• 1
  • 2
2017-10-13, 14:28
Medlem
BlurryFace69s avatar
Som sagt, undrar hur ni gjort för att kunna sluta med
sömntabletter efter många års användning om ni gjort det?

Tänker då på de som är beroende framkallande som Imovane tex.
Citera
2017-10-13, 14:33
Bannlyst
gick upp tidigare, tränade mer dvs blev tröttare så tabletterna föll ingen funktion längre
Citera
2017-10-13, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bumbibjornens
gick upp tidigare, tränade mer dvs blev tröttare så tabletterna föll ingen funktion längre

Jag gick upp senare slutade träna började supa och knarka, nu är jag alltid trött och behöver inga sömnpiller.

Så himla skönt att vara av med medicinen.
Citera
2017-10-13, 15:01
Medlem
Asklords avatar
Sänkte dosen, även om dom var svårdelade. Räkna med några dåliga nätter. Kan du ta något annat som t.ex Lergigan de första kvällarna?
Citera
2017-10-13, 15:10
Medlem
Sqrbankens avatar
Fick inga fler utskrivna trots prickfria rullar och 5-10 mg.-intag 3 kvällar i veckan. Edit: Imovane.

Så nu sover jag ingenting, är alltid trött och knökad med ångest. Allt för att Socialstyrelsen ska fila till sin statistik på direktiv från politikerna.
Citera
2017-10-13, 15:14
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Sänkte dosen, även om dom var svårdelade. Räkna med några dåliga nätter. Kan du ta något annat som t.ex Lergigan de första kvällarna?

Har Melatonin, men de ger ingen effekt.
Är det något som min läkare kanske kan skriva ut?
Citera
2017-10-13, 15:19
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Fick inga fler utskrivna trots prickfria rullar och 5-10 mg.-intag 3 kvällar i veckan. Edit: Imovane.

Så nu sover jag ingenting, är alltid trött och knökad med ångest. Allt för att Socialstyrelsen ska fila till sin statistik på direktiv från politikerna.

Att inte sova är oerhört jobbigt.. hade en period jag ej sov trots mina Imovane.
Mådde jättedåligt, fick ångest , högt blodtryck mm.

Fick söka läkare och genomgå flera undersökningar men förutom alldeles för högt
blodtryck så var allt bra.

Började gå ut och gå varje dag och då blev det mkt bättre.
Citera
2017-10-13, 15:20
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Har Melatonin, men de ger ingen effekt.
Är det något som min läkare kanske kan skriva ut?

Ja din läkare skriver säkerligen mer än gärna ut Lergigan för att du ska sluta med zopiklon som är vanebildande. Dock blir man seg dagen efter men som kan försvinna efter en tids bruk.
Citera
2017-10-13, 15:32
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Att inte sova är oerhört jobbigt.. hade en period jag ej sov trots mina Imovane.
Mådde jättedåligt, fick ångest , högt blodtryck mm.

Fick söka läkare och genomgå flera undersökningar men förutom alldeles för högt
blodtryck så var allt bra.

Började gå ut och gå varje dag och då blev det mkt bättre.

Skönt!

Nej jag tränar regelbundet (löpning/gym), äter rätt och idkar sömnhygien.

Det som håller mig vaken är en livslång ångestproblematik (första panikångestattacken vid 7 års ålder).

Men jo, våldtagit tråden lite för eget pity. Du vill ha råd i ämnet och ni uttrappade ger det bäst.
Senast redigerad av Sqrbanken 2017-10-13 kl. 15:35.
Citera
2017-10-13, 15:32
Medlem
Sov kanske 2-4 h per natt i 2 veckors tid. Bara att rida ut stormen.
Citera
2017-10-13, 15:45
Jag är inte beroende av mina Imovane, trots att jag haft de i runt 5 år dagligen. Tar 120 mg Theralen o 7,5 mg Imovane var kväll. Men jag är väldigt beroende av Iktorivil (en sorts bensodiazepin), som jag också tar 4 mg på kvällen. Det har jag gjort i runt 17 år.

4 mg Iktorivil motsvarar 8 st Imovane 7,5 mg, men är inte så sederande. Imovane har en ganska bra sömngivande effekt som saknas hos Iktorivil. Så en Imovane mer eller mindre spelar ingen större roll i.o.m. Iktorivilen.
Citera
2017-10-13, 16:16
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Sov kanske 2-4 h per natt i 2 veckors tid. Bara att rida ut stormen.

Samma här. Jobbigt i några veckor tills kroppen vänjer sig. Men sen är man kvitt eländet. Just imovane kände jag mig påverkad av dygnet runt. Trött och långsam i tanken. Skit. Men det var himla kul i början när man fick de där sköna hallucinationerna varje kväll. Good times.
Senast redigerad av Overklighets 2017-10-13 kl. 16:19.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in