Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
Vad du i klartext ger uttryck för här ovan är alltså att du inte delar min tes att SD tappar väljare när media kablar ut nonsens och substanslösa person-påhopp utan istället menar att SD tappar väljare när media kablar ut nonsens och substanslösa person-påhopp?
Du kan verkligen få till en komplicerad mening som inte går att förstå. Men att saker jag framför, är oklara för dig, förstår inte jag.
Det jag menar är att det pågår mycket i Sverige och i väljarkåren som inte har med Hanna Wighs utspel att göra. Det är en rörlighet bland väljare som inte kan förutses, lika enkelt som förr i tiden, när folk svarade ärligt på en väljarundersökning.
I detta fall har media agerat domstol, och det borde vara självklart att anklagelser om våldtäkt bara ska avhandlas i domstol, och inte i olika obskyra forum där journalister är domare. Det vi ser är journalister med noll koll på vad som är bevis och en parts utsaga.
Hur vidrig folk än uppfattar Linus Bylund så ska han inte behöva tolerera detta spektakel. Nästa gång kan det hända en man alla upplever som trevlig.
Alla brott ska polisanmälas, och i detta fall ser vi en kvinna där inget hindrade henne från att gå till polisen då hon saknar normal blyghet. Hon är inte rädd för att slåss och i övrigt provocera, så visst finns det varningsklockor, när man ser medias vinkling, vilka journalister som ägde storyn, och hur snabbt storyn ebbade ut.