2017-10-14, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Detta med likhundar och över vatten, är inte så himla gammalt om jag förstått det rätt.
Kanske max 20-30år, för mig jag sett ett program om detta.
Där man letade efter ett lik man visste fanns i vattnet, men inte vart.
Så man tog med sig hunden på vinst och förlust, men hunden markerade när man åkte över ett visst ställe.
Så man beslöt sig dyka, för mig djupet där var 30m.
Och givetvis hitta man ett lik där nere.

Ska man sänka lik i vatten, får man vara jävligt säker på att ingen vet vart.
Här hade man i alla fall en referens, och då var det bara tiden som avgjorde och inte att dom skulle hitta nått.

Om man antar att hela resan var för mörda, så valde han sämsta möjliga offer.
Och den publicitet de hade, så var ju det dömt och misslyckas känns det som.

Och sen efter han kom in och utan Kim, så plockades det upp till en osannolik nivå.

Kanske han börja här, men är nog ingen omöjlighet att det finns mer begravet som han dödat.

Karaktären PM är omskriven på FB i denna tråd. Han ville ha uppmärksamhet i kombination med bekräftelse på sin egen förträfflighet. De två tidigare specialintressena U-båtar (krigshistoria) och raketer ( rymden) var på ett starkt sluttande plan, nästan borta, vad gällde bekräftelse på hans förträfflighet.

Den nya planen var att på något sätt utmana rättsväsendet, som, enligt honom, var idiotiskt och emot honom. Han använder sin U-båt för att begå "det perfekta brottet", och ser i sin uppsida sig själv sitta i centrum i rättssalen, eller som vittne få briljera. Han är i rättssalen, och har full kontroll.

Vi vet hur det gick med planen. Förmodligen var han precis så här klantig och ignorant i de andra två livsprojekten också, men en massa medarbetare stöttade upp så att det iaf. blev en båt, som fungerar hjälpligt, och en raket, som flög upp en bit i atmosfären.

MEN, när han skulle göra ett "projekt", det perfekta brottet, ensam, då blottades hans naiva okunskap, på ett uppenbart sätt. Hans hafsiga planering, taffliga genomförande och uttalanden i rätten, visar på NOLLAN PM!
Senast redigerad av Whyback 2017-10-14 kl. 11:57.
Citera
2017-10-14, 11:53
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om vi tänker till, och tänker på alla människor vi har träffat så stämmer det du skriver. Det är en kombination av faktorer, där jag är övertygad om att det finns ett genetiskt arv som de olika sociala omständigheterna kan påverka i olika riktningar.

Det jag har sett är barn med många planer inför framtiden som inte blir infriade, eller barn som har talanger som inte tillvaratas och då blir det läskigt när de växer upp. De har fått höra hur duktiga och intelligenta de är under hela barndomen, men den bistra verkligheten är att de har ingen hög lön eller status som vuxna som styrker detta. Det kan sammanfattas med att hela deras uppblåsta personlighet vilar på skör grund. Jag ser ofta män som tycker de är bättre än kvinnor, och plågar kvinnor i vardagen av princip för att få utlopp för sina mindervärdighetskomplex. För dem är det en seger att att sätta en kvinna på plats!

Jag har sett det på jobb där vissa män bara måste få sista ordet om det är kvinnor de har med att göra. I vissa kulturen är det mer utbrett att ha en uppblåst självkänsla på bräcklig grund, där det hela bara har en skör grund i att det är enligt religionen, kulturen och lagen som mannen bestämmer. Men den övertygelsen blir det svårt för dessa män att stöta på kvinnor som är smartare, arbetsammare, rikare och allt annat de själva vill vara och äga.

Om Madsen som ung hade fortsatt sina studier, tagit sig fram i forskningsvärlden hade han varit normal i den miljön. Han hade haft det som krävs för att äska pengar till projekt och han hade inte utvecklat alla andra särintressen så maniskt för att kompensera allt han kunde ha haft.

Mindervärdeskomplex har luftats tidigare i tråden och det känner jag ganska hög tilltro till att Peter upplever, för att vara lite spekulativ.
Citera
2017-10-14, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vad gör han i 15 sek i skydd av båten? - Inte tar det väl så lång tid att knyta till ett skosnöre? Han ser ju dessutom ut att vara på hugget. - Man ser genom båtrutan hur han efter ett tag dyker upp igen. - Vad mer kan han samtidigt ha gjort..?
https://www.youtube.com/watch?v=1mgXc2ijURU

Vid närmare eftertanke kan nog det släppas, de två herrar som står på båten har ju full uppsikt över vad han gör, framgår i videon. Tror nog dom skulle noterat om han gjorde något konstigt.
Citera
2017-10-14, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Mindervärdeskomplex har luftats tidigare i tråden och det känner jag ganska hög tilltro till att Peter upplever, för att vara lite spekulativ.

Det jag ofta tänker på är hur människor vill vara unika, när vi trots allt inte är det.

Alla vill ha samma saker, mer eller mindre, om man tänker efter. Skillnaderna består sen i vad man uppnår i livet. Och hur man hanterar det.
Citera
2017-10-14, 11:59
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Nej det stämmer inte att ändringsfrekvensen är endast 6-7 % istället skall du plussa på minst 30 % så är du närmare sanningen i svensk ändringsfrekvens i brottmål. Plockar du med de fall som går till resning i HD så blir ändringen högre.

I Danmark kan "HD" inte ändra på skuldfrågan endast påföljden.

