2017-10-13, 20:29
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag är inte nån konspirationteoretiker men just i det här fallet ligger det nära till hands att jag blir det.
Det gå inte att i efterhand komma och säja att "vi har varit naiva".
Första gången jag såg Fatemeh Khawari in action slog både min magkänsla och min kvinnliga intuition bakut.
Visserligen kan hon vara sjuk, men mycket av hennes kaxighet kan ju bero på att hon vet vad hon har för stöd bakom sej.
Hon har ju dessutom c:a 35 000 fotsoldater utplacerade här om hon skulle behöva dem.
Vad människan är ute efter mer än att ta makten i Sverige är oklart.
Klart är dock att vid maktöveragandet har hon vänsterrörelsen med sej. Eller bakom sej. Eller framför sej.
Jag tycker det är obehagligt att hon får hålla på och stå och flina i alla medier.
Vänsterrörelsen kommer att bli Sveriges fall. De kommer att lyckas att utplåna vårt land. Kommunister!
Citera
2017-10-13, 21:11
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Nu har hon fått Jan Eliasson på kroken också. Jag står inte ut.
https://twitter.com/fatemeh_khavari?lang=sv

Vad är det där för otäck sida?

Jag ser:

Citat:
Fatemeh Khavari‏ @fatemeh_khavari 10 okt.

Hurra!PUT igen!
8 utvisningar som stoppades ikväll!
Kampen fortsätter

Får afghanerna i tysthet stanna nu, eller vad är det frågan om??!!
Citera
2017-10-13, 21:58
Medlem
Peter Harolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Angående afghanernas ankomst till Sverige och andra europeiska länder, har jag av helt andra skäl än de du tagit upp, misstänkt ungefär samma sak som du; nåt slags planering har med viss svårbestämbar grad av sannolikhet legat bakom det plötsliga uppdykandet av tiotusentals afghanska män. Allra minsta har kunskap om gruppens rörelser funnits och det har accepterats att afghanerna varit på väg hit.

Men det är som sagt bara en misstanke, vilken jag helt saknar möjlighet att belägga. Men ingen ska tro att man kan lura i mig, att det som den naturligaste sak i världen bara helt plötsligt dyker upp 30 000-35 000 unga afghanska män i Sverige, liksom bara så där hur som helst, och ingen myndighet och ingen annan hade nån som helst aning om nånting.

Nej, det är naturligtvis ingen slump. Nu har jag glömt vem av dessa globala marionettspelare som yttrade orden om att ingenting inom politiken sker av en slump - vilket bevisats gång på gång i den typ av facklitteratur som journalister sällan orkar läsa - och det stämmer i synnerhet i fallet med asylvågen 2015. Sverige fick en asylchock under hösten; likt förbenat var EU:s ansvarige för flyktingfrågor, Peter Sutherland, här i Sverige redan under våren och talade om vikten av att förbereda sig för ett omfattande mottagande (och i konceptet låg att ge asylanterna i största möjliga mån permanenta uppehållstillstånd).

Som någon annan skrev i tråden här (sorry, jag hittar det inte just nu) så får man en känsla av att man vill bli konspirationsteoretisk. Kära du, skäms inte för det. Flyktingvågor uppstår inte av en ren tillfällighet. Det hör till sakens natur att folk sätter sig i rörelse när det blir krig. Se t.ex. balterna som flydde till Sverige under andra världskriget, eller de finska krigsbarnen (som VERKLIGEN var BARN i ordets rätta bemärkelse).

I följande bloggpost flaggar jag för hur dessa faktiska konspirationer går till. Nej, det är ingen djupgående rapsodi, men en god början för den som vill förstå vad som händer, och hur vissa intressenter kan påverka dessa flyktingflöden i egna syften: https://peterharold.wordpress.com/2015/10/04/hur-inblandad-ar-george-soros-i-de-svenska-vansternatverken-fran-ax-till-limpa-inom-flyktingindustri n/ Rubriken är satt med ett frågetecken. Vi vet inte exakt hur involverad George Soros är i att styra migranter från Afrika och Mellersta Östern (och Afghanistan) till Sverige. Men vi VET att han är det, och sedan publiceringen av min bloggpost för ett år sedan har läckor via Wikileaks bekräftat förhållandena.

