Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-10, 20:41
  #1
Medlem
http://www.kuriren.nu/nyheter/storre...nm4664566.aspx


"Tillslaget mot flera adresser i Kiruna skedde i gryningen. Lokal polis från Malmfälten och östra Norrbotten deltog tillsammans med personal från nationella insatsstyrkan i Luleå. Totalt ingick ett 20-tal poliser i styrkan som grep tre medelålders män.

– De misstänks för grovt narkotikabrott, alternativt medhjälp till grovt narkotikabrott, säger kammaråklagare Rickard Finnberg som på tisdagen tog beslutet att anhålla trion.

Trion misstänks vara inblandad i handel med internetdroger, enligt Norrbottens Medias uppgifter."



vad kan detta vara för nått? =)
Citera
2017-10-11, 15:41
  #2
Medlem
Konstigt att den här tråden inte lyfter. Jag vet att Alexandrus (stor internetsäljare) "målvakter" bodde i de trakterna.Men att de ska starta upp igen är väl föga troligt.
Paketen därifrån stämplas de i Luleå eller Umeå?
Någon säljare som försvunnit nyligen från FS eller liknande?
Citera
2017-10-11, 18:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Konstigt att den här tråden inte lyfter. Jag vet att Alexandrus (stor internetsäljare) "målvakter" bodde i de trakterna.Men att de ska starta upp igen är väl föga troligt.
Paketen därifrån stämplas de i Luleå eller Umeå?
Någon säljare som försvunnit nyligen från FS eller liknande?

Mest troligt är det nu i sk "känsligt läge" och förundersökningssekretess gäller till dom knutit ihop säcken. Högst en vecka har åklagaren på sig innan han kan begära förlängning av häktestiden, vilket kräver att viss styrka kan bevisas.

Men det är väl på tiden att man stoppar tillflödet. Tycker jag. Det är rena rama fördärvet för Kiruna.
Citera
2017-10-11, 19:10
  #4
Medlem
Någon som vet namn på de gripna?
Citera
2017-10-12, 15:08
  #5
Medlem
Bagueras avatar
Någon aning vilken sida det kan handla om?
Citera
2017-10-12, 15:42
  #6
Medlem
Ingen som vet om det är på "vanliga internet" eller darknet och vilken shop det kan vara?
Citera
2017-10-12, 19:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inteaktivnu
Varför försvinner mina inlägg?
Nå två släppta iaf igår.
Bara en kvar i häktet då? Kanske inte så stort som media antyder.
Citera
2017-10-12, 20:28
  #8
Medlem
Jo två släppta igår.
Tror inte det är så stort som det påstås i media men man vet ju aldrig.
Citera
2017-10-13, 13:55
  #9
Medlem
Lucas.Hoods avatar
Rena spekulationer men kan det ha att göra med FS?
Läser man i det öppna forumet så verkar det inte som om användarna fått någon direkt hjälp av staff den här veckan.
Citera
2017-10-14, 00:18
  #10
Medlem
Tror FS
Citera
2017-10-14, 11:05
  #11
Medlem
Lucas.Hoods avatar
http://www.nsd.se/nyheter/kirunabo-h...nm4667097.aspx

Citat:
Trion misstänks vara inblandad i handel med internetdroger, enligt Norrbottens Medias uppgifter.

Rickard Finnberg har släppa två av männen på fri fot.

– Duon är alltjämt misstänkt för inblandning i narkotikabrotten och jag kan inte heller utesluta att fler personer kommer att bli misstänkta och eventuellt frihetsberövade.
Citera
2017-10-17, 06:30
  #12
Medlem
Vet någon vad knaket kostar upp i Kiruna är intressant och veta pris skillnaderna då ja ofta är i Danmark och bor i Skåne, bara på den lilla delen skiljer det sig markant.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback