2017-10-13, 17:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Nå, inga boots on the ground. Obama var tydlig med att han inte ville ha en ockupation. Däremot så har USA totalt krossat IS via sitt flyg.
Det är inte bara Daeshterrorister de har krossat de fega asen.
Citera
2017-10-13, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Skärp dig! De gjorde inte alls några misstag; strategin var klar från början. Jag tror det t.o.m. finns de-classsified dokument om det.

Gen Wesley Clark Reveals US Plan To Invade Iraq, Syria, Lebanon, Lybia, Somalia, Sudan, And Iran
https://www.youtube.com/watch?v=r8YtF76s-yM
Citera
2017-10-13, 19:44
Medlem
Citat:
Det är inte bara Daeshterrorister de har krossat de fega asen.

Nä, alltid tragiskt när civila kommer i kläm. Till skillnad från Assads tunnbombande så är iallafall inte syftet att bomba civila. Klen tröst för den som blir nobbad, men ändå.
Citera
2017-10-13, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Nä, alltid tragiskt när civila kommer i kläm. Till skillnad från Assads tunnbombande så är iallafall inte syftet att bomba civila. Klen tröst för den som blir nobbad, men ändå.

Inte för att försvara användandet av tunnbomber, men syftet med dem är knappast att träffa civila. Att de är väldigt oprecisa så att civila träffas mycket mera frekvent är en sak, men är en rätt viktig skillnad att göra.

Dock så är användandet svårt att försvara och jag ser helst att de inte använder dem då de troligtvis gör mer skada än nytta, framförallt rent medialt.
Sedan är det nog så att Syrien inte har så mycket att välja på utan de tar vad de har, brutalt men så är krig.
Citera
2017-10-13, 20:49
Medlem
Hur läget ser ut i Mayaden för tillfället

https://pbs.twimg.com/media/DMCT4OkXUAEVzhC.jpg
Citera
2017-10-13, 21:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Hur läget ser ut i Mayaden för tillfället

https://pbs.twimg.com/media/DMCT4OkXUAEVzhC.jpg

Syrian Army Encircled ISIS In Mayadin and Deir Ezzor (Overview)

https://southfront.org/syrian-army-encircled-isis-in-mayadin-and-deir-ezzor/
Citera
2017-10-13, 21:55
Medlem
Sababas avatar
Jag blir inte klok på Turkiets inträde i Idlib-provinsen. Kurderna är under USA:s skydd. De kan inte anfalla Kurderna.

HTS (nusrafronten) är väl ingen part som någon vill liera sig mig.

Vad är syftet?? konkret alltså. Det kan ju inte bara vara Erdogans falloskomplex?
Citera
2017-10-13, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Jag blir inte klok på Turkiets inträde i Idlib-provinsen. Kurderna är under USA:s skydd. De kan inte anfalla Kurderna.

HTS (nusrafronten) är väl ingen part som någon vill liera sig mig.

Vad är syftet?? konkret alltså. Det kan ju inte bara vara Erdogans falloskomplex?

Kurderna i denna regionen står mer under Rysslands beskydd än USAs.

Syftet är att skapa en fredad zon som om jag förstått det rätt dels säkrar gränsen samt kan agera som flyktingläger.

Sedan är det garanterat mer som avtalats fram mellan Erdogan/Putin/Assad som vi inte har en aning om, Erdogan är garanterat intresserad av att göra något med YPG men vetifan om han "får"
Citera
2017-10-13, 22:05
Medlem
Sababas avatar
Citat:

Syftet är att skapa en fredad zon som om jag förstått det rätt dels säkrar gränsen samt kan agera som flyktingläger.

Sedan är det garanterat mer som avtalats fram mellan Erdogan/Putin/Assad som vi inte har en aning om, Erdogan är garanterat intresserad av att göra något med YPG men vetifan om han "får"

Det är nog som du antyder. Det är en "deal" mellan Ryssland och Turkiet. Syrien får stå vid sidan om med mössan i hand. Dock anmärkningsvärt att i så fall att Turkiet frångår sin naturliga allians med Nato-landet USA. Kanske kuppförsöket som fått Erdogan att bli mer av en despot?
Citera
2017-10-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Det är nog som du antyder. Det är en "deal" mellan Ryssland och Turkiet. Syrien får stå vid sidan om med mössan i hand. Dock anmärkningsvärt att i så fall att Turkiet frångår sin naturliga allians med Nato-landet USA. Kanske kuppförsöket som fått Erdogan att bli mer av en despot?

så är det garanterat, han har efter detta blivit mer och mer hårdför samt mer anti-väst etc
Citera
2017-10-13, 22:27
Medlem
Arbetarbroders avatar
Några iakttagelser från idag i Syrien
Syrian War Report - October 13 🇸🇾 [VIDEO]
Turkish Troops and Vehicles Enters Idlib
..är fortfarande imponerad över hur bra sammanfattningar som Southfront erbjuder dagligen!

ISIS is doomed in Deir Ezzor as SAA fully encircles the City (AMN)
..och det ser onekligen ut som SAA är unstopable och nya framgår inne i Deir Ezzor
Syrian Army liberates several areas around Deir Ezzor City/ (AMN)

Tidigare i veckan har de visat sig hur USA nya taktik när ISIS mer eller mindre är avslöjat och hur man skoningslöst massakerat allt i Syrien, förutom ISIS givetvis.
http://www.presstv.com/Detail/2017/10/11/538237/USled-coalition-destroys-everything-in-Syria-except-for-Daesh-Syria-FM
Samt att spelplanen för ISIS blir allt mindre, 3% till av Syrien befriat och totalt 93% av landet nu.

Citat:
Och Iran finansierar Daesh, visst.

Här har man hittat en vapenstash igen. Tycker mig se hebreiska tecken skrivna på dem:

https://www.almasdarnews.com/article/syria-shows-evidence-western-weapons-end-terrorist-hands/

Men den har ju Diktatorn Assad placerat ut där för ge skulden på Väst!!!1
Allvarligt talat, och det är ju verkligen inte dig jag klagar på nu, men jag tror inte ens sionisterna själva tror det, de är ju så extremt korkat så de fan vore skumt om de trodde på skiten.

Iran har tillsammans med SAA, Hezbollah varit allierade mot invasionen av Syrien.
Men de försöker med sin Masonic, Zionist Hokus Pokus IGEN och anklaga alla andra för all skit de själva hittar på.

btw så såg jag att de hade nån Twitter Storm för inte glömma "The Butcher Assad" på Kvitter idag.. allt från väldigt dåligt undercover accounts som utger sig vara alldagliga iranier till möjligen nån som lyckats lurats av White Helmets Propagandan och allt de kört med i krigspropaganda från Syrien.
De värsta med de där, precis som de korrupta nyheterna i Väst: är att bilder de visat på barn ofta är av barn som de dödat för göra Shekels på Organhandel.

(jag är ingen känslig typ, men vi har väl nån Hederskultur att lämna barn utanför sånt här, men de ska givetvis vända allt upp-o-ner och gör det till något som har "stark effekt på folk" eller hur fanken de nu resonerar..
Kanske inte är alla ungar men verkar vara många, Channel 4 som exempel här ... så jävla sjukt)
Citera
2017-10-13, 22:32
Avslutad
Citat:

Hur är kurderna mer under ryssens beskydd? Att ryssarna som bestämmer ifall turkiska militären får gå in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in