2017-10-14, 12:19
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Självklart kan du inte ta med domar som inte överklagas, du måste ju hålla dig till de som överklagas och går vidare. Lite svårt att prata ändringsfrekvens på domar som ingen av partnerna önskar en ändring på eller?!!

Skälet till att inte överklaga kan naturligtvis vara att Tingsrättsdomen är välskriven och att man bedömer det som utsiktslöst att överklaga Men kom nu med siffror för Danmark
Citera
2017-10-14, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ztella
Är strypning avfärdad som dödsorsak?

Det tror jag inte, man har inte fastställt någon direkt dödsorsak ännu, såvitt jag vet.
Citera
2017-10-14, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det ska bli intressant när man startar upp rättegången.
Och undrar hur glad han blir när han inser att de i rätten är inte intresserade av hans historier.
Skulle vilja hört hans tankar när förhörsledaren klev in i rummet och startade upp samtalet, för sen släppa bomben att Kim inte har de skador han sa.

Jag är lite fundersam på om inte han gjort något tidigare, för denna extrem eskalering är extremt korkat.
Och är väl inte otroligt att han tränat sig fram till denna.

Ja, han kommer att marginaliseras i rätten, tur att han inte kommer att ha en skiftnyckel i näven, för då skulle den flugit genom salen, garanterat.

En nolla lär sig inte av misstag, kanske kan han ha mördat förut, jag håller en slant på att detta var hans första, och enda, mord.
Citera
2017-10-14, 12:26
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det handlade om ett annat fall som Remark länkade till.

Ok.

Men jag har läst flera postare nämna detta med hans blixtlås?
Citera
2017-10-14, 12:29
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Karaktären PM är omskriven på FB i denna tråd. Han ville ha uppmärksamhet i kombination med bekräftelse på sin egen förträfflighet. De två tidigare specialintressena U-båtar (krigshistoria) och raketer ( rymden) var på ett starkt sluttande plan, nästan borta, vad gällde bekräftelse på hans förträfflighet.

Den nya planen var att på något sätt utmana rättsväsendet, som, enligt honom, var idiotiskt och emot honom. Han använder sin U-båt för att begå "det perfekta brottet", och ser i sin uppsida sig själv sitta i centrum i rättssalen, eller som vittne få briljera. Han är i rättssalen, och har full kontroll.

Vi vet hur det gick med planen. Förmodligen var han precis så här klantig och ignorant i de andra två livsprojekten också, men en massa medarbetare stöttade upp så att det iaf. blev en båt, som fungerar hjälpligt, och en raket, som flög upp en bit i atmosfären.

MEN, när han skulle göra ett "projekt", det perfekta brottet, ensam, då blottades hans naiva okunskap, på ett uppenbart sätt. Hans hafsiga planering, taffliga genomförande och uttalanden i rätten, visar på NOLLAN PM!

Ja, jag håller med dig i detta. Han har ju tidigare malt på om att han vill utmana rättsväsendet. Nu blev det ju istället rättsväsendet som kommer att utmana honom. Den Ignorante Madsen.
Citera
2017-10-14, 12:31
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag svarade dig fel, sorry. Läste inte det Remark skrev ordentligt. Jag har heller inte läst om något blixtlås angående PM.
Fel igen?

Tänkte det! Helt ok! Ja, jag undrar om det med blixtlåset blivit en trådsanning? Eller?
Citera
2017-10-14, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Somliga ser Peter som en ingenjör och med huvudet på skaft, oerhört teknisk, begåvad och intelligent.

Jag ser Peter som en fjunig 15-åring som trimmar sin moped i föräldrarnas garage. Han kan sin kolv, men när det börjar diskuteras geometri och kvantfysik känner jag att Peter dribblas upp på läktaren i fråga om kompetens.
När Peter inte förstår, kan han låtsas begripa och om och när Peter blir ifrågasatt om han förstår blir han en dull boy.

Han projicerar detta genom att vara kontroversiell i sina gärningar, ubåt, raketer, "conquer the world without a dime" och så vidare. Peter är drömmaren, möjligtvis också manipulatör för finansiering och charmig.
Han backas hyfsat av auktoriteter inom området men är inget affärsgeni.
Kanske rent av trotsig och försöker vara en Steve Jobs som började i ett garage, enligt myten. Kritisera everyhopa som skapar friktion och kanske ett uns av sunt förnuft i hans imaginära utsväverier. Gör sig omöjlig och folk faller av projekten som gulnande asplöv i oktober.

Han är nog en duktig regissör, men kanske inte entrepenör, även fast han de facto varit med att skapa dessa ubåtar. Det är en bragd i och för sig, men han överskattar sig själv och sin förmåga. Majestätiskt.