Du har tyvärr fel enligt svea hovrätts undersökning så ändras domen i 44 % av fallen när ett överklagande sker. men 85 % av tingsrättsdomar överklagas inte. 44% av 15 % är 6,6 % men visa gärna källa på dina siffror
Citera
2017-10-14, 12:03
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag har länge undrat var ni hittat info om att det var i hans blixtlås? Detta är inte enbart riktat till dig men eftersom du skriver om det nu så citerar jag dig.

Finns det en källa på det med blixtlåset?

Jag trodde bara att det var ett område på ryggen på Pitten Madsens overall som de analyserat och hittat blod, vävnad och knogler/ben rester?
Jag svarade dig fel, sorry. Läste inte det Remark skrev ordentligt. Jag har heller inte läst om något blixtlås angående PM.
Fel igen?
Citera
2017-10-14, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kokatt
Finns det bilder på den styckade kroppen?

Det finns det säkerligen, men betvivlar starkt att sådana någonsin kommer synas till publikt.
Citera
2017-10-14, 12:05
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ugh. Den som är intresserad av att se sådana blider bör, enligt mig, vara gravt störd. Varför skulle någon, om det inte rör sig om ens proffession, vilja se sådana groteska bilder?

Man blir mörkrädd av att det cirkulerar så många störda människor som det gör i vårt samhälle!

Nä, inga bilder för oss som moshes säger. Jag håller fullständigt med.
Tidigare var bilder på brottsoffren nästan alltid bilagor i förundersökningar.
När tyskan slog ihjäl de två små barnen satt galna människor och frossade i bilder på de döda.
Sedan dess har det som tur är blivit praxis att hemligstämpla bilder på brottsoffer.
Citera
2017-10-14, 12:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Karaktären PM är omskriven på FB i denna tråd. Han ville ha uppmärksamhet i kombination med bekräftelse på sin egen förträfflighet. De två tidigare specialintressena U-båtar (krigshistoria) och raketer ( rymden) var på ett starkt sluttande plan, nästan borta, vad gällde bekräftelse på hans förträfflighet.

Den nya planen var att på något sätt utmana rättsväsendet, som, enligt honom, var idiotiskt och emot honom. Han använder sin U-båt för att begå "det perfekta brottet", och ser i sin uppsida sig själv sitta i centrum i rättssalen, eller som vittne få briljera. Han är i rättssalen, och har full kontroll.

Vi vet hur det gick med planen. Förmodligen var han precis så här klantig och ignorant i de andra två livsprojekten också, men en massa medarbetare stöttade upp så att det iaf. blev en båt, som fungerar hjälpligt, och en raket, som flög upp en bit i atmosfären.

MEN, när han skulle göra ett "projekt", det perfekta brottet, ensam, då blottades hans naiva okunskap, på ett uppenbart sätt. Hans hafsiga planering, taffliga genomförande och uttalanden i rätten, visar på NOLLAN PM!
Det ska bli intressant när man startar upp rättegången.
Och undrar hur glad han blir när han inser att de i rätten är inte intresserade av hans historier.
Skulle vilja hört hans tankar när förhörsledaren klev in i rummet och startade upp samtalet, för sen släppa bomben att Kim inte har de skador han sa.

Jag är lite fundersam på om inte han gjort något tidigare, för denna extrem eskalering är extremt korkat.
Och är väl inte otroligt att han tränat sig fram till denna.
Citera
2017-10-14, 12:09
Medlem
Docklands avatar
Somliga ser Peter som en ingenjör och med huvudet på skaft, oerhört teknisk, begåvad och intelligent.

Jag ser Peter som en fjunig 15-åring som trimmar sin moped i föräldrarnas garage. Han kan sin kolv, men när det börjar diskuteras geometri och kvantfysik känner jag att Peter dribblas upp på läktaren i fråga om kompetens.
När Peter inte förstår, kan han låtsas begripa och om och när Peter blir ifrågasatt om han förstår blir han en dull boy.

Han projicerar detta genom att vara kontroversiell i sina gärningar, ubåt, raketer, "conquer the world without a dime" och så vidare. Peter är drömmaren, möjligtvis också manipulatör för finansiering och charmig.
Han backas hyfsat av auktoriteter inom området men är inget affärsgeni.
Kanske rent av trotsig och försöker vara en Steve Jobs som började i ett garage, enligt myten. Kritisera everyhopa som skapar friktion och kanske ett uns av sunt förnuft i hans imaginära utsväverier. Gör sig omöjlig och folk faller av projekten som gulnande asplöv i oktober.

Han är nog en duktig regissör, men kanske inte entrepenör, även fast han de facto varit med att skapa dessa ubåtar. Det är en bragd i och för sig, men han överskattar sig själv och sin förmåga. Majestätiskt.
Senast redigerad av Dockland 2017-10-14 kl. 12:13.
Citera
2017-10-14, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Vilka nyheter är det? Jag har för mig att i tråden talas det om att DK talar och förstår svenska. Beror det också på att hen kommer från USA?

Kan bekräfta att det står någonstans att DK kommer från USA, det är helt korrekt!
Citera
2017-10-14, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Du har tyvärr fel enligt svea hovrätts undersökning så ändras domen i 44 % av fallen när ett överklagande sker. men 85 % av tingsrättsdomar överklagas inte. 44% av 15 % är 6,6 % men visa gärna källa på dina siffror

Självklart kan du inte ta med domar som inte överklagas, du måste ju hålla dig till de som överklagas och går vidare. Lite svårt att prata ändringsfrekvens på domar som ingen av partnerna önskar en ändring på eller?!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in