2017-10-13, 17:22
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Är det inte ett stort problem för globhattarna, ja för hela globrörelsen, att det aldrig gjorts någon som helst observation eller experiment, som visat att jorden vare sig snurrar eller är globformad?
Att solen och andra objekt skyms av horisonten förintar ditt grundlösa påstående.
Citera
2017-10-13, 17:26
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Vad händer med dina partiklar när man bryter ljus i prismor, blir det fler olikfärgade partiklar?
Nej partiklarna förflyttar sig i vågrörelser med olika frekvens.
Dessa frekvenser uppfattas av våra ögon som olika färger.
Det en prisma gör är att sortera fotonerna efter våglängd.

Citat:
Drar gravitationen i regnbågen?
Ja, eftersom gravitation drar i allt som har massa, fotoner har massa.
Citera
2017-10-13, 17:32
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Är det inte ett stort problem för globhattarna, ja för hela globrörelsen, att det aldrig gjorts någon som helst observation eller experiment, som visat att jorden vare sig snurrar eller är globformad?
Är det inte ett stort problem för plattskallarna att det inte finns några som helst bevis för att jorden skulle vara platt? Jag har i alla fall till dags dato inte sett ett enda bevis, bara en massa snack. Att jorden är en roterande sfär finns det hur mycket fakta och bevis för som helst. Jag nämner bara ett ord som är fakta, omloppsbana.
Citera
2017-10-13, 17:38
Medlem
Corioliseffekten.

/Thread
Citera
2017-10-13, 17:45
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det är perspektiv som höjer horisonten i ögonhöjd
Nej, det är ingenting som ”höjer horisonten i ögonhöjd”. I verkligheten är horisonten alltid nedanför ögonhöjd.

Citat:
och skymmer solens underifrån.
Har du någon bild där man kan se den här effekten ”från sidan” så att det går att se hur du tänker dig att den platta jorden ”böjer sig upp” så att den skymmer solen?
Citera
2017-10-13, 21:22
Medlem
Citat:
Men Sheldrake observationer gäller inte för er av den rätta tron, eller hur? Globalister kan inte vara indoktrinerade för ni vet vad som är sant, är det inte så?

Påståendet gäller självklart All forskning.
Du lyckas bara inte förstå vad som menas med påståendet...

Jag går inte ut för att belägga att jorden är rund, jag enbart observerar vad jag ser och drar mina slutsatser ifrån det.

Ser jag exempelvis solen gå ner med oförminskad storlek samtidigt som den belyser molnen under så inser jag att antingen är jorden platt och det blev natt överallt för solen nu befinner sig under den platta jorden Eller att jorden är rund och solen försvann under horisonten för att fortsätta lysa upp, från min position, baksidan av den runda jorden.

Då jag rest och befunnit mig på andra sidan jorden kan jag sluta mig till att det Inte är natt över hela jorden samtidigt och därför är jorden inte platt.
Att solen behåller sin storlek Och belyser molnen på undersidan bevisar att den Inte försvinner utom synhåll utan går ner under horisonten.

Detta är inget experiment jag utfört utan något jag observerat och dragit mina slutsatser ifrån, anledningen till mina slutsatser är att jag Inte funnit någon annan förklaring, inte att jag Vill att jorden ska vara rund.
Men du kanske sitter på en trolig förklaring till mina observationer som fungerar på en platt jord?

För att förstå hur små vi är på den ofantliga jorden och därför inte kan ta in en tydlig krökning så får man visaualisera, en lämplig visualisation är att ge Alla människor på jorden en(1) kvadratmeter att ha som sin egen så får nästan Alla plats på gotland, tar man sen en världskarta och letar upp gotland så förstår man vad stor jorden är i förhållande till sin egen storlek och, om man är någotsånär tänkande, en inblick i hur obetydligt lite av ytan vi kan se.

Ritar man sedan upp en cirkel i skala 1mm=1mil så förstår man även hur lågt det man, som liten människa, anser normal flyghöjd är och där kan man inse att det kommer vara svårt att se en tydlig krökning så nära ytan som på 10000meters höjd.

Detta är något alla kan göra, titta och tänka, att tro utan eftertanke är korkat.

Så nej, jag är inte indoktrinerad globalist, jag har bara inte fått några förklaringar på mina observationer som påvisar att jorden är rund, mina visualiseringar ger stöd för att det kommer vara omöjligt att se en tydlig krökning vilket bevisar att man inte ser klotet vi står på, detta gör att det inte är något stöd för en platt jord att man inte ser en krökning.

Förklarara min observation på en platt jord så ska jag ompröva min ståndpunkt att jorden är rund.
Citera
2017-10-13, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Påståendet gäller självklart All forskning.
Du lyckas bara inte förstå vad som menas med påståendet...

Jag går inte ut för att belägga att jorden är rund, jag enbart observerar vad jag ser och drar mina slutsatser ifrån det.

Ser jag exempelvis solen gå ner med oförminskad storlek samtidigt som den belyser molnen under så inser jag att antingen är jorden platt och det blev natt överallt för solen nu befinner sig under den platta jorden Eller att jorden är rund och solen försvann under horisonten för att fortsätta lysa upp, från min position, baksidan av den runda jorden.

Då jag rest och befunnit mig på andra sidan jorden kan jag sluta mig till att det Inte är natt över hela jorden samtidigt och därför är jorden inte platt.
Att solen behåller sin storlek Och belyser molnen på undersidan bevisar att den Inte försvinner utom synhåll utan går ner under horisonten.

