2017-10-12, 19:06
Medlem
LPT: Lagen om psykiatrisk tvngsvrd.

Vilka kriterier ska uppfyllas fr att den lagen ska glla?

Citatet frn modern p FB, att "hon har LPT p sig", knns som om det inte r frsta gngen hon har varit i kontakt med uttrycket i frga.

Hrligt friskhetstecken, dock, att facebooka frn psyk s nra p den tragiska hndelsen.
Citera
2017-10-12, 20:37
Medlem
Den som frlorat all egendom m.m. har mycket nra till suicid. Behver mycket hjlp och std. Hon r troligen frisk, men mste ha vervakning s hon inte gr sig illa. Tycker inte det r konstigt alls. Kanske beror p att jag arbetat med patienter i nd. Jag knner till lite om akutvrd och akutstd.
Citera
2017-10-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Den som frlorat all egendom m.m. har mycket nra till suicid. Behver mycket hjlp och std. Hon r troligen frisk, men mste ha vervakning s hon inte gr sig illa. Tycker inte det r konstigt alls. Kanske beror p att jag arbetat med patienter i nd. Jag knner till lite om akutvrd och akutstd.

Ok. Men r det vanligt med jargongen "...ligger p psyk med LPT p mig.." hos en som inte r van att ligga dr?
Citera
2017-10-13, 00:24
Medlem
Mice.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Ok. Men r det vanligt med jargongen "...ligger p psyk med LPT p mig.." hos en som inte r van att ligga dr?

Det r vl ingen speciell jargong med att skriva s eller?! Hon r en utbildad kvinna s hon r troligen plst ;-) eller mjligt s har hon ngon anhrig som r bekant med psyk..
Citera
2017-10-13, 08:07
Medlem
Ska inte beskylla dom vuxna i detta, tror mannen kommer avskrivas snart ocks. De hela handlar nog bara om klassiskt slarv med brandvarnare och ljus eller dylikt. Likt det i Vrmland dr tv barn o 2 vuxna dog. Men fruktansvrt sorgligt. Sen vet man ju inte vart branden brjade och hur mycket det brann nr dom vuxna vaknade, kanske brann s mycket att saker hade vlt mot flickans drr s de blockerade att ta sig in. Tragiskt i vilket fall
Citera
2017-10-13, 13:40
Medlem
Hrde att barnet sov p 2:a vn och de vuxna p nedre plan och att elen var avstngd. OBS ej bekrftad uppgift om ngon vet mer skriv grna
Citera
2017-10-13, 15:37
Medlem
Knner mig lite vilsen i detta.. Det stod i brjan att tre personer frda till sjukhus.
Det str att en ligger p intensiven. Men enligt modern sjlv s ligger hon tvngsinlagd p psykiatrin.
Vilka r dessa 3 ?
r det sagt/skrivet att det r frldrarna som r lagda misstanke eller r det, tex barnvakter som r inom familj. Tycker att det r vldigt rrigt. n mer underligt att inte tsa har hittats nnu.
Citera
2017-10-13, 16:55
Medlem
Hectorswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaragd80
Knner mig lite vilsen i detta.. Det stod i brjan att tre personer frda till sjukhus.
Det str att en ligger p intensiven. Men enligt modern sjlv s ligger hon tvngsinlagd p psykiatrin.
Vilka r dessa 3 ?
r det sagt/skrivet att det r frldrarna som r lagda misstanke eller r det, tex barnvakter som r inom familj. Tycker att det r vldigt rrigt. n mer underligt att inte tsa har hittats nnu.
Mannen och kvinnan kte in till sjukhuset samt en brandman. Alla fr lttare brandskador. Alla utskrivna inom 1-2 dygn (mannen frst). OBS: Mannen ifrga (som fortfarande r misstnkt fr brott), r inte barnets far.
Citera
2017-10-14, 21:21
Medlem
Vilken total mardrm! Frstr att mamman r p psyk.
Ens barn brinner inne, och dessutom hela ens hem...
Jag r sjlv frlder till en sjuring, och att mitt hem brinner upp kan jag leva med, men inte mitt barn
Det finns bara inte...
Citera
2017-10-15, 00:09
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lina92
Hrde att barnet sov p 2:a vn och de vuxna p nedre plan och att elen var avstngd. OBS ej bekrftad uppgift om ngon vet mer skriv grna

Varfr avstngd el? Inte betalt rkningen eller avstngd pga andra orsaker?
Citera
2017-10-15, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Varfr avstngd el? Inte betalt rkningen eller avstngd pga andra orsaker?

Vet ej men det lr visa sig om det vcks tal..gr ju inte att leva utan el tycker man..nu str endast mannen kvar som misstnkt och mamman r inte lngre misstnkt. Kan ju vara s att det fanns tnda ljus p andra vn det frklarar ju varfr det brann s fort och de vuxna klarade sig lindrigt fr att de var p nedre plan. Kan ju ha somnat ifrn ljusen. Huset var i dligt skick med.
Citera
2017-10-15, 08:32
Medlem
Vet om en mycket dligt sktt fastighet mitt i Hstd. Hyresgster blev anmodade stnga el och vatten s inget farligt skulle hnda. Skadedjur i kllaren.m. S det finns ju naturliga orsaker ,om man sger s, till denna brand. Vi ska inte lgga sten p brda, de som vill det.. Soc. kan ha fina moderna lgenheter att erbjuda. Men det r all egendom m.m. som i dessa fall gtt frlorad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in