Vi kan också se att Vita huset (under Barack Obama, men vem som är president verkar vara egalt) är en av aktörerna som verkat för att stressa de europeiska välfärdssystemen genom att styra flyktingströmmar till EU: https://peterharold.wordpress.com/2016/01/01/amerikansk-historiker-avslojar-att-usa-och-uk-lockar-flyktingar-till-tyskland/ (Det hela handlar om politik, och politik är per definition att konspirera.)

I synnerhet afghanerna visar upp ett mönster som sträcker sig bortom behov av mat, husrum och skydd mot förföljelse, och istället gör sig till en maktfaktor i samhället. Detta verifieras även av etablerade experter på ämnesområdet: https://peterharold.wordpress.com/2017/07/31/kvinnlig-expert-den-afghanska-brottsvagen-i-europa-ar-hapnadsvackande/

Tack för ordet!
Citera
2017-10-13, 22:16
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Vad är det där för otäck sida?

Jag ser:

Får afghanerna i tysthet stanna nu, eller vad är det frågan om??!!

Ja, riktigt otäck sida. Jag borde ha varnat...
Jag antar att hon menade de sju som skulle ha utvisats den 10:e men fick sina verkställigheteslut inhiberade. Men nåra andra kom iväg i a f. En fick vi i retur, de ville inte ha honom i Afghanistan,
Därav siffran åtta.
Citera
2017-10-13, 22:19
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Harold
Nej, det är naturligtvis ingen slump. Nu har jag glömt vem av dessa globala marionettspelare som yttrade orden om att ingenting inom politiken sker av en slump - vilket bevisats gång på gång i den typ av facklitteratur som journalister sällan orkar läsa - och det stämmer i synnerhet i fallet med asylvågen 2015. Sverige fick en asylchock under hösten; likt förbenat var EU:s ansvarige för flyktingfrågor, Peter Sutherland, här i Sverige redan under våren och talade om vikten av att förbereda sig för ett omfattande mottagande (och i konceptet låg att ge asylanterna i största möjliga mån permanenta uppehållstillstånd).

Som någon annan skrev i tråden här (sorry, jag hittar det inte just nu) så får man en känsla av att man vill bli konspirationsteoretisk. Kära du, skäms inte för det. Flyktingvågor uppstår inte av en ren tillfällighet. Det hör till sakens natur att folk sätter sig i rörelse när det blir krig. Se t.ex. balterna som flydde till Sverige under andra världskriget, eller de finska krigsbarnen (som VERKLIGEN var BARN i ordets rätta bemärkelse).

I följande bloggpost flaggar jag för hur dessa faktiska konspirationer går till. Nej, det är ingen djupgående rapsodi, men en god början för den som vill förstå vad som händer, och hur vissa intressenter kan påverka dessa flyktingflöden i egna syften: https://peterharold.wordpress.com/2015/10/04/hur-inblandad-ar-george-soros-i-de-svenska-vansternatverken-fran-ax-till-limpa-inom-flyktingindustri n/ Rubriken är satt med ett frågetecken. Vi vet inte exakt hur involverad George Soros är i att styra migranter från Afrika och Mellersta Östern (och Afghanistan) till Sverige. Men vi VET att han är det, och sedan publiceringen av min bloggpost för ett år sedan har läckor via Wikileaks bekräftat förhållandena.

Vi kan också se att Vita huset (under Barack Obama, men vem som är president verkar vara egalt) är en av aktörerna som verkat för att stressa de europeiska välfärdssystemen genom att styra flyktingströmmar till EU: https://peterharold.wordpress.com/2016/01/01/amerikansk-historiker-avslojar-att-usa-och-uk-lockar-flyktingar-till-tyskland/ (Det hela handlar om politik, och politik är per definition att konspirera.)

I synnerhet afghanerna visar upp ett mönster som sträcker sig bortom behov av mat, husrum och skydd mot förföljelse, och istället gör sig till en maktfaktor i samhället. Detta verifieras även av etablerade experter på ämnesområdet: https://peterharold.wordpress.com/2017/07/31/kvinnlig-expert-den-afghanska-brottsvagen-i-europa-ar-hapnadsvackande/

Tack för ordet!

Tack själv! Det är mycket matnyttigt i ditt inlägg och i bloggen. Ska följa den.
/LaScala, nybliven konspirationsteoretiker
Citera
2017-10-13, 23:07
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ja, riktigt otäck sida. Jag borde ha varnat...
Jag antar att hon menade de sju som skulle ha utvisats den 10:e men fick sina verkställigheteslut inhiberade. Men nåra andra kom iväg i a f. En fick vi i retur, de ville inte ha honom i Afghanistan,
Därav siffran åtta.

Men hon skriver PUT (permanent uppehållstillstånd).

Det är där skräcken kommer in.
Citera
2017-10-13, 23:11
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Men hon skriver PUT (permanent uppehållstillstånd).

Det är där skräcken kommer in.

Ta det lugnt, tänk på att människan är galen.
Jag har just kommit på varför jag inte varit så konspirationsminded förut.
Det är helt enkelt för stort för mej att greppa. Jag känner mej helt maktlös då.
Jag vill bryta ner det i små hanterbara delar.
Men det otäcka hucklet har fått mej att tänka om. Nu kan jag inte sova.
Senast redigerad av LaScala 2017-10-13 kl. 23:15.
Citera
2017-10-13, 23:17
Medlem
... fast lite oroande är det ju att det f.n är KNÄPP tyst från Kavari et al ... Är hon ute och styr upp en ny lyxgarderob - minglar med Eliasson - elr på väg till Afghanistan kanske? Inga aktiviteter planerade enl Ung i Sveriges sida och den galna debatten på "stoppa utvisningarna ..." i natt har omsorgsfullt raderats.
Eller är det jag som bara tappat tråden?
... och jomenvisst finns det konspirationer
Citera
2017-10-13, 23:18
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Det är helt enkelt för stort för mej att greppa. Jag känner mej helt maktlös då.

Hoppas att du har rätt. Om sossarna smyger in PUT efter att demon äntligen upphört, så är det ett fruktansvärt svek mot svenska folket.

Ja, det är otäckt när man råkar svälja det röda pillret.
Citera
2017-10-13, 23:19
Medlem
Citat:

Vad bra att du svarade att det är galenskap som gäller, höll själv på att få hjärtinfarkt, ska genast svälja några lugnande / sömntabletter annars går natten åt tv tittande
Citera
2017-10-14, 11:45
Medlem
Provokatörs avatar
Har det avhandlats i tråden vem Victoria Nilsson är? Anledningen till att jag undrar är att det är just det namnet som står i URLen på Facebook som leder till Fatemeh Khavari.

https://www.facebook.com/victoria.nilsson.71216

URLen ovan går till Fatemeh vilket är en underlig omständighet, hennes Facebookprofil har funnits sedan Augusti 2016.

/Provokatör
Citera
2017-10-14, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Har det avhandlats i tråden vem Victoria Nilsson är? Anledningen till att jag undrar är att det är just det namnet som står i URLen på Facebook som leder till Fatemeh Khavari.

https://www.facebook.com/victoria.nilsson.71216

URLen ovan går till Fatemeh vilket är en underlig omständighet, hennes Facebookprofil har funnits sedan Augusti 2016.

/Provokatör

Får "sidan borttagen" när jag kollar länken. Häpp!

Någon kanske läste denna tråd och agerade snabbt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in