Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-02, 16:06
  #1
Administrator
admins avatar
Forumet "Egna texter (Noveller och lyrik)" har arkiverats då det inte längre fyller något funktion. Det var inte längre någon kvalitetsmässig tillgång för litteraturforumet, och därför har det nu arkiverats.

Exempel:

(FB) Bajs i varenda mening
(FB) horan vägra sex så ja våldtog henne ist
(FB) blev knullad av en blå val
(FB) Noveller med 1 stavelse
(FB) våldtog min syster o sen mörda henne.hon ville tjalla
(FB) 1-ordsnoveller
(FB) slog sönder svennar på busstationen

admin
Citera
2014-12-02, 16:09
  #2
Medlem
Louises avatar
Trist, men fullt förståeligt.
Citera
2014-12-02, 16:24
  #3
Medlem
Bra beslut! Utan tvekan den tramsigaste avdelningen på hela flashback.
Citera
2014-12-02, 16:25
  #4
Moderator
Elrosss avatar
Godtas liknande trådar i vanliga litteraturforumet? Finns vissa bra texter som kommer upp där tycker jag, sen om jag hade börjat min poetiska karriär hade det varit med en text här på sidan. Synd om chansen till att få visa egna verk här försvinner helt
Citera
2014-12-02, 16:45
  #5
Medlem
Pendeks avatar
Tråkigt för oss som är seriös och vill få respons på våra texter. Samtidigt förstår jag beslutet. Tyvärr vann trollen denna kamp.
Citera
2014-12-02, 17:02
  #6
Medlem
Och vi som ämnar att posta seriös lyrik och prosa direkt från vårt innersta väsen för flashbackare att skåda, kritisera och ta del av? Ska detta förpassas till huvudforumet eller är vi bannlysta att posta? Varför inte moderera forumet med ett hårdare grepp och skicka skräpet direkt till papperskorgen?

Jag är mycket besviken på detta beslut, vilken skam för ett redan döende litteraturforum.
Citera
2014-12-02, 17:24
  #7
Medlem
Pendeks avatar
Det är intressant att admin tar upp skräckexempel som är flera år gamla. Jag hittar inga aktuella ämnen av samma skrot och korn. Det finns givetvis tvivelaktiga ämnen nu också, men inte i samma klass som exemplen.

Cheery picking är inte alls svårt. Ni kan stänga ner andra avdelningar på samma sätt.
Citera
2014-12-02, 17:36
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Det är intressant att admin tar upp skräckexempel som är flera år gamla. Jag hittar inga aktuella ämnen av samma skrot och korn. Det finns givetvis tvivelaktiga ämnen nu också, men inte i samma klass som exemplen.

Cheery picking är inte alls svårt. Ni kan stänga ner andra avdelningar på samma sätt.

Utmärkt poäng. Jag själv tycker att underforumet fått en liten renässans på senaste där mycket intressanta verk hittar fram till ytan istället för att endast ligga i skrivbordslådan. Återigen: varför inte moderera hårdare? Egna texter har en berättigad plats på Flashback och Admins beslut är både tvivelaktigt och vedervärdigt.

Debaclet är mycket märkligt och man kan fråga sig hur ledningen har tänkt, varför utrota forumet istället för att förändra? Vi är många som har varit tacksamma för möjligheten att kunna publicera texter för allmän beskådan – ett rum att frodas i som skribent och finna inspiration. Det finns ingen liknande plats för detta ändamål med lika högt i tak (även om man har en kvalitetsgräns) som på just FB.

Detta är ett kulturmord.
Citera
2014-12-02, 18:12
  #9
Medlem
Som en del påpekat så har det ju kommit fram en del kvalitetstexter också, t ex den här, (FB) Schlemklumpfs samlade poem, som senare blev en bok som Admin själv uppmärksammar här, (FB) Smålandsposten: Marcus burleska tankar har blivit en bok (2009-09-19)

Så jag tycker att det är synd. Varför inte bara ha samma kvalitetskrav som i en del andra forum och ge varningar till de som bara tramsar?
Citera
2014-12-02, 18:23
  #10
Medlem
Louises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars H
Varför inte bara ha samma kvalitetskrav som i en del andra forum och ge varningar till de som bara tramsar?
Det där verkar lättare sagt än gjort. En del av dem som får sina inlägg raderade på grund av 0.03 (Off topic) gnäller väldigt högt och länge om godtycke, och då rör det ändå tillämpningen av en regel som för de flesta är väldigt enkel att förstå. Om en moderator skulle radera texter helt utifrån eget gottfinnande (för hur formulerar man en regel om hur bra en text ska få vara för att platsa i "egna texter"?) blir det till slut bara godtycke som råder. Man kan lätt tänka sig hur mängden gnäll skulle öka exponentiellt, och det vet jag inte om någon är betjänt av. Jag vet för den delen inte heller om någon av moderatorerna är sugen på att leka redaktör i stället för ordningspolis, det är ju inte precis det de är tillsatta för att göra.

Som andra varit inne på tycker jag dock numera, efter en förnyad titt inne på delforumet i fråga, att det inte ser så stökigt ut numera – vad det nu kan bero på. Det har varit betydligt värre.
__________________
Senast redigerad av Louise 2014-12-02 kl. 18:34.
Citera
2014-12-02, 18:55
  #11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Det är intressant att admin tar upp skräckexempel som är flera år gamla. Jag hittar inga aktuella ämnen av samma skrot och korn. Det finns givetvis tvivelaktiga ämnen nu också, men inte i samma klass som exemplen.

#svenskhiphop1

Hans hiphoptexter är ju ungefär på det hela samma skit som bajslyriken folk postat tidigare i forumet, eller så är det enbart jag som ser det usla i texterna och att någon försöker trolla?
Citera
2014-12-02, 19:19
  #12
Medlem
Bichooos avatar
Tråkigt. Hade precis en text på G.
Alla texter behöver ju inte vara supermaxxxade av extrem poetisk kvalité.... Konstig inställning till det hela.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback