Citat:
Ursprungligen postat av
Dockland
Somliga ser Peter som en ingenjör och med huvudet på skaft, oerhört teknisk, begåvad och intelligent.
Jag ser Peter som en fjunig 15-åring som trimmar sin moped i föräldrarnas garage. Han kan sin kolv, men när det börjar diskuteras geometri och kvantfysik känner jag att Peter dribblas upp på läktaren i fråga om kompetens.
När Peter inte förstår, kan han låtsas begripa och om och när Peter blir ifrågasatt om han förstår blir han en dull boy.
Han projicerar detta genom att vara kontroversiell i sina gärningar, ubåt, raketer, "conquer the world without a dime" och så vidare. Peter är drömmaren, möjligtvis också manipulatör för finansiering och charmig.
Han backas hyfsat av auktoriteter inom området men är inget affärsgeni.
Kanske rent av trotsig och försöker vara en Steve Jobs som började i ett garage, enligt myten. Kritisera everyhopa som skapar friktion och kanske ett uns av sunt förnuft i hans imaginära utsväverier. Gör sig omöjlig och folk faller av projekten som gulnande asplöv i oktober.
Han är nog en duktig regissör, men kanske inte entrepenör, även fast han de facto varit med att skapa dessa ubåtar. Det är en bragd i och för sig, men han överskattar sig själv och sin förmåga. Majestätiskt.
Det verkar ha börjat när han var en tonåring. Det jag inser när man blir äldre är att det som fungerade när man var barn fram tills 30 årsåldern fungerar inte sen. Jag tänker då på 30-årskrisen som kommer när man inser att det blir inte så mycket mer. Livet hinner i kapp med familj och försörjningsbörda och tankar om framtiden, pensioner och andra vardagliga saker.
När Madsen var ung var han en rolig prick i en annan tid. Då hade han stora planer som alla blivit pannkaka. Nu är ha en sliten gammal gubbe utan inkomster, och inarbetad pension.
Det som är märkligt är hur han fortfarande kunde dupera media om att han var en stor
raketforskare, i dagarna innan sanningen kom fram. Ordet raketforskare har ju varit uppe i debatten , när vi talar om vad som utlovades i form av arbetskraft från kriget i Syrien, och att det sen bidde ingenting. Bara kronvrak och lågutbildade!