2017-10-14, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
PM:s beteende är i stort identiskt med definitionen av psykopati. Han saknar uppenbart all form av empati, är en utpräglad narcissist, ljuger och duperar, har grandios självbild och hämnas våldsamt på de ovänner han fått på grund av sitt egocentrerade beteende. Han har inga ”demoner”, han bara saknar empati. Ca. 1% av befolkningen är utpräglade psykopater, så det är inte ens särskilt ovanligt.

De absolut värsta mördarna genom tiderna är just psykopater men som dessutom har sadistiska böjelser. Dessa har, som alla andra psykopater, inga känslor för sina offer men njuter också av att se andra plågas. Det låter som att PM hör till den kategorin.

Ja, det gör det. Det är ändå lite märkligt att ingen av hans släkt,vänner eller ens hans ovänner hade kunnat ana detta.
Det var när KWs torso flöt i land som de uttalade sig i chock.
Efter vad som sedan kommit fram är de nog allesammans i fritt fall.

Narcissism finns i flera olika varianter med och utan psykopati.
Narcissism malignant är narcissm med psykopati.
Personer med denna form som dessutom vanvårdas som barn utvecklar ofta även sexuell sadism.
Det förstnämda är en personlighetsstörning det andra är en Pharafili.
Det är inte helt ovanligt att människor med denna störning+sjukdom blir seriemördare.
Jag gissar att Madsen har mördat 3 st. Inte så ofta men jag har väldigt svårt att tro det här var hans debut.
Jag gissar på att hans diagnos blir komplicerad med något åt det här hållet.
Citera
2017-10-14, 02:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Ja men namnet är ju så klart taget, Deidre King?? En låt med Cornelis Vreeswijk: Deidres samba och så King på det? Denna s k "Hon" är en f d Han, eller en Hen eller en Det. Jag reagerade direkt när jag såg fotot, väldigt lite feminina drag där. Passar PM också att leta upp nåt mer udda att ha vid sidan om frugan
Cornelis hade väl en batalj med flickor på rummet som visa sig vara hen, undra om det inte var nån kniv inblandad i det hela och att det skede i Danmark...

Har de fått något svar på om det var rätt såg de hitta i bukten? Isåfall blir det klurigt för han att hålla ihop sin story.
Citera
2017-10-14, 02:01
Medlem
Hvem er denne Deidre King egentlig?

Søker man på navnet så finner man ikke personen noe sted.
Har denne personen flyktet fra sin fortid?
Citera
2017-10-14, 02:06
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Här har jag ett uppenbart problem, erkännes, jag har bytt datorer den dagen ett flertal gånger, inte endast mina privata+mobil, jag kommer ihåg ett fåtal bl.a NFC i Linköping som sa att det var möjligt hitta både både blod och DNA/fingeravtryck MEN att de ibland var bortspolade helt, jag var in på norska sidor, danska och gjorde ett stort antal google-sökningar.

Normalt sparar jag källor i egna bibliotek på min hårddisk. Inte den dagen dock.

Ber om ursäkt för virr varret, men jag skulle aldrig plockat upp det från en hastig höstvind. Jag har läst det någonstans ... Det kan ha varit helt fel och därför bortplockats alt bortplockats av annan anledning.

Jag har ägnat tid för att hitta källan och backspåra mina vägar den dagen (en dator har farit utomlands med sin ägare) resten har jag försökt leta på
[b]Men jag kan inte hitta att sågen + andra delar hittats i en pose. Endast en ensam såg på botten, som nu tekniskt undersöks.
[/B
En artikel på b.dk av en kriminalare gav visst hopp om att de skulle vara möjligt att återfinna spår på föremål som legat i havsvatten.

Möjligen har den redan länkats

Handlar om en styckad kvinna

https://www.bt.dk/krimi/mysteriet-om-raket-madsens-sav-derfor-kan-den-vaere-saa-vigtig-for-efterforskningen

Där återfanns vävnadsrester på sågens tänder, som också på denna såg kan hittas som förhoppningsvis stämmer med de vävnadsrester som fanns i i blixtlåset på PMs overall.

Var har det hittats vävnadsrester på sågen?

Sågen är inte helt undersökt ännu, vad polisen i Danmark gått ut med.
Citera
2017-10-14, 02:08
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
/.../
Man ser här hur hans långa skosnöre tycks få honom att snubba - och att det ser demonstrativt ut, som att han vill att de omkringstående också ska lägga märke till detta:
https://www.youtube.com/watch?v=U6eSQ0SVAb4&list=PLicd_nwy9LQoXzZw2Ht73CbY 2RF89PQrI&index=29

Vad gör han i 15 sek i skydd av båten? - Inte tar det väl så lång tid att knyta till ett skosnöre? Han ser ju dessutom ut att vara på hugget. - Man ser genom båtrutan hur han efter ett tag dyker upp igen. - Vad mer kan han samtidigt ha gjort..?
https://www.youtube.com/watch?v=1mgXc2ijURU

Det där tog lite för lång tid.. Han gjorde sig nog av med, alternativt gömde något där. Förslagsvis mobilen eller minneskort.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch% 3Fv%3D1mgXc2ijURU

Han har nog filmat hela övergreppet.
Citera
2017-10-14, 02:12
Medlem
Hvis inte Madsens skor var fulle med blod så har han vært naken under drapet og styckingen
Citera
2017-10-14, 02:15
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Hvem er denne Deidre King egentlig?

Søker man på navnet så finner man ikke personen noe sted.
Har denne personen flyktet fra sin fortid?

Jag har svårt för att tro att detta är hans riktiga namn.
Citera
2017-10-14, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Jag ha svårt för att tro att detta är hans riktiga namn.

Ja jeg også, men har denne personen flyktet fra sin fortid?
Etter hva jeg har forstått så kommer Deidre fra USA
Citera
2017-10-14, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Var har det hittats vävnadsrester på sågen?

Sågen är inte helt undersökt ännu, vad polisen i Danmark gått ut med.

I det styckmord som refererades till i artikeln hittades vävnadsrester på sågen.

Med tanke på att vävnadsrester hittats i blixtlåset på PMs overall, skrev jag KAN hittas på aktuell såg.

Jag tyckte jag var tydligt.
Citera
2017-10-14, 02:29
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Ja jeg også, men har denne personen flyktet fra sin fortid?
Etter hva jeg har forstått så kommer Deidre fra USA

Det har kanske inte så stor betydelse här men varför tror du att hen kommer från USA?
Citera
2017-10-14, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Det har kanske inte så stor betydelse här men varför tror du att hen kommer från USA?
Det er inte noe jeg tror, hen kommer fra USA.
Det kan jo hende at Madsen har blitt inspirert av King-
Citera
2017-10-14, 02:32
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I det styckmord som refererades till i artikeln hittades vävnadsrester på sågen.

Med tanke på att vävnadsrester hittats i blixtlåset på PMs overall, skrev jag KAN hittas på aktuell såg.

Jag tyckte jag var tydligt.

Uppenbarligen var du inte tydlig nog. Vi måste vara försiktiga med våra inlägg så att de inte förväxlas med andra händelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in