2017-10-14, 02:36
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det er inte noe jeg tror, hen kommer fra USA.
Det kan jo hende at Madsen har blitt inspirert av King-

OK. Skulle du vilja berätta hur du vet att hen kommer från USA? Då du ändå är i farten så kan du kanske tala om varför du tror att PM har blivit inspirerad av King och på vilket sätt?
Citera
2017-10-14, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hur går tankarna hos Madsens fru måntro? Mycket kan man förlåta, men styckmord? Inte heller floskeln "Jag älskar personen och inte det hen gjort" känns rimlig i det här läget, för givetvis påverkar den vi ÄR det vi GÖR. Hon måste ju förstå att han aldrig lär förändras. Duperar han sin fru så in i norden att hon 30 år gammal kommer troget besöka och vänta honom när han i typ minst 25 år lär sitta inspärrad? Eller är de bara vänner nu kanske? Hon har svårt att släppa sina känslor för honom? Är hon i chock? Ja, det är svårt att begripa hur hon kan besöka honom i detta ruggiga skede när kroppsdelar och sjuka filmer hittas. Är hon stark eller bara "konstig"?

Om man lever i ett förhållande blir man indoktrinerad varje dag. Man blir "hemmablind" när det gäller ens partner.
Dessutom så känner hon ju sin mans hela historia, säkert från barndomen och uppåt. Eller rättare sagt hans manipulerade historia. Hon känner hans vänner och släkt och alla känner ju samma"Madsen" som hon själv gör.

En som trodde på seriemördaren Ted Bundy var hans flickvän.
Jag vill minnas att hon gjorde det i ett par år. En gång när hon besökte honom i Fängelset kunde Ted Bundy inte låta bli att skryta grandiost och sa med ett leende-Jag är för smart, de kommer aldrig att få fast mig. (ungefärligt).
Då rämnade hela världen för flickvännen och hon bara rusade därifrån.
Då först trodde hon på polisen (35 mord minst.)
Ted Bundys flickvän verkade smart. Ändå lyckades han dupera henne så länge.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-14 kl. 02:38.
Citera
2017-10-14, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
OK. Skulle du vilja berätta hur du vet att hen kommer från USA? Då du ändå är i farten så kan du kanske tala om varför du tror att PM har blivit inspirerad av King och på vilket sätt?

Det står i nyhetene at King er fra USA
Citera
2017-10-14, 02:47
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Det står i nyhetene at King er fra USA

Vilka nyheter är det? Jag har för mig att i tråden talas det om att DK talar och förstår svenska. Beror det också på att hen kommer från USA?
Citera
2017-10-14, 03:35
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han tände på sjöjungfrur
Kanske rödhåriga Ariel i Disneyfilmen "den lilla sjöjungfrun"...
Citera
2017-10-14, 04:08
Medlem
magiciadehexs avatar
Vet inte om detta varit uppe i tråden tidigare.
"Madsen - förbannelsen över Nautilus"...

I 2015 havnet den drapssiktede oppfinneren i en bitter konflikt med den danske ubåt-foreningen UC3 Nautilus.

"Det hviler en forbannelse over Nautilus. Den forbannelsen er meg
", skal Peter Madsen (47) ha skrevet i en sms til to av styremedlemmene i ubåt-foreningen UC3 Nautilus i 2015.

Och fortsättningen på sms:et:
"La henne være. Ta henne ikke bare fordi dere kan. Det er ikke godt for dere.
Dere vil aldri få en god følelse i den ubåten".

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/ubaatmysteriet-i-danmark/sms-angivelig-fra-rakett-madsen-det-hviler-en-forbannelse-over-nautilus/a/24117403/
Citera
2017-10-14, 04:24
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Hvem er denne Deidre King egentlig?

Søker man på navnet så finner man ikke personen noe sted.
Har denne personen flyktet fra sin fortid?

