Citat:
Ursprungligen postat av
ladernacken
Du borde tagit lärdom av bad som skedde i Göteborg, hur långt kom dina kamrater i NMR på sin march, några fåtal meter, alltså ett fiasko. Det enda de uppnådde var att Säpo och polis fick en massa film och foton att lägga in i sina register, och koppla dessa till namn och adress. Hur samhälle och dess funktioner har jag jobbat med som politiker i över 40 år, så jag vet vad jag talar om där också, jag har varit med om alla olika problem som samhället råkat ut för sedan slutet på 1950-talet.
Hög belåningsgrad är ett storstadsproblem, och drabbar inte vanliga människor särskiltär hårt, även om ekonomer skrämmer med sådant. Det är ju ekonomer som ställer till problemen från första början.
Att det finns ett antal hjärndöda människor som kan tänkas stödja extremister är inget nytt, så har det alltid varit, men normala människor gör det inte, det visades också vid NMR-fiaskot i Göteborg.
En ny villa, vart du än bygger den i Sverige kostar i runda slängar mellan 3.5-5 miljoner.
En lägenhet på 100-120 kvm ligger mellan 2.5-4 miljoner.
Förövrigt är det inte bara ett storstadsproblem. 1: or och 2: or går på mellan 1 - 2.5 miljoner i våra Svenska småstäder.
Här ska familjer har råd att leva och bo samtidigt som de ska betala räntor och lån på huset och bilen. Lägg därtill den vackra fasad som alla måste hålla uppe med dyra märkeskläder till sig själva och barnen, allt för de ska passa in i det Svenska samhället.
Men det är lugnt, bara vi få låna pengar utav banken så vi blir beroende utav deras tjänster så är det okej.
Så med andra ord, vi äger inte våra hem. Vi hyr dem till skillnad mot andra Europiska länder.
I byråkratins högborg Sverige så ser inte politiker det som något problem att Svenskarna är totalt inne i detta systemet.
Du har alltså varit med och fördärvat landet sedan 50-talet? Hur känns det som politiker nu när du summerat vad ni lyckats skapa för samhälle? Du kan va säker på en sak, vi yngre kommer göra vårt yttersta för rätta till alla de problemen som ni har varit med och åstadkommit. Du kommer vrida dig i graven!