Citat:
Ursprungligen postat av
Sebban
Men Sheldrake observationer gäller inte för er av den rätta tron, eller hur? Globalister kan inte vara indoktrinerade för ni vet vad som är sant, är det inte så?
Påståendet gäller självklart All forskning.
Du lyckas bara inte förstå vad som menas med påståendet...
Jag går inte ut för att belägga att jorden är rund, jag enbart observerar vad jag ser och drar mina slutsatser ifrån det.
Ser jag exempelvis solen gå ner med oförminskad storlek samtidigt som den belyser molnen under så inser jag att antingen är jorden platt och det blev natt överallt för solen nu befinner sig under den platta jorden Eller att jorden är rund och solen försvann under horisonten för att fortsätta lysa upp, från min position, baksidan av den runda jorden.
Då jag rest och befunnit mig på andra sidan jorden kan jag sluta mig till att det Inte är natt över hela jorden samtidigt och därför är jorden inte platt.
Att solen behåller sin storlek Och belyser molnen på undersidan bevisar att den Inte försvinner utom synhåll utan går ner under horisonten.
Detta är inget experiment jag utfört utan något jag observerat och dragit mina slutsatser ifrån, anledningen till mina slutsatser är att jag Inte funnit någon annan förklaring, inte att jag Vill att jorden ska vara rund.
Men du kanske sitter på en trolig förklaring till mina observationer som fungerar på en platt jord?
För att förstå hur små vi är på den ofantliga jorden och därför inte kan ta in en tydlig krökning så får man visaualisera, en lämplig visualisation är att ge Alla människor på jorden en(1) kvadratmeter att ha som sin egen så får nästan Alla plats på gotland, tar man sen en världskarta och letar upp gotland så förstår man vad stor jorden är i förhållande till sin egen storlek och, om man är någotsånär tänkande, en inblick i hur obetydligt lite av ytan vi kan se.
Ritar man sedan upp en cirkel i skala 1mm=1mil så förstår man även hur lågt det man, som liten människa, anser normal flyghöjd är och där kan man inse att det kommer vara svårt att se en tydlig krökning så nära ytan som på 10000meters höjd.
Detta är något alla kan göra, titta och tänka, att tro utan eftertanke är korkat.
Så nej, jag är inte indoktrinerad globalist, jag har bara inte fått några förklaringar på mina observationer som påvisar att jorden är rund, mina visualiseringar ger stöd för att det kommer vara omöjligt att se en tydlig krökning vilket bevisar att man inte ser klotet vi står på, detta gör att det inte är något stöd för en platt jord att man inte ser en krökning.
Förklarara min observation på en platt jord så ska jag ompröva min ståndpunkt att jorden är rund.