. Hon hade inte hugg i bröstet när hon klev ombord på ubåten, och får man inte hjälp dör man av det.
Citera
2017-10-15, 01:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Det är nog få i tråden som tvekar på att åklagaren har koll på bevisbördan. Vad som är uppenbart är att några i tråden inte har koll på det... Någon uttrycker att "domstolen ska föra i bevis", du yrar om att det är klart, som om han vore åtalad och dömd.

Förstår du inte när man påpekar något på ett artigt och adekvat sätt till dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in