• 1
  • 2
2017-10-13, 17:48
Medlem
AnOldBeginnings avatar
(FB) Knarkhärva på väg att nystas upp i Kiruna

Pågår det aktiv censurering av information som postas i tråden?

Citat:
Ursprungligen postat av sanningen22
Citat:
Ursprungligen postat av Seua
Har du namnet på nätshoppen?
Jag fick en varning fr det där inlägget, jag vet men säger inget på grund av moderatorn i denna tråd.
I ett annat nu försvunnet inlägg (av vad jag tror var samma användare) så visste hen både namnet på de gripna och vilken sida det gällde. Men att de inläggen togs bort.

Ett annat borttaget inlägg i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av Inteaktivnu
Varför försvinner mina inlägg?
Nå två släppta iaf igår.

Kanske dåligt skrivna inlägg? Men det här ovan ser jag inte som något OT etc.
Nån mod som känner de haffade och vill hålla de om ryggen? Eller varför raderas relevant information i tråden?
2017-10-13, 17:51
Medlem
Om jag begriper frågan rätt bör inläggen ha tagits bort då de kommenterar moderatorsåtgärder i tråden.

0.06 helt enkelt och alldeles korrekt att göra.
2017-10-13, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Om jag begriper frågan rätt bör inläggen ha tagits bort då de kommenterar moderatorsåtgärder i tråden.

0.06 helt enkelt och alldeles korrekt att göra.
Låter rätt skitnödigt att radera ett inlägg för 0.06 bara för att man informerar om att ett tidigare inlägg har blivit raderat.
2017-10-13, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotwin
Låter rätt skitnödigt att radera ett inlägg för 0.06 bara för att man informerar om att ett tidigare inlägg har blivit raderat.

Det kan du mkt väl tycka. men det är öht inte topic i aktuell tråd och så uppenbart fall av 0.06 det egentligen kan bli. Inga tveksamheter alltså.
2017-10-13, 18:10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning

I ett annat nu försvunnet inlägg (av vad jag tror var samma användare) så visste hen både namnet på de gripna och vilken sida det gällde. Men att de inläggen togs bort.

Nån mod som känner de haffade och vill hålla de om ryggen? Eller varför raderas relevant information i tråden?

"Jag fick en varning..." och "Varför fösvinner mina inlägg?" är båda klockrena brott mot 0.06. Inget konstigt alls att de raderades alltså.

Att det även förekom info som var on topic spelar därför inven roll.
2017-10-13, 18:10
Medlem
Citat:
Det kan du mkt väl tycka. men det är öht inte topic i aktuell tråd och så uppenbart fall av 0.06 det egentligen kan bli. Inga tveksamheter alltså.
Ja, det låter som sagt efterblivet. Det är en sak att radera för 0.06 om man försöker diskutera ett moderatorbeslut, men att det är otillåtet att enbart nämna att ett inlägg har blivit raderat är orimligt.
2017-10-13, 18:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ja, det låter som sagt efterblivet. Det är en sak att radera för 0.06 om man försöker diskutera ett moderatorbeslut, men att det är otillåtet att enbart nämna att ett inlägg har blivit raderat är orimligt.

Vid hur många bokstäver eller ord går då gränsen?

Nolltolerans måste råda, annars blir det ett evigt diskuterande.
2017-10-13, 18:14
Medlem
Citat:

Att radera inlägg i tråden är en moderatorsåtgärd. att då ta upp det i tråden är att diskutera en moderatorsåtgärd, vilket är 0.06 och förbjudet. jag kan verkligen inte se vad som är orimligt i att detta då raderas.
2017-10-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vid hur många bokstäver eller ord går då gränsen?

Nolltolerans måste råda, annars blir det ett evigt diskuterande.
Vadå ord/bokstavsgräns? Jag säger inte att korta inlägg inte kan vara regelbrott, jag säger att det är skillnad på att diskutera ett moderatorbeslut, och endast påpeka att ett inlägg har blivit raderat, utan att kommentera själva åtgärden eller beslutet.

Det är skillnad på "Mitt tidigare inlägg har blivit raderat." och "PK-moderatorn har tydligen raderat mitt inlägg för brott mot hets mot folkgrupp, så jag kan tyvärr inte säga något mer utan att bli censurerad."
2017-10-13, 18:19
Medlem
Citat:
Att radera inlägg i tråden är en moderatorsåtgärd. att då ta upp det i tråden är att diskutera en moderatorsåtgärd, vilket är 0.06 och förbjudet. jag kan verkligen inte se vad som är orimligt i att detta då raderas.
Som ovan. Det är skillnad på att diskutera en moderatoråtgärd och att konstatera att ett inlägg har blivit raderat. Är det också brott mot 0.06 om någon frågar "Var tog det inlägget vägen?" och jag svarar "Inlägget blev raderat"? Jag diskuterar ju, rent bokstavligt, en moderatoråtgärd.
2017-10-13, 18:20
Medlem
Citat:
Som ovan. Det är skillnad på att diskutera en moderatoråtgärd och att konstatera att ett inlägg har blivit raderat. Är det också brott mot 0.06 om någon frågar "Var tog det inlägget vägen?" och jag svarar "Inlägget blev raderat." Jag diskuterar ju, rent bokstavligt, en moderatoråtgärd.

Jag skulle helt klart bedöma det som 0.06. Det hela är väldigt enkelt. Om någon har funderingar eller åsikter om modereringen i en tråd vänder man sig till en moderator eller admin, man skriver det inte i tråden!
2017-10-13, 18:20
Medlem
najass avatar
Citat:

Ja, visst gör det det. Så gott som alla trådar modereras (censureras) genom att regelbrytande inlägg raderas.

Citat:

Som påpekats så det fullkomligt givet och glasklart regelbrott, mer specifikt 0.06. Om man nu verkligen kan få för sig att tro att inlägg av typen: "varför togs mitt inlägg bort" inte skulle vara ett brott mot 0.06, vetefasen hur man skulle kunna förklara det. Det borde inses lätt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in