Det verkar ha börjat när han var en tonåring. Det jag inser när man blir äldre är att det som fungerade när man var barn fram tills 30 årsåldern fungerar inte sen. Jag tänker då på 30-årskrisen som kommer när man inser att det blir inte så mycket mer. Livet hinner i kapp med familj och försörjningsbörda och tankar om framtiden, pensioner och andra vardagliga saker.

När Madsen var ung var han en rolig prick i en annan tid. Då hade han stora planer som alla blivit pannkaka. Nu är ha en sliten gammal gubbe utan inkomster, och inarbetad pension.

Det som är märkligt är hur han fortfarande kunde dupera media om att han var en stor raketforskare, i dagarna innan sanningen kom fram. Ordet raketforskare har ju varit uppe i debatten , när vi talar om vad som utlovades i form av arbetskraft från kriget i Syrien, och att det sen bidde ingenting. Bara kronvrak och lågutbildade!
Citera
2017-10-14, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Du måste se till sammanhanget. Både Peter Madsen och Kim Wall var väldigt eftersökta just då. Två personer var eftersökta.
...

Säger man "alla" då så tänker varenda människa på Kim Wall + Peter Madsen. "Alla" = 2 personer.

Det är naturligtvis för att vilseleda och köpa tid. Att han svarade något diffust gjorde också att han fortfarande hade en öppning till det som komma skulle. Samt mer betänketid.

Men så verkligen PM att "alla" är ok. Nellepelle säger sig ha hört delar av VHF samtalet.

"Detta stämmer inte. Hörde delvis VHF-kommunikationen mellan räddningshelikopter och PM själv, när den hängde över honom efter upptäckt. Han fick frågan om allt var OK och svarade "ja". Inget vatten i båten. Han uppgav att han hade 2.5 tim in till kaj i Kphmn. Några min senare sjunker ubåten och PM hoppar över i en fritidsbåt som råkar vara på plats."

https://www.flashback.org/sp61467451
Citera
2017-10-14, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Tänkte det! Helt ok! Ja, jag undrar om det med blixtlåset blivit en trådsanning? Eller?

Jag undrar vad det är med ordet trådsanning?

Trådsanning är ingen sanning eller osanning, eller något jag fäster avseende vid. Jag efterfrågar inte nitiskt källor om jag är intresserad av något. Det ger inget att pressa andra. Har de missuppfattat något, så är väl det inte hela världen? Googlar hellre, eller söker i tråden.

Att hela tiden tjata om trådsanning blir att kväva debatten och förringa andra. Det finns mycket information, och jag tycker vi borde vara vänligare mot varandra och låta saker som inte betyder något passera. Särskilt de detaljer som jag vet inte kommer påverka utredningen och utgången av fallet.

I alla rättegångar kommer det fram faktafel och missuppfattningar som faktiskt passerar för att ingen korrigerar eller ens noterar det. Just för att det har så lite betydelse för utgången av hela saken.
Senast redigerad av Vresrosen 2017-10-14 kl. 13:16.
Citera
2017-10-14, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ja det verkar som han knyter kängan och möjligtvis stannar upp och andas några sekunder. Han kanske inte är medveten om kameran ens.
Jo han är medveten om kameran, en kvinna ropar till honom från kameran lasten och han svarar. Han vinkar även då och senare.
Citera
2017-10-14, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Kanske rödhåriga Ariel i Disneyfilmen "den lilla sjöjungfrun"...

Köpenhamnarna har ju sin egen lille havfrue som även hon blivit styckad. PM där också?
Citera
2017-10-14, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Men så verkligen PM att "alla" är ok. Nellepelle säger sig ha hört delar av VHF samtalet.

"Detta stämmer inte. Hörde delvis VHF-kommunikationen mellan räddningshelikopter och PM själv, när den hängde över honom efter upptäckt. Han fick frågan om allt var OK och svarade "ja". Inget vatten i båten. Han uppgav att han hade 2.5 tim in till kaj i Kphmn. Några min senare sjunker ubåten och PM hoppar över i en fritidsbåt som råkar vara på plats."

https://www.flashback.org/sp61467451

Om vi skulle spekulera var Madsen kan ha slängt eller gömt mobiler, simkort, usb minne och dylikt, så är ett alternativ att han gömde något på räddningsbåten, när han såg vad som väntade på kajen. Madsen räknade inte med att åka fast för något, och det hade varit en lätt sak att senare gå in på en fritidsbåt och hämta det han gömt.

Jag tror att det är saker som nu är borta, som Madsen ville behålla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in