2017-10-13, 17:32
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Jag skulle inte vilja kalla det i första hand en medlemsförmån, även om det indirekt kan tolkas som det. Inträdeskraven för "Egna texter: noveller och lyrik" har en särskild historik, som du kan läsa om här:
(FB) Forumet "Egna texter (Noveller och lyrik)" har arkiverats
(FB) Forumet "Egna texter (Noveller och lyrik)" är tillbaka

Ofta sätts särskilda inträdeskrav för underforum för att säkra dess kvalitet, som i fallet "Egna texter: noveller och lyrik."
Citera
2017-10-13, 20:07
Medlem
insectqueen27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Jag skulle inte vilja kalla det i första hand en medlemsförmån, även om det indirekt kan tolkas som det. Inträdeskraven för "Egna texter: noveller och lyrik" har en särskild historik, som du kan läsa om här:
(FB) Forumet "Egna texter (Noveller och lyrik)" har arkiverats
(FB) Forumet "Egna texter (Noveller och lyrik)" är tillbaka

Ofta sätts särskilda inträdeskrav för underforum för att säkra dess kvalitet, som i fallet "Egna texter: noveller och lyrik."

Det var fan för bedrövligt då, det var ju nästan uteslutande bara massa fula ord staplade på varandra. Nu har det blivit mycket bättre.
Citera
2017-10-13, 23:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen27
Det var fan för bedrövligt då, det var ju nästan uteslutande bara massa fula ord staplade på varandra. Nu har det blivit mycket bättre.

Precis. Därför ett alldeles ypperligt exempel på varför "inträdeskrav" behövs i vissa forumdelar.
Citera
2017-10-14, 10:22
Medlem
insectqueen27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Precis. Därför ett alldeles ypperligt exempel på varför "inträdeskrav" behövs i vissa forumdelar.

Absolut. Det är fullt rimligt att man måste ha deltagit i diskussioner och varit medlem ett tag för att tex få posta i Laidback. Lite surt för mig dock som råkade låsa ute mig från mitt förra konto. Men jag gillar att det är ordning och reda på forumet.
Citera
2017-10-14, 11:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen27
Absolut. Det är fullt rimligt att man måste ha deltagit i diskussioner och varit medlem ett tag för att tex få posta i Laidback. Lite surt för mig dock som råkade låsa ute mig från mitt förra konto. Men jag gillar att det är ordning och reda på forumet.

Jo, jag som hänger mycket i de här delarna av forumet har noterat dina problem med annat konto.

Det är dessutom ett bra exempel på att var och en är ytterst ansvarig för sitt eget konto. Mailadress, lösenord, delad wifi, utlån av konto osv. Man måste hålla reda på sig själv och inte försöka skylla på andra när något händer. Menar inget mot dig här, utan tar bara upp exempel.

Har man inte visat sin mogenhet via ett antal inlägg eller tid på forumet är man inte välkommen att skriva överallt. Inget konstigt med det. Kunde säkerligen nyttjas i fler forumdelar, men då inkräkta på yttrandefriheten. En avvägning man får göra.

Återigen - Inget mot dig och ditt problem med annat konto.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in