Citat:
PM:s beteende är i stort identiskt med definitionen av psykopati. Han saknar uppenbart all form av empati, är en utpräglad narcissist, ljuger och duperar, har grandios självbild och hämnas våldsamt på de ovänner han fått på grund av sitt egocentrerade beteende. Han har inga ”demoner”, han bara saknar empati. Ca. 1% av befolkningen är utpräglade psykopater, så det är inte ens särskilt ovanligt.
De absolut värsta mördarna genom tiderna är just psykopater men som dessutom har sadistiska böjelser. Dessa har, som alla andra psykopater, inga känslor för sina offer men njuter också av att se andra plågas. Det låter som att PM hör till den kategorin.
De absolut värsta mördarna genom tiderna är just psykopater men som dessutom har sadistiska böjelser. Dessa har, som alla andra psykopater, inga känslor för sina offer men njuter också av att se andra plågas. Det låter som att PM hör till den kategorin.
Ja, det gör det. Det är ändå lite märkligt att ingen av hans släkt,vänner eller ens hans ovänner hade kunnat ana detta.
Det var när KWs torso flöt i land som de uttalade sig i chock.
Efter vad som sedan kommit fram är de nog allesammans i fritt fall.
Narcissism finns i flera olika varianter med och utan psykopati.
Narcissism malignant är narcissm med psykopati.
Personer med denna form som dessutom vanvårdas som barn utvecklar ofta även sexuell sadism.
Det förstnämda är en personlighetsstörning det andra är en Pharafili.
Det är inte helt ovanligt att människor med denna störning+sjukdom blir seriemördare.
Jag gissar att Madsen har mördat 3 st. Inte så ofta men jag har väldigt svårt att tro det här var hans debut.
Jag gissar på att hans diagnos blir komplicerad med något åt det här hållet.