Detta är inget experiment jag utfört utan något jag observerat och dragit mina slutsatser ifrån, anledningen till mina slutsatser är att jag Inte funnit någon annan förklaring, inte att jag Vill att jorden ska vara rund.
Men du kanske sitter på en trolig förklaring till mina observationer som fungerar på en platt jord?

För att förstå hur små vi är på den ofantliga jorden och därför inte kan ta in en tydlig krökning så får man visaualisera, en lämplig visualisation är att ge Alla människor på jorden en(1) kvadratmeter att ha som sin egen så får nästan Alla plats på gotland, tar man sen en världskarta och letar upp gotland så förstår man vad stor jorden är i förhållande till sin egen storlek och, om man är någotsånär tänkande, en inblick i hur obetydligt lite av ytan vi kan se.

Ritar man sedan upp en cirkel i skala 1mm=1mil så förstår man även hur lågt det man, som liten människa, anser normal flyghöjd är och där kan man inse att det kommer vara svårt att se en tydlig krökning så nära ytan som på 10000meters höjd.

Detta är något alla kan göra, titta och tänka, att tro utan eftertanke är korkat.

Så nej, jag är inte indoktrinerad globalist, jag har bara inte fått några förklaringar på mina observationer som påvisar att jorden är rund, mina visualiseringar ger stöd för att det kommer vara omöjligt att se en tydlig krökning vilket bevisar att man inte ser klotet vi står på, detta gör att det inte är något stöd för en platt jord att man inte ser en krökning.

Förklarara min observation på en platt jord så ska jag ompröva min ståndpunkt att jorden är rund.
Jag är inte retorisk, ironisk eller sarkastisk. Du menar att jorden är ofantligt stor och vi är väldigt små i jämförelse. Varför är detta bevis för att jorden är rund? Har jag missat något i din argumentation? Du nämner höjd vid flygning men en del i tråden hävdar att de kan se det från en platform i Nordsjön.

Vad vill du ha förklarat?
Citera
2017-10-13, 22:41
Medlem
Citat:
Ja, utan tvekan! Det är väl därför ni globalister så desperat försvarar nåt ni inte kan förklara men kan applicera det vid behov, när ni inte kan förklara.

Vilken av mina frågor svarar du egentligen på (jag ställer tre frågor och ditt svar är "ja")?
Ska jag tolka det som att du inte tror på de övriga tre naturkrafterna (förutom gravitation)?
Hur hålls partiklarna i atomen samman i din platta värld?
Om magnetism inte finns, vad får då kompassnålen att peka åt samma håll?
Citera
2017-10-13, 22:55
Medlem
Den här tråden heter "Flat Earth - Jorden är platt".

Detta innebär att det är detta ni ska bevisa. Det ni frenetiskt kämpar med är att bevisa att jorden inte är rund. Om jag skulle bevisa att ett plus ett inte blir två så har jag inte bevisat att det blir tre.

Se till att presentera enkelt verifierbara vetenskapliga bevis för att jorden är platt istället.
Ni kan ju börja med att presentera en korrekt karta som fungerar utan projektioner.
Citera
2017-10-13, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Rupert Sheldrake säger ju att en forskares inställning till sitt experiment påverkar resultatet av det......

Du verkar ha väldiga motsättningar, viss information går Inte att lita på då de som säger det ljuger medands annan information verkar, enligt dig, vara sanningen.
Gemensamt för informationen verkar vara att du inte på något sätt kan bevisa/motbevisa påståendena med egna tankar, observationer eller experiment utan bestämmer trovärdigheten enbart på vad du tror är rätt.
Du uppvisar alla symptom på en religiöst indoktrinerad person.
Men argumenten i sig har du inga invändningar emot?
Citera
2017-10-13, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martie666
Den här tråden heter "Flat Earth - Jorden är platt".

Detta innebär att det är detta ni ska bevisa. Det ni frenetiskt kämpar med är att bevisa att jorden inte är rund. Om jag skulle bevisa att ett plus ett inte blir två så har jag inte bevisat att det blir tre.

Se till att presentera enkelt verifierbara vetenskapliga bevis för att jorden är platt istället.
Ni kan ju börja med att presentera en korrekt karta som fungerar utan projektioner.
Hej!

Här har du ett sådant bevis du efterfrågar- https://www.flashback.org/sp62045429
Citera
2017-10-13, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Jag har inte tittat genom videon, men vet att tidigare experiment tyder på att etern (som ordet brukar stavas på svenska) inte existerar. Det är nu en vedertagen vetenskaplig teori.

Om någon ovedersägligen kommer fram till motsatt resultat, så är detta sensationellt. Så sensationellt att nobelpriset i fysik är givet. Men för att vara trovärdigt måste experimentet, resultaten och slutsatsen publiceras i en seriös vetenskaplig tidskrift med peer review. Så att det hela kan upprepas och bekräftas av andra forskare.

Först därefter går det att utropa "Världen förändras!" (Jag tror inte vi kommer dit.)

En sak till:
Jag har förut frågat dig: Varför faller lufttrycket med höjden över den platta jorden, om ingen gravitation existerar? Du har ignorerat den frågan.
Kan du svara nu med något annat än "Vet ej"?
Det är verkligen sensationellt att jorden är platt ur flera perspektiv. Visst är sådant som Nobelpris viktigt men endast sanningen är viktig.

Svar på din fråga: om svaret är 'vet ej' vad ska jag göra? Ljuga för att behaga dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in