Citat:
Ursprungligen postat av
Naranbaatarkhan
Angående afghanernas ankomst till Sverige och andra europeiska länder, har jag av helt andra skäl än de du tagit upp, misstänkt ungefär samma sak som du; nåt slags planering har med viss svårbestämbar grad av sannolikhet legat bakom det plötsliga uppdykandet av tiotusentals afghanska män. Allra minsta har kunskap om gruppens rörelser funnits och det har accepterats att afghanerna varit på väg hit.
Men det är som sagt bara en misstanke, vilken jag helt saknar möjlighet att belägga. Men ingen ska tro att man kan lura i mig, att det som den naturligaste sak i världen bara helt plötsligt dyker upp 30 000-35 000 unga afghanska män i Sverige, liksom bara så där hur som helst, och ingen myndighet och ingen annan hade nån som helst aning om nånting.
Nej, det är naturligtvis ingen slump. Nu har jag glömt vem av dessa globala marionettspelare som yttrade orden om att ingenting inom politiken sker av en slump - vilket bevisats gång på gång i den typ av facklitteratur som journalister sällan orkar läsa - och det stämmer i synnerhet i fallet med asylvågen 2015. Sverige fick en asylchock under hösten; likt förbenat var EU:s ansvarige för flyktingfrågor, Peter Sutherland, här i Sverige redan under våren och talade om vikten av att förbereda sig för ett omfattande mottagande (och i konceptet låg att ge asylanterna i största möjliga mån permanenta uppehållstillstånd).
Som någon annan skrev i tråden här (sorry, jag hittar det inte just nu) så får man en känsla av att man vill bli konspirationsteoretisk. Kära du, skäms inte för det. Flyktingvågor uppstår inte av en ren tillfällighet. Det hör till sakens natur att folk sätter sig i rörelse när det blir krig. Se t.ex. balterna som flydde till Sverige under andra världskriget, eller de finska krigsbarnen (som VERKLIGEN var BARN i ordets rätta bemärkelse).
I följande bloggpost flaggar jag för hur dessa faktiska konspirationer går till. Nej, det är ingen djupgående rapsodi, men en god början för den som vill förstå vad som händer, och hur vissa intressenter kan påverka dessa flyktingflöden i egna syften:
https://peterharold.wordpress.com/2015/10/04/hur-inblandad-ar-george-soros-i-de-svenska-vansternatverken-fran-ax-till-limpa-inom-flyktingindustri n/ Rubriken är satt med ett frågetecken. Vi vet inte exakt hur involverad George Soros är i att styra migranter från Afrika och Mellersta Östern (och Afghanistan) till Sverige. Men vi VET att han är det, och sedan publiceringen av min bloggpost för ett år sedan har läckor via Wikileaks bekräftat förhållandena.
Vi kan också se att Vita huset (under Barack Obama, men vem som är president verkar vara egalt) är en av aktörerna som verkat för att stressa de europeiska välfärdssystemen genom att styra flyktingströmmar till EU:
https://peterharold.wordpress.com/2016/01/01/amerikansk-historiker-avslojar-att-usa-och-uk-lockar-flyktingar-till-tyskland/ (Det hela handlar om politik, och politik är per definition att konspirera.)
I synnerhet afghanerna visar upp ett mönster som sträcker sig bortom behov av mat, husrum och skydd mot förföljelse, och istället gör sig till en maktfaktor i samhället. Detta verifieras även av etablerade experter på ämnesområdet:
https://peterharold.wordpress.com/2017/07/31/kvinnlig-expert-den-afghanska-brottsvagen-i-europa-ar-hapnadsvackande/
Tack för ordet!