Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Hur går tankarna hos Madsens fru måntro? Mycket kan man förlåta, men styckmord? Inte heller floskeln "Jag älskar personen och inte det hen gjort" känns rimlig i det här läget, för givetvis påverkar den vi ÄR det vi GÖR. Hon måste ju förstå att han aldrig lär förändras. Duperar han sin fru så in i norden att hon 30 år gammal kommer troget besöka och vänta honom när han i typ minst 25 år lär sitta inspärrad? Eller är de bara vänner nu kanske? Hon har svårt att släppa sina känslor för honom? Är hon i chock? Ja, det är svårt att begripa hur hon kan besöka honom i detta ruggiga skede när kroppsdelar och sjuka filmer hittas. Är hon stark eller bara "konstig"?

Om man lever i ett förhållande blir man indoktrinerad varje dag. Man blir "hemmablind" när det gäller ens partner.
Dessutom så känner hon ju sin mans hela historia, säkert från barndomen och uppåt. Eller rättare sagt hans manipulerade historia. Hon känner hans vänner och släkt och alla känner ju samma"Madsen" som hon själv gör.
En som trodde på seriemördaren Ted Bundy var hans flickvän.
Jag vill minnas att hon gjorde det i ett par år. En gång när hon besökte honom i Fängelset kunde Ted Bundy inte låta bli att skryta grandiost och sa med ett leende-Jag är för smart, de kommer aldrig att få fast mig. (ungefärligt).
Då rämnade hela världen för flickvännen och hon bara rusade därifrån.
Då först trodde hon på polisen (35 mord minst.)
Ted Bundys flickvän verkade smart. Ändå lyckades han dupera henne så länge.