Ja exakt. Det tror jag också, flyktet fra sin fortid. Deidre blev en Hon istället för en Han. Eller så är det en Hen, en hermafrodit?
Citera
2017-10-14, 04:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex

I 2015 havnet den drapssiktede oppfinneren i en bitter konflikt med den danske ubåt-foreningen UC3 Nautilus.

", skal Peter Madsen (47) ha skrevet i en sms til to av styremedlemmene i ubåt-foreningen UC3 Nautilus i 2015.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/ubaatmysteriet-i-danmark/sms-angivelig-fra-rakett-madsen-det-hviler-en-forbannelse-over-nautilus/a/24117403/

Ja. För länge sedan.
Citera
2017-10-14, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/ubaatmysteriet-i-danmark/sms-angivelig-fra-rakett-madsen-det-hviler-en-forbannelse-over-/a/24117403/

Jo, trots att ubåtsföreningen juridiskt ägde Nautilus stod dom inte längre ut, dom blev inte av med PM, att dom beslöt enhälligt att dra tillbaka Nautilus till PM.

Det är något grundläggande fel med PM...... Helt klart. Nyfiken på att se resultatet av psykundersökningen. Efter årsskiftet någon gång.
Citera
2017-10-14, 07:01
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jo, trots att ubåtsföreningen juridiskt ägde Nautilus stod dom inte längre ut, dom blev inte av med PM, att dom beslöt enhälligt att dra tillbaka Nautilus till PM.

Det är något grundläggande fel med PM...... Helt klart. Nyfiken på att se resultatet av psykundersökningen. Efter årsskiftet någon gång.
Tack för info.

Med allt som hänt i åtanke så tyckte jag att hans sms verkligen visade att speciellt en rad i sms:et visade sig vara en sant i detta fall som verkligen utvecklats till en horribel mardröm.
Dessa rader;
"Det hviler en forbannelse over Nautilus. Den forbannelsen er meg".

Ja, blir intressant med resultatet av psykundersökningen. Om det nu blir allmän kännedom?
Empatistörd sexualsadist med hybris kan ju bli en mördarmix där sexualsadist är givet och troligen också narcissist. Med drag av psykopati och kanske även någon lindrigare störning inom autismspektrum.
Inget som räknas som psykiskt sjuk i lagens mening, såklart. Blir fängelse, inte vård.
Dock intressant att veta resultatet och jag hoppas att eventuella diagnoser kommer att offentliggöras. MEN, ofta blir det sekretess på det.
Citera
2017-10-14, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det där tog lite för lång tid.. Han gjorde sig nog av med, alternativt gömde något där. Förslagsvis mobilen eller minneskort.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch% 3Fv%3D1mgXc2ijURU

Han har nog filmat hela övergreppet.
Jo något hade han för dig. När jag tänker på hanteringen av mobilerna drar jag mig till minnes att media rapporterat om grabbarna på fritidsbåten som 'räddade' PM talar om att PM ville vara ensam en stund. Frågan är, fick han det? Och vad skulle han med denna egentid, han hade ju varit ensam de senaste timmarna. Då kan man undra om mobiltelefonerna hanterades, att minneskort togs ut, kort svaldes eller stoppades upp i häcken som någon skrivit tidigare eller lades lösa i fickan som han senare smulade undan på bryggan. Kanske kunde han inte få tillfälle att dumpa de kortläsare mobilerna under sin egentid så det var de han dumpade efter han gått i land på bryggan.
Senast redigerad av Fnero52 2017-10-14 kl. 07:23.
Citera
2017-10-14, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men han hade ingen fru, skrev du? Han var skild?

Jag svarar en gång till om saken: Jag vet inte om han levde med sin fru eller om han var skild eller bara separerad. Det finns i Expressen flera hundra länkar till artiklar där hans vänner och bekanta uttalat sig om vad de har för kännedom och uppfattningar om PM. Hans kompanjon i företaget verkar dock ha ställt till det för honom ekonomiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in