2017-10-15, 00:42
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Hur många buntband har du använt i ditt liv? De är små, ibland, men det finns också riktigt stora! Vet du hur man gör, när man använder ett buntband, ens? Beskriv, isf., och inse att jag vet exakt, du har en ganska tuff utmaning....

Var skulle denna tuffa utmaning komma ifrån menar du?
Visst finns det stora buntband. Det finns även stora käftar hos flashbackanvändare. I alla fall så länge de är anonyma. Sen blir de lite lenare i tugget. Eller vad tror du?
Citera
2017-10-15, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har de väckt åtal?!?!
Nej, Jag snubblade uppenbart anklagad var det korrekta, Korrigerat.
Senast redigerad av Remark 2017-10-15 kl. 00:50.
Citera
2017-10-15, 00:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
/.../ Nu undrar man ju vad det finns för anledning att just ha en fogsvans (träsåg) på en ubåt ?
Jag kan inte komma på en enda. Så den är väl medtagen enkom för att såga Svenska.

(Och NEJ. man sågar inte något av metall med en fogsvans)
PM har redan gett ett skäl till att använda en fogsvans på u-båten: det rörde något med rampen för den raket som planerade fyras av. - Men sedan sade han sig ha hängt tillbaka sågen på sin plats i hangaren.

Själv kan jag tänka mig goda skäl att ha såväl en fogsvans som en metallsåg ombord; det kan uppkomma situationer då man behöver kapa både trä och järn, och ett par tunna sågar tar minimal plats. Hur som helst bör han ha haft en mindre verktygslåda och äv. andra hjälpmedel, reservdelar mm.
Citera
2017-10-15, 00:45
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, Jag snubblade uppanbart anklagad var det korrekta,

Misstänkt för mord är det korrekta och häktad fram till 31 okt, och för tillfället genomgår han en sinnesundersökning. Lika viktigt det om du frågar mig i och med påföljden.
Åklagaren har bevisbördan när det är dags för förhandling och åtal har väckts. Hur jävla stor elefanten än är så ska åklagaren bevisa att Madsen dödade KW och att han hade uppsåt.
Citera
2017-10-15, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han har egentligen bara ett val: Att hålla fast vid sin version 2 och fortsätta hävda olycksscenariot. Alla ev. skador som kan bevisas ha uppkommit före döden måste KW ha åsamkats till följd av det handlösa fallet genom röret. Golvet hon hamnade på var dessutom överbelamrat av olika verktyg eftersom han höll på med en mindre reparation som KW t.o.m. hunnit fotografera.

Det kommer att utmynna i att X (eller X och Y) har bärgat KW; hon saknade helt påsatta tyngder då han begravde henne; det är t.o.m. troligt att hon pga sin klädsel haft en viss flytkraft; detta tänkte han inte på i sitt uppgivna tillstånd. - Allt DNA från PM kan härröra från hans hantering av kroppen, och han bar henne också på ryggen och kan då ha fått hennes vävnad, hår mm överfört på sig. De avsågade rören, buntbanden, filmerna... kan knytas till hans hangar som åtskilliga personer haft tillträde till. Han har bevisligen också många fiender. - Hittar man hans fingeravtryck på en såg kan denna ha använts av honom själv men sedan lånats/stulits ur hangaren. Den verklige gärningsmannen (-männen) finns att söka i hans omedelbara närhet, och han skulle inte bli förvånad om det handlade om någon patologiskt svartsjuk kvinna han tidigare avvisat.

På åklagarens insinuanta fråga om det kan ha varit ryssarna som plockat upp KW kan invändas att åtskilliga fritidsbåtar varit ute vid tidpunkten samt att han hade vant sig vid en viss uppmärksamhet i form av att olika personer brukade följa hans förehavanden med sin u-båt. Det är alls inte omöjligt att en sådan person sett att han kastat något över bord och blivit nyfiken; "räddat" en död kvinna och sedan använt henne för egna syften.
Ja, han borde fortsätta blåneka men jag gissar att han inte gör det utan att han kör en Mats Alm och snor in sig.
Citat:
Men för hur många gånger som helst nu;

HÄNDELSEFÖRLOPPET är inte givet. Han kan hävda att hon efter att de dykt, tog av sig alla sina kläder och sa; "gör vad du vill med mig, jag är vrålkåt"........Såklart var det inte så, men problemet utan en fastställd dödsorsak, VAD HÄNDE??!!

Indicier om att det bara var han och hon ombord, är inga indicier, även om de flesta av oss inser att han gick på och tog hennes liv. Det är två olika saker, hur svårt kan det vara att förstå det????
Ja alltså om du läst vad jag skrivit så tror jag alltså att de visst kommer att kunna fastställa dödsorsak och pussla ihop mer eller mindre hela förloppet med all stöd-bevisning. Beroende på kvarlevornas skick och rättsmedicinska skickligheten kan de även komma fram till att vissa skador tillfogats före dödens inträffande, och andra efter, om så är fallet. Vilket jag tror.

Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
De är vanligtvis anonyma och blir på sin höjd omtalade efter brottet begåtts. Få, om någon, mördare tillika sexualsadist hittills, är så väl dokumenterade i sitt liv innan brottet som offentliga och avvikande personer; filmade i massor av videor och dokumentärer, omskrivna i böcker, bloggare och välkända av många som besökare på obskyra klubbar exempelvis. All info som redan fanns på nätet om honom samt den udda brottsplatsen. Annars, som någon sa, relativt medioker i sitt modus operandi
[COLOR=#FFFFFF]Spara[/COLOR]
Verkligen! Och det var jag som sa att han är en dussintyp, i sin gengre, så jag håller med o det också
Citera
2017-10-15, 00:48
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Ja, han borde fortsätta blåneka men jag gissar att han inte gör det utan att han kör en Mats Alm och snor in sig.
Ja alltså om du läst vad jag skrivit så tror jag alltså att de visst kommer att kunna fastställa dödsorsak och pussla ihop mer eller mindre hela förloppet med all stöd-bevisning. Beroende på kvarlevornas skick och rättsmedicinska skickligheten kan de även komma fram till att vissa skador tillfogats före dödens inträffande, och andra efter, om så är fallet. Vilket jag tror.

Verkligen! Och det var jag som sa att han är en dussintyp, i sin gengre, så jag håller med o det också

Inte på långa vägar är han en dussintyp och definitivt inte i Danmark.
Citera
2017-10-15, 00:49
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Igen, många gånger nu, men "kalla fakta". Rätten måste bevisa en dödsorsak, och förmodligen en trolig händelse-kedja till det ( indicier).

Att du kallar det för "bevisning" att det fanns vittnen som såg KW kliva ombord, är INTE samma sak som att PM tog livet av henne. Alltså, HUR svårt kan det vara att förstå, att rätten behöver dels hållbara bevis för hur hon dog, dels hållbara bevis för att PM är gärningsman!!!!

Ja, fälld lär han bli, för grov ( grotesk) skändning av lik, men, igen, för att ha mördat, är det en del steg som återstår, iaf. på basis av vad vi i allmänheten vet.

De har allt de behöver. KW var ombord på ubåten. Hon dog p g a kraftigt våld. Hennes inre hittas utsmetat på PMs overall. Själv hittas hon i delar i havet.

Hur ska det inte bli mord, tänker du?
Citera
2017-10-15, 00:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Nej, Jag snubblade uppanbart anklagad var det korrekta,

Det har varit häktningsförhandling men åtal är än inte väckt vad jag sett.
Citera
2017-10-15, 00:51
Medlem
Citat:
Är du både blind och döv? Troligen. Madsen är sedan ett tag åtalad för mord, domaren gick helt på åklagarens linje utan att tveka. Sedann har indicierna fullständigt rasat in.

Du vet väl att det finns ett flertal fall som har varit rena indiciemål som lett till fällande dom. Många med betydligt färre indicier än i detta fall.

Du får det att låta som att det är svart eller vitt som gäller. Det är inte överensstämmande med verkligheten. Oavsett hur önskvärt det skulle vara. Madsen är så inmålad i indicier i sin utbåt (brottsplats), där ingen än PM och Kim varit, som en Mördare någonsin kan bli.

Jag önskar bara PM bort från gatorna, för evigt. Att han är MISSTÄNKT för mord, är inte samma sak som att han är ÅTALAD för mord, du har noll koll på de juridiska begreppen, försök läs på eller kommentera mer återhållsamt!!!!!

Så, kommentaren, "blind eller döv", slog tillbaka som en blixt, på en ignorant, du, som inte förstår så mycket/ kan så mycket....den ägnar inte jag så mycket tid till, du får lära dig lite enkla fakta på egen hand, och sedan komma tillbaka och kommentera....

Tills dess, lev i din "fake-värld", om du känner dig nöjd med den...
Citera
2017-10-15, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Inte på långa vägar är han en dussintyp och definitivt inte i Danmark.
Detta brott är faktiskt som ur manualen, om de haft en sådan. Likaså är personlighetstypen också typisk, även om han naturligtvis har sitt personliga kluster av diagnoser. Även om de, som tur är, inte är så många. Det är en annan normalitet, så att säga. Han är har tagit och fått mer plats bara.
Citera
2017-10-15, 00:52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
De har allt de behöver. KW var ombord på ubåten. Hon dog p g a kraftigt våld. Hennes inre hittas utsmetat på PMs overall. Själv hittas hon i delar i havet.

Hur ska det inte bli mord, tänker du?

Men de vet väl inte om hon redan var död när hon styckades och hennes inre smetades ut över PMs overall?
Citera
2017-10-15, 00:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Det har han inte råd med. - Han har ju bett om både miniräknare, papper och penna - och han pratar f.n. bara med sin fru och sin advokat. - Jag tror han står inför sitt livs viktigaste kalkyl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in